Mängder med positiva fejkrecensioner för Assassin's Creed Origins

Robot
Mängder med positiva fejkrecensioner för Assassin's Creed Origins
Medlem
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

But why? o_O

Why är en bra fråga. Ytterligare: Who? Ubisoft som ligger bakom detta eller väldigt hängivna fans?

Medlem

@ForrestFox:
Högre betyg säljer...
Varför dock?

Sälja mer?
Få det att se ut som att någon betalat för att få spelet att sälja mer?
Få det att se ut som att någon betalat för att få spelet att sälja mer så att folk tror att någon betalat folk för att få spelet att sälja mindre?

*Arkiv X-intro i bakgrunden startar*

Utomjordingar vill ta över jordklotet och utrota mänskligheten genom att genom att spela mänskligheten mot sig själv, allt orkestrerat av Ubisoft, snart våra reptiliska över-varelser.

Medlem

Personligen tycker jag det är värt betydligt mer än 6,4. Riktigt bra AC-spel.

Antar att det är många negativa på grund av artiklarna av någon på nätet gissade att spelet drar 30-40% extra CPU på grund av kopieringsskydd.

Medlem
Skrivet av yol1982:

Utomjordingar vill ta över jordklotet och utrota mänskligheten genom att genom att spela mänskligheten mot sig själv, allt orkestrerat av Ubisoft, snart våra reptiliska över-varelser.

Utomjordingarna kanske har bajsformade rymdskepp också?

Medlem

Är det någon som använder metacritic?

Medlem

@Maysay: ja
Inte så att jag köper blint efter det, men som en del i beslutandet om köp eller inte köp.

Medlem

Men alla extremt negativa recensioner som är exakt lika fake som de extremt positiva? Nej då. De ligger kvar... Någon är inte riktigt konsekvent verkar det som.

Personligen så anser jag att Metacritic inte varit relevanta på många år pga. alla som sitter och röstar enormt lågt på spelen bara för att de inte helt 100% perfekta (vilket är ungefär 100% av alla spel eftersom perfekta spel inte finns). Just AC:O är faktiskt ett bra spel värt mer än 6.4...

Medlem

@Evilof: själv kollar jag bara tidskrifters betyg där, användarnas betyg känns som 0 eller 10 i betyg 🙂

Medlem

@Buio: Voksi som snubben kallas var med och tillverkade Denuvo eller något. Åtminstone en del av teamet. Efter han tittat i AC:Origins binary code så såg han att VMProtect var med tillsammans med Denuvo vilket var konstigt då Denuvo ditchade VMProtect en version tidigare just pga av heavy load på CPU.

VMProtect är ett DRM som skyddar Denuvo som sedan skyddar spelet ifrån tampering genom att skapa nya alghoritmer i realtime.

AC:Origins priority på processen är på High också.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Visst fan är det ett effektivt verktyg, men guuud så jag avskyr alla de idioter som recensionsbombar pga DRM... Jag vill se hur bra spelet är. Grafik, Story, Gameplay, Features osv inte prestandarelaterade DRM problem, OM det funkar (Vilket det gör). Den stora massan casualgamers skiter fullständigt i om dom har 35 fps elr 50 i 4k. Vi gamers, där piratandet är mkt utspritt, tvingar företag som Ubisoft att ta till motåtgärder. Det rättfärdigar ju inte DRM som inkräktar så mycket på prestandan. Men jag förstår verkligen deras tänk. Varför ska dom förlora 50 % av day 1 försäljningen pga att en skara fans skriker om prestandan. De kommer säkerligen släppa en DRM fri version tids nog, när inte försäljningen påverkas nämnvärt, precis Bethedsa gjorde med Doom. Rekommended är till för att kunna driva spelet i 30 fps inte 100 fps. Så spelet är precis som de har avsett det. (Whatever good or bad that comes with it)

Medlem

Själv tycker jag de gjort ett bra jobb med detta Assassin's Creed. 7,5/10 enligt mig och då är jag långt ifrån ett Assassin's Creed fan. Det som sänker betyget för mig är voice acting, stela animationer när de pratar och att det blir lite repetitivt efter några timmar - som i alla Assassin's Creed spel.

