Efter fiskfadäsen - nytt världsrekord i Super Mario Bros!
Nu börjar det bli fysiskt omöjligt att klara spelet snabbare.
#fisk, #nyhetstips, #smb, #super-mario-bros, #världsrekord
Så SP-kampanjen på SMB räcker inte ens i 5 min? Blir inget köp för mig!
Köp season pass för lika mycket som originalpriset så får du fyra minuter till!
Övning ger träning.
Det gör den inte heller, i vanliga fall måste man klättra upp på en växt som man bankar ut ur ett hemligt block för att komma upp till svampvärlden med genvägen till värld 6-7-8. Tricket är att lura spelet att tro att han går upp den vägen fast han istället går ner i röret strax efteråt. SMB är begränsat och kan bara ladda en ”extern bana” i taget och vilken bana det är beror på hur långt Mario har kommit i den aktuella världen. När han passerar en viss punkt laddar spelet nästa externa bana osv.
Under 4-2 gör han ett par hopp där Mario dels är felvänd och dels hoppar in i olika objekt. Detta får Mario att förskjutas framåt ca 8-10 pixlar varje gång han gör så. När han går ner i röret är Mario ca 20-30 pixlar längre fram än vad han borde vara så spelet har inte hunnit ladda nästa externa bana utan tar honom istället upp till svampvärlden. Detta har dessutom fördelen att svampvärlden laddas med Mario direkt på marken och man inte behöver vänta på att vinrankan ska växa klart och Mario klättra upp.
Samma trick används i 8-4 där han springer förbi ett rör tillräckligt långt så att spelet laddar nästa bana (vilket tar Mario till Bowser) och sedan springer tillbaka till röret (som in vanliga fall inte leder dit) och går ner.
Det gör den inte heller, i vanliga fall måste man klättra upp på en växt som man bankar ut ur ett hemligt block för att komma upp till svampvärlden med genvägen till värld 6-7-8. Tricket är att lura spelet att tro att han går upp den vägen fast han istället går ner i röret strax efteråt. SMB är begränsat och kan bara ladda en ”extern bana” i taget och vilken bana det är beror på hur långt Mario har kommit i den aktuella världen. När han passerar en viss punkt laddar spelet nästa externa bana osv.
Under 4-2 gör han ett par hopp där Mario dels är felvänd och dels hoppar in i olika objekt. Detta får Mario att förskjutas framåt ca 8-10 pixlar varje gång han gör så. När han går ner i röret är Mario ca 20-30 pixlar längre fram än vad han borde vara så spelet har inte hunnit ladda nästa externa bana utan tar honom istället upp till svampvärlden. Detta har dessutom fördelen att svampvärlden laddas med Mario direkt på marken och man inte behöver vänta på att vinrankan ska växa klart och Mario klättra upp.
Samma trick används i 8-4 där han springer förbi ett rör tillräckligt långt så att spelet laddar nästa bana (vilket tar Mario till Bowser) och sedan springer tillbaka till röret (som in vanliga fall inte leder dit) och går ner.
Tack för den exemplariska förklaringen, hade ingen aning om det.