Se den nya trailern från Red Dead Redemption 2!

KoP
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ja har väl varit så med Rockstar de senaste 10-15 åren eller så? Minns den gamla goda tiden då GTA kom först till PC och sen till konsol. Med tanke på att det inte är någon större skillnad på att utveckla till Xbox och PC så känns det lite vemodigt att de fortfarande gör så här.

Gissar på att det kommer se ut så här.

2018: PS4, Xbox One, Xbox One X.
2019: PS5, PC.

GTA spelen som dom ser ut idag (GTA 3 och framåt) har alltid kommit ut först på konsol.

Dom gamla top-down view GTA spelen kom dock först ut på pc, men dom skiljer sig så pass mycket ifrån GTA 3 och dess uppföljare så dom går inte att jämföra med senare spel i serien.

Dessutom är det ju så att dom stora pengarna finns i spelsläpp till konsol.

KoP
Medlem
Skrivet av caene:

Den kommer nog, efter att de mjölkat folk på konsoll-versionen först. Så att folk köper dubbla exemplar.

Nope. Blir bara 1 ex. Till Xbone X.

Medlem

Undra om man kommer kunna spela som flera olika karaktärer som i GTA.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

jag som aldrig tyckt om eller förståt mig på charmen med cowboyspel(tycker det är ur trist,smaken som baken i guess)

Vad är det som är så himla toppen med RDR? vad gör det så bra enligt så många för mig ser det skitråkigt ut ungefär som ett GTA i vilda västern istället.

Medlem

Ser magiskt ut!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Mortaigne: inb4 att någon skriver att PC kommer att banka skiten ur alla andra enheter

Klart en PC kommer göra så länge den kostar tillräckligt mycket pengar. Men tror inte en PC för ett nypris på 5275kr kommer göra det

Medlem

Ärligt talat upplevde jag trailern som ganska medelmåttig.

Rockstar har levererat riktigt bra trailers tidigare, för exempelvis vis GTA 4 och 5. När jag såg dessa trailers för första gången kände jag direkt att sug för att få prova spelet.

Men jag kan inte direkt säga att jag känner mig mycket mer sugen att RDR2 än vad jag kände igår. Trailern saknade lite av RDR-känslan. Visst det ser riktigt bra ut, men det räcker inte hela vägen för mig. Jag är dock helt övertygad om att spelet kommer att leverera

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Hoppas man slipper Mexiko, den biten var seg i originalet tycker jag.

Tyckte biten när man drog över från USA sidan till Mexiko var magisk och spelet upplevdes som världsligt stor.

Kanske ska ta o lira om Red Dead Redemption på min Ps3. Jag kom till sista uppdraget o då crashade maskinen och jag orkade aldrig börja om på nya maskinen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Håller med. Fick rysningar när José González drog igång. Om du missat slutet MÅSTE du spela det igen

Medlem

Knappt att jag kan hålla det emot Rockstar för att hålla tillbaka PC-versionen...
Det är bara smart businuess. Jag och väldigt många till köpte GTA 5 till 3 plattformar. Xbox 360/Xbox One och PC. Faktum att de vore snarare dumsnälla om de gjorde på annat sätt. Även om de förstås vore att föredra.

Konsol har så otroligt litet att erbjuda gentemot en PC. Förutom konsolexklusivitet så har dom närmast ingenting. Därav ger man förtur till konsol, och alltså tvingar folk att ha en anledning till att äga flera plattformar. Det kanske inte är hela anledningen men garanterat en stor del utav det.

Medlem

Wow. Helt galet.


signatur

Nämen!

Medlem

Dålig trailer, visar ingenting hur spelet kommer vara.
Visar trailarn att det äns är ett spel?

Medlem

@FuzioN:

Du sa det. GTA i vilda västern. Det är SAKEN!

Men som sagt. Man måste gilla vilda västern för att ta till sig stämningen och inlevelsen kanske.

Medlem

Tur man har en ps4 om man inte orkar vänta på pc version alt det inte kommer till pc som första spelet.
Som är ett av mina favospel på xb360.
Det är nått med rdr som gör set mycket roligare än gta, det är inte bara gta i vilda västern imo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Mortaigne: Hypen är stark hos dig unge Mortaigne.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Dålig trailer, visar ingenting hur spelet kommer vara.
Visar trailarn att det äns är ett spel?

