Aya Assassins Creed Origins

Avstängd
Aya Assassins Creed Origins

Jag har funderat på en sak över henne. Hoppas det finns någon som är mer insatt än jag för detta är verkligen konstigt.

Om jag förstått det rätt byter hon namn sen till Amunet och förgiftar Cleopatra enligt Assassins creed 2 storyn. Hon har ju en staty där över gamla assassins och även en grav. Men varför hade hon graven i Basilica di San Marco, Venedig, Italien om hon nu är från Egypten och verkade där hela livet? Känns lite konstigt det där.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Graven i Basillica du San Marco var endast tillägnad Amunet. Hennes namn betyder "den kvinnliga dolda, en som är dold", passande för den som inte finns i sin egen grav.

Källa: http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Aya

Avstängd
Skrivet av xtrem11:

Graven i Basillica du San Marco var endast tillägnad Amunet. Hennes namn betyder "den kvinnliga dolda, en som är dold", passande för den som inte finns i sin egen grav.

Källa: http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Aya

Ah ok tack! Började undra om hon hade varit i Italien och strosat runt med.

Jag gillar den historiska loren i assassins creed. Men Origins är nog det bästa spelet i serien hittills. Jag försöker spela det sakta och göra allt som går att göra och försöka hitta alla skatter med för att det inte ska ta slut. Dom andra har man ju mest plöjt igenom ganska snabbt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nu kanske jag spoilar lite men hon åker ju faktiskt till Rom i slutet av spelet och stannar där som det verkar, och Bayek stannar i Egypten. Så hon kanske faktiskt ligger där i graven i AC 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Varför läste jag denna tråd för?? Har ju inte spelat klart allt ännu. Nåja bra spel iaf..

Avstängd
Skrivet av KlasD:

Varför läste jag denna tråd för?? Har ju inte spelat klart allt ännu. Nåja bra spel iaf..

Sorry!

Men jag sa aldrig vad hon gör i Rom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Bör sättas spoilervarning på tråden då jag inte heller har spelat så långt att jag visste av detta :C

Skägg.
10 Chambers

Sätter spoilertaggar på känslig information annars, fixade det i de redan postade inläggen.


signatur
Avstängd

Bra för jag vet inte hur man gör sånt Calle, är för oteknisk!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Men för övrigt, hur sakta spelar folk? Spelet är ju inte bara main storyn. Man kan spela den och ändå göra allt annat efter.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Själv har jag inte haft tid att spela så mycket pga arbete och annat som kommit i vägen. När man arbetar 9-12 timmar varje dag så får man inte mycket tid över till annat förrens det är dags för ledighet. Och då är det bara att hoppas på att de inte ringer in en för att någon har blivit sjuk.

Själv har jag precis gjort klart Memphis (och allting som var runtom) och jobbar mig sakta vidare emot mitt nästa mål

Skrivet av breahl:

Men för övrigt, hur sakta spelar folk? Spelet är ju inte bara main storyn. Man kan spela den och ändå göra allt annat efter.

När huvud storyn är slut dör en stor del av spelet för mig iaf, försöker alltid varva med lite side quests och sånt sammtidigt.

För övrigt ett jäkla stort spel där jag efter 15 timmar bara kommit till Memphis efter att ha klättrat på Pyramiderna. Halva kartan är ju inte ens "upplåst" än

Brukar "bara" lägga 20-25 timmar på ett Assassins spel annars


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Rolig quest som kom fram idag. "Gift of the gods"

Jag säger inget mer men den var cool, och man får bra grejer. Svärd, sköld och en mount.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar