Eve Valkyries läggs ner, utvecklaren CCP stänger studior

Robot
Eve Valkyries läggs ner, utvecklaren CCP stänger studior

Den isländska virtual reality-flygaren landar för gott.

#eve-online, #eve-valkyrie, #oculus-rift, #psvr, #vive


ELF
Medlem

Vadå utvecklingen av det läggs ned? Skulle det ha kommit mer content?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Nej, men de skulle utveckla mer VR-inriktat, och de lägger ner rubbet nu.

Medlem

Men är det onlinekrav på detta spela? Betyder det att dom lägger ner servrarna och spelet blir ospelbart?

En av de dumma grejjerna med onlinekrav på spel. Förr eller senare kommer det läggas ner..


signatur

I want to play a game.

Ambassadör
Xbox

VR... luktfilm.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är ju inte så konstigt att det lägger ner om man gör ett halvbra spel.... Det är inte ens i närheten att få kallas EVE.

Medlem

Problemet med Valkyrie är inte att det är et VR spel utan att det helt enkelt är ett relativt tråkigt spel med liten progression och fattigt på innehåll. Det hade kanske tom gått ännu sämre om det inte var ett VR spel.

Kan likställas med Elite: Dangerous fristående PVP, Arena eller vad det hette, som är ett stort fiasko.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

Men är det onlinekrav på detta spela? Betyder det att dom lägger ner servrarna och spelet blir ospelbart?

En av de dumma grejjerna med onlinekrav på spel. Förr eller senare kommer det läggas ner..

Det är ett multiplayerspel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

VR är dött, inte förvånad över att de lägger ned studion


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

VR är dött, inte förvånad över att de lägger ned studion

Dött skulle jag inte säga men CCP ser nog att VR kör i samma linje som 3D TV.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Dött skulle jag inte säga men CCP ser nog att VR kör i samma linje som 3D TV.

Risken blir väl att det blir en nischad marknad och då förstår man om många studios hellre ser sig om efter annat, då det säkert ligger mer pengar att tjäna för dem genom att släppa vanliga spel så att säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Lika bra att hypen kring VR tar slut en gång för alla. Man visste redan från början att VR var scam och ett sätt för giriga företag att lura människor på pengar. Vem fan vill ens ha en tung hjälm i huvet och må illa, och vifta runt som en idiot? Gör om gör rätt, spelföretag!

Medlem
Skrivet av Seneca:

Lika bra att hypen kring VR tar slut en gång för alla. Man visste redan från början att VR var scam och ett sätt för giriga företag att lura människor på pengar. Vem fan vill ens ha en tung hjälm i huvet och må illa, och vifta runt som en idiot? Gör om gör rätt, spelföretag!

Tycker idén med VR är grymt men i dagsläget hade det nog varit bättre och satsat på VR på nöjesparker eller liknande där man kanske kunde gått all in och skapat hejjamejjen upplevelser grafiskt istället och där man kanske kunde ha rört sig fritt på en större yta eller så istället för hemanvändandet.
Men jag vet inte, det kanske inte gått heller.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Lika bra att hypen kring VR tar slut en gång för alla. Man visste redan från början att VR var scam och ett sätt för giriga företag att lura människor på pengar. Vem fan vill ens ha en tung hjälm i huvet och må illa, och vifta runt som en idiot? Gör om gör rätt, spelföretag!

Hah, du har verkligen ingen koll!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm, oväntat av CCP. Har hållit dem reltivt högt trots att EVE:V är en rejäl slant pay2win trots att det inte är F2P. Blir lite förbannad med tanke på att det fortfarande är till salu för 30€ utan någon information om att de lägger ner.

Har vi ett stängningsdatum, eller är det än så länge bara "utvecklingen" av spelet som läggs ner?

Lite synd är det, det är jäkligt skön stämning i spelet och det visar potentialen i VR även om det i sitt nuvarande rätt "tomma" utförande också visar problemen med "lätta" titlar och bristen på AAA-titlar. La av med att spela det i väntan på mer innehåll, men det kom aldrig och Elite Dangerous på PS4 åt upp vad tid jag hade, men det var definitivt en av mina tidiga showcase-titlar för PSVR. Demonstrerade väldigt bra potentialen för vad t.ex. SC och ED skulle kunna utvecklas till (grafik & känsla, VR-interface-potential, inte pvp-grejen i sig).

Men VR behöver bli både billigare (på PC) och bättre (upplösning) för att bli mainstream och utan mainstream finns det inte riktigt tillräckligt med pengar i det. Väntar själv ivrigt på nästa rehash Fallout 4 VR. Kan bli första AAA-titeln till VR om de får till det rätt. Förhoppningsvis är julen räddad och jag kanske kan lära mig att älska min Vive med alla dess brister som borde varit fixade vid det här laget.

1
Skriv svar