Nintendo varumärkesskyddar ... Game Boy!?

Sida 1 av 1
Nyhet
2017-10-11 16:28
Nintendo varumärkesskyddar ... Game Boy!?

Det här luktar Game Boy Classic. Dags att göra fingrarna redo för Tetris?

#game-boy, #game-boy-classic, #nes-classic, #snes-classic

Metroid
2017-10-11 16:34

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.

2017-10-11 16:48

@Lard von Bacon: till skillnad från alla andra spelföretag som inte vill tjäna pengar och driver ren välgörenhet...

Tamazin
2017-10-11 16:50
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.

Går ju finfint att spela (nästan) alla spel på NES Classic redan, så bara för dem att öppna upp det.

Tror de hade kunnat tjäna väldigt mycket mer om de hade någon bra "Classic store" där man kunde köpa spelen och snabbt ladda ner de för sisådär en 20kr per spel. Jag tror heller inte något gammalt spelbolag (som kanske inte ens finns kvar för övrigt) skulle klaga att få in lite extra pengar på något spel de släppte för 20+ år sedan som nu blivit populärt igen iomed Classic konsoll.
Men men, som man skrev i Warcraft: greedisgood.

2017-10-11 16:55

De tjänar ju inte lika mycket pengar på det dock

veckans
2017-10-11 17:24

Kanske är det dags att göra uppföljaren på Game Boy Advance? Nintendo sade ju att DS inte var någonting som skulle ersätta Game Boy. Nu när de har haft tid att utveckla uppföljaren i 16 år så börjar det bli dags

Dguyg
2017-10-11 17:29

Hoppas den blir lika sällsynt som NES och SNES classic!

trickeh2k
2017-10-11 17:34

Ser ut som det blir en app som liknar en Gameboy, sen köper man väl sol till den misstänker jag och spelet och Gameboy-appen blir beroende av varandra.

Loxus
2017-10-11 18:11

Kommer efter N64 classic säkert (Såvida dom inte gör GC och Wii classic också ;D )

Kommer en video ikväll/imorgon där vi pratar om "classic"-versioner av gamla konsoler.

Sunray
2017-10-11 20:54

Du missar verkligen poängen med Classic, hela grejen är att efterlikna originalkonsolen som folk är fäst vid. Ditt idé finns redan, det kallas Virtual Console som finns till Wii U och kommer väl snart även till Switch.

Vileoxe
2017-10-11 21:02
Skrivet av Tamazin:

Går ju finfint att spela (nästan) alla spel på NES Classic redan, så bara för dem att öppna upp det.

Tror de hade kunnat tjäna väldigt mycket mer om de hade någon bra "Classic store" där man kunde köpa spelen och snabbt ladda ner de för sisådär en 20kr per spel. Jag tror heller inte något gammalt spelbolag (som kanske inte ens finns kvar för övrigt) skulle klaga att få in lite extra pengar på något spel de släppte för 20+ år sedan som nu blivit populärt igen iomed Classic konsoll.
Men men, som man skrev i Warcraft: greedisgood.

Du kan redan köpa klassiska spel via Virtual Console, kostar mer än 20kr dock.

SWEBarb
2017-10-12 08:03

en gameboy mini fan va coolt det hade varit.

Sida 1 av 1