Assassin's Creed Origins-regissör: "Vi ville modernisera upplevelsen"

Robot
Assassin's Creed Origins-regissör: "Vi ville modernisera upplevelsen"

Av de fina betygen att döma har Ubisoft lyckats.

#assassins-creed-origins, #ubisoft-montreal


Medlem

Jag ser fram emot spelet när jag lite mera tid. Känns som att det är värt den här gången.

Medlem

Tycker de sista spelen har varit väldigt lika. Så man kan ju alltid hoppas på denna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Av det jag sett av spelet på Twitch så tycker jag spelet faktiskt ser riktigt nice ut. Ser ut som något jag gärna hade spelat.

Medlem

Tycker spelet känns väldigt annorlunda men ändå på ett bra sätt.

Medlem

Spelat ca 20h nu, och jag tycker det är riktigt skoj än så länge.

Enda negativa för min del är Combatsystemet, tycker det är lite väl rörigt ibland, får inget bra flyt i det alls.

Men annars är spelet riktigt nice.

Medlem

Kommer vänta tills någon fin rea, har för lång backlog förutom det lockar Egypten inte alls.

Spelat 5 timmar nu och är inte alls imponerad som jag trodde jag skulle va. För det första har jag 45-60 fps oavsett om jag har low eller medium settings, och sidouppdragen tycker jag än så länge är samma fetch quests som det va förr. Men det blir säkert bättre längre in.

Sen tycker jag man bara känns klumpigare och inte lika badass, men det är väl tänkt så då det är första generationen assassins !?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hoppas det "flyter" runt 30 på xbox one x då det verkar som att det dippar en hel del på xbone å ps4


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

@cute_ninja: Dippar? snarare konstant dålig framerate på vissa ställen som inne i "städer". Det är, precis som Unity, dåligt optimerat på konsol fast samtidigt så är det väldigt snyggt. En balansgång helt enkelt. Känns så typiskt konsol detta problem. Jag spelar på Xbox One och spelet känns grisigt och trött. 900p som dippar ner till 792p ibland med en aggressiv AA gör att spelet åtminstone har fin AA men ser smetigt och suddigt ut. Detta verkar även vara ett problem på PS4 också. Det varit helt ok om det varit stabila 30fps också men nu är det inte det och Xbox One känns som att den ska ge upp vilken sekund som helst! Bring on the power of X

Avstängd

Enda jag inte gillar är stridssystemet. Även fast jag kör på "easy" så är det svårt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag är inte impad av stridssystemet. Visst är det lite mer utmaning med det nya. MEN! Min personliga åsikt är att jag vill ha flow i mina AC. Jag skall kunna utföra lönnmord från luften, och sen ett QE för att kasta iväg en kniv i en annan, rulla undan och avsluta med en yxa i nåns skalle. Det filmiska är det viktiga för mig när jag gibbar AC-serien. Nu är det mer som Dark Souls eller The Witcher. För det andra så hamnar kameran i ett jobbigt läge när man låser in sig på fienden. Nej, ge tillbaka mitt flow i striderna så... Annars är det ett underbart spel med mycket att upptäcka.

Medlem

Ja nvidia får tacka ubisoft för detta, jag funderar på att köpa 1080ti! Fysjutton vad dåligt det flyter på min dator xD


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Köpte spelet idag. Har bara lirat en timme eller så men tycker redan det verkar riktigt lovande. Det enda som är synd är att min i5 6600K CPU klockad till 4,4 Ghz verkar flaskhalsa. Spelet tycks vara sjukt CPU-krävande. Tror man behöver en CPU med mer än fyra trådar (typ i7) för att inte stöta på problem.

Medlem

"Too little, too late"? Eller är det värt att ta en titt på? :/

Medlem

@ForrestFox: Ja om du nu vill ge Assassin's Creed ett (nytt) försök så är det här nog ett bra tillfälle. Visst tekniskt strul på PC, men det känns åtminstone som en ny och rolig upplevelse för första gången sedan första spelet för min del.

Medlem

av det jag sett hittills så ser det ut som ett klockrent köp för min del, inte för main story men för att utforska alla sidequests å gömda tempel/ruiner etc etc, ancient egypt boner


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Spelkartan är sjukt stor, jag har precis kommit till Alexandria. Samtidigt har de inte har en massa jobbiga quests, utan det rullar på framåt relativt snabbt med olika typer av rätt så underhållande quests. Egypten är en hit, mycket sköna miljöer och historia samt glömda ruiner att springa runt i. Mycket snyggt spel dessutom, men förstås krävande på Ultra. Stridssystemet är bättre än gamla spel, men inte direkt revolutionerande. Bra variation i utrustning och hur olika vapen fungerar.

Avstängd
Skrivet av Buio:

Spelkartan är sjukt stor, jag har precis kommit till Alexandria. Samtidigt har de inte har en massa jobbiga quests, utan det rullar på framåt relativt snabbt med olika typer av rätt så underhållande quests. Egypten är en hit, mycket sköna miljöer och historia samt glömda ruiner att springa runt i. Mycket snyggt spel dessutom, men förstås krävande på Ultra. Stridssystemet är bättre än gamla spel, men inte direkt revolutionerande. Bra variation i utrustning och hur olika vapen fungerar.

Ja den är väldigt stor! Kan nog jämföras med Ghost Recon.

Såg förövrigt att max level cap var 40.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Inte så konstigt, du spelar Dark Souls med ett AssCreed skin.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@breahl: Inte så konstigt, du spelar Dark Souls med ett AssCreed skin.

Så om man tar bort stridssystemet från Dark Souls är det en Assassin's Creed kopia? Konstig definition av "skin".

Medlem

@Buio: Diskussionen handlade om stridssystemet, inget annat. Med tanke på de senare AssCreed spelen, så har du lite story och en massa strid. Lite som Dark Souls. Nu har du till och med samma stridssystem. Lägger du till samma parkour element i DS så ser jag ingen skillnad längre.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Buio: Diskussionen handlade om stridssystemet, inget annat. Med tanke på de senare AssCreed spelen, så har du lite story och en massa strid. Lite som Dark Souls. Nu har du till och med samma stridssystem. Lägger du till samma parkour element i DS så ser jag ingen skillnad längre.

Ok, såg det nu.

Däremot tycker jag själv inte att ACO är speciellt svårt, jag kör på normal. Förutom när man stöter på fiender som är mycket högre level.

Medlem

@Buio: Jag syftade inte på svårighetsgraden, utan själva systemet.

1
Skriv svar