E3 var bara början – Sony avtäcker sju nya spel på måndag

Robot
E3 var bara början – Sony avtäcker sju nya spel på måndag
Medlem

Hoppas på bloodborne 2

SoL
Medlem

@NeoWeo: precis vad jag tänkte skriva!

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Hoppas på bloodborne 2

Om de har något så stort att visa tror jag de väntar en dryg månad till PSX.

Medlem

Playstation 5! Hade varit nice med något som kan konkurrera med XBONEX

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Playstation 5! Hade varit nice med något som kan konkurrera med XBONEX

jaså ? lol dom bättre spelen kommer ju till ps och inte till xbox, hårdvara betyder inte speciellt mycket, ps4 pro är ju en rätt kraftig maskin ändå.

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Playstation 5! Hade varit nice med något som kan konkurrera med XBONEX

PS4 Pro är en tillräcklig konkurrent till One X. One X har i stort sett lika stort övertag över Pro som vanliga PS4 har över One. Med andra ord ett ganska klent övertag som mest visar sig i upplösning (1800p vs 4K). PS5 kommer att vara ett generationsskifte och utklassa One X.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bojkott:

PS4 Pro är en tillräcklig konkurrent till One X. One X har i stort sett lika stort övertag över Pro som vanliga PS4 har över One. Med andra ord ett ganska klent övertag som mest visar sig i upplösning (1800p vs 4K). PS5 kommer att vara ett generationsskifte och utklassa One X.

Nej det är bra mycket större skillnad på One X och Pro än vad det är mellan One och PS4.

Vad det gäller nästa generation så är det ju en annan femma och icke applicerbart. Du förstår nog själv att det kommer en ny Xbox generation också. Men håll hoppet uppe! Haha Styrkekramar.


signatur

Jump in.

Medlem

OneX finns inte på kartan för mig. Ett uselt spelutbud om man som jag redan har en PC som sparkar rumpa på OneX. PS4 har mängder av spel som du inte hittar på PC och är därmed en generellt bättre plattform. OneX, Poor mans PC. PS4 för ett faktiskt spelutbud.

Så Switch, 3ds, PS4Pro och PC. All you need.

Medlem

@Aletheides: För mej är xbox absolut ingen fattigmans-pc. Gillar enkelheten med konsoll, att trycka på en knapp så är man igång och spelar.
Köper argumenten att PS har vassare exklusiva titlar för tillfället, men xboxen har helt klart sina plus den också. Handkontrollen till exempel, den är fantastisk, både elite och den vanliga. Bakåtkompatibeliteten är också trevlig. Men hoppas dom kan komma upp med någon vass speltitel till xboxen som kan vända spelbranschsteken ett tag.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej det är bra mycket större skillnad på One X och Pro än vad det är mellan One och PS4.

Vad det gäller nästa generation så är det ju en annan femma och icke applicerbart. Du förstår nog själv att det kommer en ny Xbox generation också. Men håll hoppet uppe! Haha Styrkekramar.

1.31 vs 1.84 TFLOPS är en ökning på 40%
4.2 vs 6 TFLOPS är en ökning på 42%

Så de är i stort sett identisk prestandaskillnad mellan Sony och Microsofts vanliga respektive uppgraderade maskiner, bara det att man vänder på steken och Microsoft blir kraftfullare med One X.

Självklart kommer Microsoft att släppa en ny konsol, men den lär inte komma förrän 2020 som tidigast medans PS5 lär släppas redan nästa år.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

1.31 vs 1.84 TFLOPS är en ökning på 40%
4.2 vs 6 TFLOPS är en ökning på 42%

Så de är i stort sett identisk prestandaskillnad mellan Sony och Microsofts vanliga respektive uppgraderade maskiner, bara det att man vänder på steken och Microsoft blir kraftfullare med One X.