Medlem
Skrivet av zumo:

Visst fan är det ett effektivt verktyg, men guuud så jag avskyr alla de idioter som recensionsbombar pga DRM... Jag vill se hur bra spelet är. Grafik, Story, Gameplay, Features osv inte prestandarelaterade DRM problem, OM det funkar (Vilket det gör). Den stora massan casualgamers skiter fullständigt i om dom har 35 fps elr 50 i 4k. Vi gamers, där piratandet är mkt utspritt, tvingar företag som Ubisoft att ta till motåtgärder. Det rättfärdigar ju inte DRM som inkräktar så mycket på prestandan. Men jag förstår verkligen deras tänk. Varför ska dom förlora 50 % av day 1 försäljningen pga att en skara fans skriker om prestandan. De kommer säkerligen släppa en DRM fri version tids nog, när inte försäljningen påverkas nämnvärt, precis Bethedsa gjorde med Doom. Rekommended är till för att kunna driva spelet i 30 fps inte 100 fps. Så spelet är precis som de har avsett det. (Whatever good or bad that comes with it)

EU sammanställde en rapport för några år sedan som visade att piratkopieringen hade väldigt liten verkan på antalet som faktiskt köpte produkten. Ville folk verkligen spela spelet eller se filmen så köpte de dessa. De som piratkopierade var oftast de som skippat produkten ifall det inte gick att piratkopiera.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

EU sammanställde en rapport för några år sedan som visade att piratkopieringen hade väldigt liten verkan på antalet som faktiskt köpte produkten. Ville folk verkligen spela spelet eller se filmen så köpte de dessa. De som piratkopierade var oftast de som skippat produkten ifall det inte gick att piratkopiera.

Jag har också läst "forskningen" i fråga. Det är ju rent skit, imo.
Lika statistiskt "säker" som vilken annan opinionsundersökning som helst. Det vill säga väldigt lite.
Tyvärr så är allt för få medvetna om att vem fan som helst kan sammanställa en enkel vetenskaplig rapport med någon slags frågeställning/hypotes som i någon mån och ofta väldigt luddigt besvaras, och sedan kalla det för fakta och "vetenskapligt bevisat." Vilket görs på tok för ofta i alla möjliga sammanhang när personer med makt vill "bevisa" sin åsikt. Det är verkligen inte objektiv, mångsidig eller får ens med alla försäljningssiffror. I fallet med EU-rapporten gällde det t,ex endast "Onlinespel" om jag inte missminner mig. De kollade dock även böcker och cd-skivors statistik, men det hör inte hit. Med största sannolikhet är personerna bakom rapporten starka förespråkare av piratkopiering :P...

Så det är ett ganska erkänt hokuspokus såna där rapporter. T, ex finns de dylika rapporter som säger att folk dör av Cannabis, förlorar hjärnceller osv, när det internationella samfundet fört starkt motstånd mot Cannabis från 60-talet och framåt. I dag när man vet bättre och det har fått en stor medicinsk roll och spridning i främst Amerika så kommer fullt av liknande "vetenskapliga rapporter", sk. forskning som pekar på raka motsatsen.

Alltså att det inte skulle påverka försäljning är ju sååååååå bullshit. För några år sen var det relativt vanligt att recensionsexemplar och preloads hittade ut med ett crack flera dagar - nån vecka före release. Nu så sent som Wolfenstein II dök upp t, ex tidigt upp den 25/10 - 17 hela 2 dagar före release. Jag vet nog en hel del die hard-fans som gör vad som helst för att få spela ens 2 timmar early liksom.
Klart som fan det påverkar. Och då ska vi inte ens börja diskutera Asiens marknad. Där är piratkopiering så utspritt att det är näst intill statligt sanktionerat. På statliga institutioner, myndigheter och t, ex skolor i bland annat Kina används ThePirateBay väldigt frekvent och det är mer regel än undantag att det är crackad licens på alla Officeprogram, spel på internetcaféer osv. T, om på Pekings Universitet.