Nej, det gör den inte. Såsom 8 av 10 trailrar i dag, känns det som. Bara filmsekvenser. Det är typ som att utvecklarna vill visa hur coolt de kan göra animationer och grafik (när de inte binds av att de lägena behöver vara spelbara). Och att de har något att dölja när det kommer till gameplay. Men det är konstigt, för inte fan ska det väl behöva finnas något att dölja. Det är ju inte direkt så att vi lever i en era där "filmsekvenserna" har 100 gånger bättre grafik än spelandet, som det var i slutet av 90-talet.

Ambassadör
Xbox

@Renton: Haha, indeed it is.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

@FuzioN:

Du sa det. GTA i vilda västern. Det är SAKEN!

Men som sagt. Man måste gilla vilda västern för att ta till sig stämningen och inlevelsen kanske.

Okej gissar på det inte är min grejj då som stör givetvis är det något jag hade kunnat spela igenom.

Men inte min smak jag är mer sci-fi/fantasi snubbe så, men ja who knows kanske blir ett rea köp på 1an för att se vad det innebär med RDR2.

Men vilda västern gör mig inte blöt i byxan direkt vet inte, varken film eller spel eller något har alltid funnit vilda västern ointressant och platt :/

Bra vi är olika och har olika smaker iaf!

oh juste tack för svar!

Medlem

@zumo: Priset är det konsoller har att erbjuda. Försök bygga en PC som kan köra Uncharted, Horizon, Red Dead 2 mm för 3000kr med samma grafik.

Medlem

Haha, ärligt för att möta grafiken som du får ut på en vanlig PS4 eller Xbox One räcker det lätt med runt 3000 och ta valfri begagnad speldator på blocket. Finns rätt mkt klipp att göra. Och för att vara fair.

Ska man ha konsol på releasedagen eller ens första året får man ju lätt lägga på ytterligare 2000 :- (Hela mitt Switch-kit gick på cirka 5,5-6000 t,ex)för att vara realistisk om man ska inkludera 2 handkontroller osv, sen på det ska man ha en TV det är värt att spela på oxå om man ska kunna sitta i soffan och lira med några meter till ens TV. Det är ju inte många som gillar att lira på 30" och 1 meter bakom på en trästol. Visst "funkar" det ändå om det är enda möjligheten man har, men det är ju definitivt saker som underlättar och annars väger tungt emot konsol.
Och de flesta har ändå en OK dator att surfa, plugga och arbeta på. Så att lägga ner nån tusenlapp på en alldeles gedigen AMD processor i budgetklassen kommer man definitivt alla gånger längre på. Handlar man under rea och bara AMD prylar löst osv kan utan problem få en dator som maxar i stort sett allt för mellan 5-10 000 beroende på övriga delar, chassi, hårddisk m.m.
Det finns ju givetvis bra mycket dyrare monster. Min kostar 20 + och har bara Nvidia/Intel prylar. Är man kanske lite prylbög och vill ha senaste, exklusivaste så kommer man betydligt högre upp i prisklasser. Men AMD duger gott och väl om man bara spelar krävande spel på MAX, streamar eller t.om VR. Deras senaste flaggskepp i både GPU/CPU är imponerande och får nog Intel att svettas lite. Ryzen och vad de nu heter. När jag var student och begränsad i ekonomin körde jag AMD sen övergick successivt till Intel.

Medans den enda konsolen typ nånsin som kunnat ens hänga med de "riktiga lirarna" i form av prestandamätning är Xbox One X och kommer kosta närmare 5,5 ny. Till det följer tillbehör och spel + 4K kompatibel TV (Jorå, dom är visserligen väldigt billiga nu jag vet)

Nej, du. Ur min synvinkel är konsolexklusiviteten, i stora drag, det enda vapen de har att tillgå.

Medlem

@zumo:

Varför räknar du in TV med konsol. En Tv har man ju redan långt innan konsolen för man tittar på tv kanaler. Till Pc burken måste du köpa en 4K skärm och en bra skärm kostar cirka 10k så cirka 10k + en gaming burk på 15 så räkna 25K och då är jag snäll.

Det är 6-7gånger högre pris än Ps4 Pro. Och Ps4 Pro med en Lg Oled Tv så lär gaming burken svettas och inte va så hypad som många tror. Du kommer knappt se någon skillnad då båda är i 4K och att man sitter minst 3m i från TV

Men jag håller med övriga att det var en MÄKTIG Trailer av Rockstar. Skitsnygg grafik säkert den snyggaste till dagens datum. Sen kommer spelet säkert bli mycket bättre än ettan

Tack o Hej

Avstängd

Kommer bli grymt. Spelar ingen roll om det inte kommer på PC eller ej.
Det var ingen trailer dock. Teaser kallas de där. Trailern kommer senare.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Nej, det gör den inte. Såsom 8 av 10 trailrar i dag, känns det som. Bara filmsekvenser. Det är typ som att utvecklarna vill visa hur coolt de kan göra animationer och grafik (när de inte binds av att de lägena behöver vara spelbara). Och att de har något att dölja när det kommer till gameplay. Men det är konstigt, för inte fan ska det väl behöva finnas något att dölja. Det är ju inte direkt så att vi lever i en era där "filmsekvenserna" har 100 gånger bättre grafik än spelandet, som det var i slutet av 90-talet.

Jopp det här är ett växande problem. Grafik är inte direkt något man kan glänsa med längre. Var och vartannat spel ser bra ut idag, så är själv rätt trött på när man visar trailers och det är 99% mellansekvenser i dem och nada gameplay.
Man spelar inte spel för att man vill sitta och titta på mellansekvenser, well, iaf inte jag


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@submariner: 4K skärmar med minst 144hz+ med mera har i stort sett just lanserats och har åtminstone inte funnits särskilt länge. Och man väljer alla gånger hellre en schysst 1440p skärm med 144hz än en 60hz 4k skärm. Det är enorm skillnad på flytkänsla medan man alltid kan skala upp om man har burken för det. Och det finns mkt fina Acer Predator bland annat runt 5-7 000

Nu tog jag dock Xbox One X som exempel av flera skäl, främst för att jag inte skulle kunna tänka mig en PS4 Pro annat än för spelen ;), men oxå för att det är väl den enda konsol med något att hissa ögonbrynen för vad en har innanför chassit så att säga.

Ska man motsvara samma svaga 30 fps prestanda och grafik som vanliga Xbox One och PS4 erbjuder kan man fan köpa diverse laptop med nått skit på en rea för fan. Eller vilken billig skitdator som helst. Ska man kolla begagnat kan man komma sjukt lågt i prisklassen.

Med ett bra AMD paket kan du UTAN problem få dig en dator som kan maxa allt i hög FPS en bra tid framöver för få slantar. Vi pratar mellan 6-10 000 och det är inte ens orimligt. Läs vilken recension du vill på sweclockers eller dylika forum. Man måste inte ha Geforce Titan X i SLI och en i7 7700k / i7 4980 för att få ut full prestanda i dagens spel. Skulle snarare att de knappt finns spel som kan vara påfrestande för en sån dyr setup (som jag själv visserligen har av hobbyskäl). AMD senaste nyheter inom både CPU och GPU så som Ryzen och dessutom det tidigare flaggskeppet fx-9000 serien? klarar lugnt av spelen också.

Sen angående TV så kollar ju inte alla på TV-kanaler längre. Jag gör aldrig själv det nånsin i stort sett. Allt finns via nätet och streaming-tjänster. Därav kanske vissa folk bara har nån 49 " 1080p TV som med nått år på nacken. Och spelar man på det drar man ju noll nytta av PS4 PRo eller Xbox One X prestanda typ. Och ungdomar kanske inte ens har det utan sitter på nån 32 " TV. Och det nöjer jag mig långt ifrån med. Och det sänker ju prestandajämförelsen ytterligare.

Poängen är att för att utnyttja det fulla hårdvaran behöver man en schysst 4K kompatibel TV och det kostar pengar. Att köpa en budget speldator med AMD-delar kommer inte långt ifrån samma sammanlagda prislapp oavsett om man ska köpa en schysst skärm. Du kan få en bra 4k skärm med 60-100 hz för 4-8 000 utan problem, om inte billigare. Särskilt om de ska motsvara samma dåliga MS, uppskalning och annat djävulskap som är standard på konsol och stora TV-apparater, där det är standard med låg hz.

Och alltså är det inte, i stort sett, mer värt att köpa en konsol ur ett ekonomiskt perspektiv om man är ute efter prestandan.

Gen
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Xbox One X kommer att banka skiten ur det där

Och PC versionen kommer att banka skiten ur XBX versionen

12
Skriv svar