Självklart kommer Microsoft att släppa en ny konsol, men den lär inte komma förrän 2020 som tidigast medans PS5 lär släppas redan nästa år.

Mja, fast One X har ju andra fördelar iom mer ramminne och betydligt bättre överföringshastigheter för dessa än dom som sitter i PS4 Pro. Att PS4 pro även enbart har tillgång till 5GB av ramminne för spelens skull medan One X har tillgång till 9GB utav de 12GB som sitter i kommer göra en märkbar skillnad.

Att bara stirra sig blind på TFLOPS är ingen bra idé.

Att släppa en ny generation konsoller redan nästa år känns som att erkänna att denna generation var ett misslyckande, även om den tekniska utvecklingen varit betydligt snabbare än vid den förra generationen så känns det trist att båda utvecklarna bestämt sig för att dom gjorde fel från början och var tvungna att släppa en ny iteration utav deras konsoller med bättre prestanda mitt i konsollgenerationen, att släppa en PS5 redan nästa år är att pissa på dom konsumenter som köpt en PS4 Pro under dess korta livstid.
Nu är ju iofs inte Sony kända för att vara konsumentvänliga, men ändå, det är att gå lite väl långt, speciellt som dom antagligen inte kommer göra den bakåtkompatibel för att hålla ner kostnaderna.

Det känns mer som om konsollerna kommer följa mobiltelefonernas spår och släppa en ny mer kraftfull iteration varannat eller varje år, vilket antagligen kommer leda till att dom så småningom dör ut. Gillar förövrigt att folk har mage att klaga på prissättning när de antingen köpte en ps3a, som var betydligt dyrare när den släpptes, eller köper en ny mobiltelefon titt som tätt för samma eller en större mängd pengar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Även om One X är lite kraftfullare så har den inga exklusiva spel. PS4 Pro har så mycket "måste ha" spel att folk har en backlog och mycket mera är på gång. Då spelar tekniska specs ingen roll, de kan man gå igenom när One X har något att erbjuda som man inte hittar på en PC. Vilket den inte har, så why even bother?

Även om One X varit dubbelt så kraftfull till samma pris som Pro hade den ändå inte varit värd att köpa för de som har PS4 Pro och en PC.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bojkott:

1.31 vs 1.84 TFLOPS är en ökning på 40%
4.2 vs 6 TFLOPS är en ökning på 42%

Så de är i stort sett identisk prestandaskillnad mellan Sony och Microsofts vanliga respektive uppgraderade maskiner, bara det att man vänder på steken och Microsoft blir kraftfullare med One X.

Självklart kommer Microsoft att släppa en ny konsol, men den lär inte komma förrän 2020 som tidigast medans PS5 lär släppas redan nästa år.

Nästan... Xbox One S som är basmodellen har 1.4 TFLOPS.

1.4 vs 1.84 TFLOPS är en skillnad på ca 32%
4.2 vs 6 TFLOPS är en skillnad på ca 43%

Så det är en sisådär 10 % skillnad i ökningen bara där. Sen i siffror så blir det 0.44 TFLOPS mot 1.8 TFLOPS...det är alltså en hel PS4 extra i One X jämför med PS4 Pro .

Ingen av oss vet när varken MS eller Söny släpper sina nästa konsoler för övrigt.

Styrkekramar!


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag hoppas på nya IP'n istället för redan existerande, jag vill uppleva något nytt och spännande. Vem minns inte när man körde The Last of Us för första gången?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Star Lord:

Även om One X är lite kraftfullare så har den inga exklusiva spel. PS4 Pro har så mycket "måste ha" spel att folk har en backlog och mycket mera är på gång. Då spelar tekniska specs ingen roll, de kan man gå igenom när One X har något att erbjuda som man inte hittar på en PC. Vilket den inte har, så why even bother?

Även om One X varit dubbelt så kraftfull till samma pris som Pro hade den ändå inte varit värd att köpa för de som har PS4 Pro och en PC.