Det som det påverkar främst för grupp är som jag nämnt gruppen "Day 1-kunder"(Brukar sägas vara den viktigaste målgruppen). Folk som absolut inte kan tänka sig att vänta. Till störst del gäller väl det barn och ungdomar, kan jag föreställa mig. Har de begränsad ekonomi så som många studenter etc har, så finns de en hel del personer som inte lägger sista pengarna på spel om det ändå finns "gratis" att tanka piratversionen. Och då ska vi inte ens tala om de länder där det är sämre ställt än i väst. Det gör nog dem än mindre benägen att betala.

Sen är det så fult hela resonemanget med att "folk som ändå inte är beredda att spela om de måste betala". Enligt min erfarenhet så folk som inte är beredda att betala för sig, ser sig sällan som gamers och gillar knappt spel. Tankar ett spel om året liksom som de spelar på i 4 veckor... De är sällan datorkunniga och kan knappt installera själv. Än mindre med Daemon Tools eller dylikt. Vet inte hur många vänner man hjälpt under uppväxten under såna scenarion. Det kan t, om jag rycka på axlarna åt.
Det som däremot är fult med resonemanget är ju just att ALLA pirater svarar så. Rättfärdigande. Som om knarkare säger att de kan sluta "när de vill" typ, haha. Det enda som skulle göra att en hockeyspelare inte vill betala för skridskor och klubba är ju om det finns gratis ändå. På grund av att det gratis alternativet finns ETABLERAT inom piratkopiering, gör det att folk som uppenbarligen gillar ett spel tillräckligt mkt för att spendera 40+ timmar på det, INTE är beredd att betala. JUST därför att det finns en olaglig kopia gratis och dom pengarna, 400-600, svider att lägga när du så lätt kan få det gratis. Och alltså INTE för att det är inte intresserade nog av spelet för att betala. Då hade de troligen knappt hört talats om det på release.

Folk i den kategorin brukar snarare ha lätt för att köpa spel då det är så enormt sällan och begränsat att det inte ens blir dyrt. T, ex FIFA / NHL spelare.

Plus så om man nu inte har så bråttom att spela, vill inte riktigt lägga så mycket pengar. Hur kan det då vara en ursäkt att inte plocka upp det nånstans lite senare för nedsatt pris med tanke på alla reor, de generellt låga priserna,G2A, Kinguin, CJS-CDKEYs, osv? Det finns väldigt mycket semi-legit alternativ.

Medlem

@zumo: Inte riktigt. Allt beror på vilken urval man gjort och vilket ramverk man har samt vilka slutsatser man drar av resultatet.

För att ta ditt exempel om Cannabis. Finns en hel del forskning som pekar på att cannabis kan öka chanserna för folk som lider av schizofreni att få sjukdomen att slå ut. Det handlar om fem-tio gånger större chans. DÄREMOT så är inte Cannabis orsaken till sjukdomen och framförallt så lider majoriteten av de som röker inte av liknande sjukdomar. I vissa fall har de som kommit med hypotesen tagit genvägar eller ignorerat faktorer för att föra fram Cannabis som orsaken till sjukdomen. Då är man helt fel ute.

Däremot EUs rapport var väldigt bred och hade ett ganska brett ramverk och slutsatserna är ganska intressanta. Så intressanta att lobbyister fick EU att slunga ned rapporten till deras djupaste arkiv i hopp om att den skulle försvinna. Alltså fanns det antagligen farhågor hos dessa lobbyister att rapporten skulle skada.

Har mest skummat igenom delar av den men jag har läst nog mycket av den för att inse att företags fantasier att 1 nedladdning = en försvunnen försäljning är rent skitsnack. I många fall kommer personen ifråga inte se filmen alls om de inte kan få den gratis. Detta kan dock motverkas genom BRA subscriptiontjänster där man betalar ett fast pris och får tillgång till hela sortimentet av filmer så som HBO eller Netflix.

Problemet där ligger i att lobbyister och företagen de representerar har huvudet uppkört så långt mellan skinkorna att de inte förstår eller inte vill förstå vad deras kunder vill ha.

1
Skriv svar