Så skulle Doom se ut om det var ritat och skrivet av Dr Seuss

Robot
Så skulle Doom se ut om det var ritat och skrivet av Dr Seuss

“My name is Doomguy, My CO’s a putz. Hey look, some demons! RIP AND TEAR YOUR GUTS!!”

#doom, #dr-seuss, #katten-i-hatten, #rip-and-tear


Medlem

Detta fick mig att tänka på ett gammalt spel rån Sierra, Mother Goose. Ett enkelt äventyrsspel, typ som King´s Quest fast mindre, kortare och enklare, och baserat på olika barnboksrim.

Även det gjordes kanske för att hjälpa barn att bli bättre på att läsa, men till skillnad från 50-talets sagoböcker blev det ett datorspel cirka 1987.

Vi hade det som ett utbildningsspel i engelska i min skola. Vi lärde oss orden de första gångerna. Sedan ville vi fortsätta spela trots att vi redan kunde i princip allt utantill. Det var väl roligare än matematikböckerna helt enkelt. Man fick jobba med det man hade för att försöka få lite roligt i skolan mellan rasterna och inte bara lära sig saker hela tiden..!

Sen i högstadiet blev allting förstås på större allvar. Längre läxor, större prov, svårare matematik, de första betygen. Skolan var mer på allvar och mindre på lek.

Spelen fick vänta tills håltimmarna. I högstadieskolans datorsalar fanns Quake 1, Doom och Warcraft II smyginstallerade / fulinstallerade. Som en ny värld för en som endast hade 16bitsspelkonsoler hemma. Datorerna låg långt före vad en SNES kunde prestera. Och spelen till datorerna var inte lika barnsliga (förlåt Nintendo, men så var det...då). Sen kan jag inte påstå att jag gillade just Doom heller. Lite väl osmakligt våldsamt. Men Quake... och Warcraft II.

Medlem

DOOM mod till Cuphead det vore något

Skägg.
10 Chambers

Se, en demon, vilket fån!

Undrar hur insidan ser ut,
med motorsåg tarmar säger, tittut!

Helvetet blir mitt nästa mål
Hell knights ska brinna på bål!


signatur
Medlem

20 long years sealed away on Mars,
While first person shooters turned into a farce

A dork wearing glasses, who can't count to three,
made a new generation oblivious of me.

From there is was downhill, going nowhere fast,
and all my old followers stuck in the past.

They all started answering a different Call,
hiding in trenches, like that's any fun at all.

But now I've awoken, and doubts I have none.
It's time to show these kids how it's really done.

It's time to abolish these damned chest-high walls,
get out of cover and show you've got balls.

Run, jump and shoot, be one with you gun,
Rippin' and tearin', until it is done!

Skägg.
10 Chambers
Medlem
1
Skriv svar