Muh exclusives and muh PC!

Haha, rymdkramar.


signatur

Jump in.

Medlem

Nu kommer min fråga här när det gäller dessa nya konsoler, varför i självaste "()!/!¤()/¤""(/¤&¤ släppte de inte pro eller one och dessa vart standard konsolerna?

Ja menar möjligheten fanns där utan problem....

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nästan... Xbox One S som är basmodellen har 1.4 TFLOPS.

1.4 vs 1.84 TFLOPS är en skillnad på ca 32%
4.2 vs 6 TFLOPS är en skillnad på ca 43%

Så det är en sisådär 10 % skillnad i ökningen bara där. Sen i siffror så blir det 0.44 TFLOPS mot 1.8 TFLOPS...det är alltså en hel PS4 extra i One X jämför med PS4 Pro .

Ingen av oss vet när varken MS eller Söny släpper sina nästa konsoler för övrigt.

Styrkekramar!

Det är väldigt sällan som Xbox One S får dra nytta av prestandan, utan de flesta utvecklarna optimerar mot originalet och med tur så får One S stabilare FPS. Och ska man jämföra på ditt sätt så var PS4 en hel PS3 snabbare än One, men i praktiken så gav det inte så mycket mer än högre upplösning. Och samma sak gäller One X och Pro där även upplösningen kommer vara den främsta skillnaden, med något högre upplösning på texturer tack vare minnet som Dumlen var inne på.

Medlem

Vill se ett sprillans nytt Bloodborne 2 och lite nyheter kring TLOU2 och God of War, annars kan dom hälsa hem. Känns dock som att dom "7 nya spelen1!1!!!!?" bara kommer vara 7 fattiga vr spel men den som lever får se...

Medlem

Ett nytt mario Kart-liknande spel kanske?

Playstation hade Speed Racers och Crash Team Racing.

Playstation 2 hade Jak X.

Playstation 3 hade Little Big Planet Karting... och något mer?

Playstation 4 har inget än så länge, inte från Sony själva eller någon av deras studios... vad jag vet. Åtminstone inte vad gäller fullprisspel.

Parappa the Rapper 3 vore lite kul. Men det lär nog inte hända.

Ape Escape vore också kul. Sly Racoon klarar jag mig utan.

Jak & Daxter kanske? Andra än Naughty Dog har väl jobbat med spelserien förut. ( Jak & Daxter - The Lost Frontier hette ett spel till PS2/PSP som jag tror Ready at Dawn gjorde, som släpptes så sent som 2008...?) Naughty Dog är väl upptagna med annat.

Medlem

Just det ja, Playstation hade även MotorToon Grand Prix (en etta och en tvåa till och med?) från mannen och teamet som senare gjorde Gran Turismo. Kul att de började där och sen tog det steget... (Polyphony Digital heter studion... om de finns kvar. De hette så förr åtminstone. Sony kanske har omstrukturerat bland sina japanska studios).

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Vill se ett sprillans nytt Bloodborne 2 och lite nyheter kring TLOU2 och God of War, annars kan dom hälsa hem. Känns dock som att dom "7 nya spelen1!1!!!!?" bara kommer vara 7 fattiga vr spel men den som lever får se...

Bloodborne 2 låter som nåt de skulle kunna visa upp, ettan sålde väl fint och det har gått några år nu.

Kanske ett The Order: 1887 också?

Medlem
Lol

@Leffe76: handkontrollen på ps 4 är mycket bättre än xbox one x . Sen är det en vanesak . Byte från xbox one till ps4 och jag kan säga att kontrollerna på ps4 slå sönder xbox one kontrollerna.....

Medlem

@PocoLooco: fattar inte vad du skriver? Slår ps4-handkontrollen sönder xboxens handkontroll? Låter jättekonstigt.

Det jag fattade var att du gillade ps4ans handkontroll, det glädjer mej.

1
Skriv svar