Mina äldre damer och herrar... C64 Mini avtäckt!

Medlem

På tal om The Last Ninja, undra vad som hände med den utannonserade kickstarter kampanjen? System 3 skulle ju släppa remakes av dessa fantastiska spel i modern tappning. Tyst som i graven.

Medlem

Saknade nästan alla titlar jag hoppats på när jag snabbkollade listan. Kul pryl dock! Plasten ser härligt solgulnad ut så den är redo, precis som fabriksslitna jeans.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem
Skrivet av devilrat:

På tal om The Last Ninja, undra vad som hände med den utannonserade kickstarter kampanjen? System 3 skulle ju släppa remakes av dessa fantastiska spel i modern tappning. Tyst som i graven.

Det sket sig nog.

Det hypades också att The Last Ninja 4 var på gång för många år sedan. Det hann släppas lite screenshots och thats it. :/

Medlem

Skaparen av Police Quest försökte med en kickstarter för en PQ "spiritual successor" för ett tag sedan..Gick inte igenom.

Medlem

"I was at a Gran Turismo event recently where they had PS1, PS2, PS3 and PS4 games, and the PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?" - Jim Ryan, Sony

Jag gissar att dom skruvar lite på sig nu när detta verkar blivit den senaste flugan inom spelindustrin.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av devilrat:

På tal om The Last Ninja, undra vad som hände med den utannonserade kickstarter kampanjen? System 3 skulle ju släppa remakes av dessa fantastiska spel i modern tappning. Tyst som i graven.

Ja, de skulle ju släppa info den 13:e Januari om vilka plattformar som var aktuella. Inte ett knyst om det efter att de sa det i Dec förra året. Kännas tyvärr som att System 3 kan gå å dra nått gammalt över sig, de har ju faktiskt 35 års jubileum i år >_<

Medlem

@deezel: spännande


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Väntar på Vectrex Mini nu också

Medlem

Inget Airborne Ranger heller! Men vissa spel kom man ihåg från listan.

Medlem

Inte fel... men ska istället satsa på den här (något dyrare):

"EXTREME 114 IN 1"
https://youtu.be/zdvfz7dfGfY
http://www.tinyarcademachines.com/mame-arcade-machines.html

12
Skriv svar