Recension – Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions

Robot
Recension – Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions

Det nya är ledsamt, men det gamla är precis lika glatt och lekfullt som alltid.

#2ds, #3ds, #mario, #mario-and-luigi-superstar-saga, #nintendo


Moderator | Testpilot

Superstar Saga är nog mitt favorit JRPG att spela just för striderna. De är så engagerande och roliga att utföra när allt inte handlar om att klicka runt i menyer utan att du även måste vara vaken och hänga med vad som händer. Hoppa för att undvika en fiende attack men också att du kan hoppa i rätt tillfälle för att undvika skada på dig själv OCH få göra skada på fienden. Det är helg magiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trist att Bowser´s Minions inte fick bättre kritik, det verkade kul. Och en anledning att köpa spelet om man redan har det. Dessutom verkar Bowser´s Minions inte vara realistiskt för fem öre. Jag menar, vi vet ju alla att i verkligheten skulle Hammer Bro-koopan vinna över både Goomban och den bevingade koopan.

Triangeln och systemet med styrkor och svagheter känner man igen lite från Fire Emblem till mobiler. Och antagligen en massa andra spel som inte är från Nintendo.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Superstar Saga är nog mitt favorit JRPG att spela just för striderna. De är så engagerande och roliga att utföra när allt inte handlar om att klicka runt i menyer utan att du även måste vara vaken och hänga med vad som händer. Hoppa för att undvika en fiende attack men också att du kan hoppa i rätt tillfälle för att undvika skada på dig själv OCH få göra skada på fienden. Det är helg magiskt.

Tjatigt och tar ännu längre tid än vanliga textkommandon när man väl lärt sig bemästra timingen, tycker jag. Och lite simpelt vad gäller taktik och så. Men det kan jag köpa på sätt och vis, spelet är ju gjort för en yngre målgrupp.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Banjo:

Tjatigt och tar ännu längre tid än vanliga textkommandon när man väl lärt sig bemästra timingen, tycker jag. Och lite simpelt vad gäller taktik och så. Men det kan jag köpa på sätt och vis, spelet är ju gjort för en yngre målgrupp.

Skulle gärna sätt ett liknande system till Final Fantasy. Ha samma djup som i de spelen fast med lite mer aktiva strider.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Superstar Saga är nog mitt favorit JRPG att spela just för striderna. De är så engagerande och roliga att utföra när allt inte handlar om att klicka runt i menyer utan att du även måste vara vaken och hänga med vad som händer. Hoppa för att undvika en fiende attack men också att du kan hoppa i rätt tillfälle för att undvika skada på dig själv OCH få göra skada på fienden. Det är helg magiskt.

Är det lite i stil med Paper Mario the Thousand year door eller är det next level även jämfört med det?


signatur

P.L.U.R

Moderator | Testpilot

@SorbP: Superstar Saga är next level : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar