Diskutera – Hur bra är CoD: WWII-betan?

Medlem
Skrivet av emiaff96:

Men BF1 har också cross Faction vapen Allied använder Tyska vapen och vice versa. Och många vapen i BF1 har inte ens använts i första världskriget de va bara prototyper och folk klagar när CoD har Reflex Sights. Laddning kan jag fatta men CoD MP försöker inte vara realistiskt. Man kan ju tycka att dom kan anstränga sig lite mer men de e ju en Beta saker kan ändras.

Enligt denna video så försöker WW2 skaparna skapa en realistisk upplevelse av hur WW2 var. Det är skillnaden mellan COD WW2 och BF1.
"There is a genuine interest in producing a product that is histoicaly authentic"
https://www.youtube.com/watch?v=aBdsud-0i24&t=53s&has_verifie...

Medan Dice ersänner att man till större del bara låter sig inspireras av WW1 för att skapa en unik och rolig spelupplevelse med vapen som folk inte visste fanns under den tidseran.
"We are not recreating the old, past we are taking that as an inspiration then we are taking this into a modern experience"
https://www.youtube.com/watch?v=3qqkfMXYtKI&index=18&list=PLL...

Jag kommer troligen skaffa WW2, men isf bara för single player delen. Jag hade höga förhoppningar för MP delen men ska jag vara ärlig så ser det riktigt tråkigt ut.

Medlem

tyckte det var skitsegt. för lite spelare, dom spawnar dessutom bara där du inte är ELLER bakom dig. det var klart konsollskadat då man måste ut genom flertal menyer bara för att stänga av spelet, för man kan ju inte bara ha en quit-knapp i esc-menyn, right? det hade samma känsla och vapen som dom senaste 45 st versionerna och ja, alla CODspelare är ju där, direkt minus. Nä blir inget köp på detta. skulle i bästa fall köra igenom single mkt kvickt, om jag fick det gratis. efter cod 1 och 2 gick allt åt helvete


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

sög köttflöjt så hårt

Är det något dåligt?

Gen
Medlem

Oundvikligt att inte jämföra med BF1 där BF1 plockar poäng i alla kategorier.
Grafik - Väldigt "konsolaktigt" även på absolut max och märkbart fulare än BF1
Ljud - Överlag sämre ljud än BF1, plastigt på något sätt
Känsla - Känns som att man springer runt i lera vilket inte är skoj
Kartor - Inte speciellt väldesignade och hade chokepoints
Spellägen - Vissa var okej
Prestanda - Flyter givetvis på perfekt (CoD spelen har alltid varit väldigt väloptimerade) i låst 120fps cap vid 1440p på ett 1080Ti.

Inget köp för mig.

Medlem

@Lord Pingu:

Haha beror på hur man ser på det=)

Medlem

Tja, inte riktigt min grej. Gav det en chans men irriterade mig över dålig träffbox, gubbarna skriker lite när som helst så att fienden får syn på en. Som exempel på sistnämnda;

Jag smyger in i ett hus, när jag är i mitten av huset och trycker på närstrid så vänder sig personen som står i fönstret och hugger ner mig innan jag hinner reagera. I killcam så ser det dock helt annorlunda ut. Min gubbe springer in och inte nog med det, han skriker att det är en fiende i huset. Inte så konstigt att man blir upptäckt...

Näe, CoD blev en gäspning igen.

Medlem

Jag tyckte det vara ganska underhållande faktiskt. Inget mästerverk och mycket som skulle behöva poleras.

Men det som förstörde betan totalt för mig var vidriga fuskare. Må dom brinna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hur lyckas fuskare knäcka en beta?
Hade varit kul att testa seriöst, men man såg ju tydligt i killcam att de följde en bakom väggar och så fort man kom ut hade de redan öppnat eld. Chatten lusades ner av de som inte hade fusken, jag stängde bara ner.

För som någon sa, det kändes som paintballbanor mera än krig.

Sen det problemet som alla dagens spel lider av, vapen dödar inte realistiskt och alla springer lika snabbt som en kortdistanslöpare, vilket var rätt ovanligt under kriget.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Nja. Relevans är ju ganska individuellt, eller hur? Beror på vad man söker. Jag som söker realism i mina ww2-spel och vill ha känslan av att jag befinner mig i kriget. Annars kan jag nöta CS om jag bara vill plocka frags. Första CoD var riktigt bra. Men åter igen - det var SP som gjorde det. Som MP lockar det mig inte alls. För mig är det ganska viktigt att en tysk inte springer omkring med en Thompson och sprutar kulor omkring sig likt en B-film.
Men om jag ska gnälla på spelmekaniken så var det ganska små banor, och sen vettja inte. Nej, känslan var inte där alls. Nope. Inget för mig, men kanske för andra. Åter igen. Individuell relevans.

Nja, alltså Cod är inte realistiskt så vissa aspekter är inte rätt att förvänta sig oavsett vad du gillar eller tycker om spelet, eller vad din smak är för den delen. Om jag ser en film som Band of Brothers förväntar jag mig en viss mängd realism och mycket autenticitet, kikar jag på James Bond är det svårt att kräva någon form av större realism.

För mig som kört CoD sedan 1:an också, ja då var SP absolut ett stort steg framåt också med "No one fights alone" och alla AI:s och stämningen absolut, men det tog riktig fart online också och det är där jag tillbringat tusentals timmar i cod-serien, framförallt i clan-scenen som direkt var en utmanare till CS. Jag älskar SP också det har bara aldrig varit varför jag primärt köpt cod-spel, men det har absolut vägt in och ibland varit mer eller mindre bra.

Jag hör vad du säger men håller inte med om att det är ett särskilt värdigt sätt att se på CoD. Jag ser dock fram emot ww2 kampanjen i detta års installation som verkar riktigt gritty och lite Band of Brothers inspirerad, men att förvänta sig realism gameplay likt typ Ro, Arma eller ännu mer simulerande spel är bara fel. Det jag förväntar mig av cod i så stor utsträckning som möjligt är autenticitet, dvs. att vapen, uniformer osv. ser rätt och stämningsfullt ut för tidsperioden, precis som battlefield 1, men att gameplayet ska vara realistiskt är inte i närheten av samma sak då det inte är den målgruppen spelet riktar sig mot.

Jag föreslår att du kollar upp detta, kan bli det bästa sedan Red Orchestra 1 (gillade aldrig 2an lika mycket), och mycket fokus på teamwork och realism placerat rakt i Normandie 1944. Har backat det utan tvekan

https://www.kickstarter.com/projects/blackmatter/hell-let-loo...

12
Skriv svar