Första betygen på Cuphead har landat

Robot
Första betygen på Cuphead har landat

Höga betyg för det stilistiska plattformsspelet!

#betyg, #cuphead, #plattformsspel


Medlem

Så blir det när man slipar på ett spel länge

Medlem

Kan inte låta bli att tänka på Musse Pigg-spelet "Mickey Mania" (?) Förmodligen för att det också är baserat på de gamla tecknade filmerna. Är faktiskt lite sugen på Cupheads.

Medlem

@Maysay: Samma reaktion här, och därför blir Cuphead ett givet köp för mig. Mickey Mania var ett av mina favoritspel när jag var barn, och det var ju sjukt häftigt när banorna gick från svartvit 1920-talsstil till modern tecknad film i en nästan obemärkt takt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Releasehästryttare

Soundtracket släpps om 3 timmar och spelet släpps om 6 timmar och man behöver fulla spelet för att kunna spela soundtracket enligt steam

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kan inte låta bli att tänka på Musse Pigg-spelet "Mickey Mania" (?) Förmodligen för att det också är baserat på de gamla tecknade filmerna. Är faktiskt lite sugen på Cupheads.

Ah, jag spelade Mickey's Wild Adventure på PS1 och det var otroligt kul. Detta är ett givet köp, även för mig.

Medlem
Skrivet av didde:

Så blir det när man slipar på ett spel länge

*host*Duke Nukem Forever*host*


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

Gött mos!


signatur

Jump in.

Medlem

Man blir ju faktiskt nyfiken och blir nog ett köp...


signatur
Medlem

Tycker spelet ser jättesnyggt ut. Tyvärr hatar jag dock platform spel..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Köpt, jag gillar när utvecklare gör konst av spel, speciellt på ett sånt här effektivt och underhållande sätt.


signatur

Nämen!

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: Gah, haha får panik av att se det där... Jävel va kass 😂

Medlem
Skrivet av Lepr:

@marcus8958: Gah, haha får panik av att se det där... Jävel va kass 😂

speljournalist. Pro gamer med 12? år på bältet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fantastiskt roligt spel. Kan inte säga att spelet är så svårt som media försöker få det till. Dock har jag inte kommit till NG+. Alla gånger man dött har alltid varit sitt eget fel. Kontrollerna är verkligen top notch. Enda negativa jag kan säga är att det är någon form av 24fps emulering (en faktiskt funktion som är i spelet) som gör att det ser "osynkat" ut ibland och blir en gummibandseffekt. Inget som påverkar din förmåga att styra eller undvika hot men det kan vara störande för ögonen ibland.

1
Skriv svar