Vad behöver överlevnadsgenren? Mechs, såklart!

Robot
Vad behöver överlevnadsgenren? Mechs, såklart!

Square Enix presenterar en japansk tolkning av överlevnad.

#gundam, #mechs, #överlevnad


Medlem

Hade hoppas att left alive skulle vara något annat än det här.

Medlem

Teasern såg spännande ut men de måste berätta och visa lite mer av hur spelet fungerar för att det ska riktigt intressant.

Medlem
Skrivet av Margy:

Teasern såg spännande ut men de måste berätta och visa lite mer av hur spelet fungerar för att det ska riktigt intressant.

Det är en announcement trailer, syftet är att du ska vilja veta mer efter du sett den.

Medlem

Ser ut som Front Mission, eller att det utspelas i samma universum iaf. Om så är fallet är jag helt klart intresserad. Är en jävligt cool setting, oavsett om det är ett TRPG eller ej.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Ser ut som Front Mission, eller att det utspelas i samma universum iaf. Om så är fallet är jag helt klart intresserad. Är en jävligt cool setting, oavsett om det är ett TRPG eller ej.

Jag tycker faktiskt det är ganska olika settings i Front Mission-spelen, men om det nu liknar Front Mission så hoppas jag på antingen den västerländska dystopi-noir-känslan från ettan, eller den faktiskt väldigt realistiska low-tech känslan med mycket tyngt i mecharna som Front Mission 3 hade.
Jag vill INTE ha lättviktiga anime-mechs som flyger omkring som om fysikens lagar inte existerade, har koreografiskt avancerade svärdsdueller eller är löjligt utsmyckade med "fågel"-vingar, spikar eller dylika ting...

Lite mer on-topic, det här spelet kan vara värt att följa! Jag brukar inte ge trailers mycket cred, men den här fick mig att nappa faktiskt!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Jag tycker faktiskt det är ganska olika settings i Front Mission-spelen, men om det nu liknar Front Mission så hoppas jag på antingen den västerländska dystopi-noir-känslan från ettan, eller den faktiskt väldigt realistiska low-tech känslan med mycket tyngt i mecharna som Front Mission 3 hade.
Jag vill INTE ha lättviktiga anime-mechs som flyger omkring som om fysikens lagar inte existerade, har koreografiskt avancerade svärdsdueller eller är löjligt utsmyckade med "fågel"-vingar, spikar eller dylika ting...

Lite mer on-topic, det här spelet kan vara värt att följa! Jag brukar inte ge trailers mycket cred, men den här fick mig att nappa faktiskt!

https://www.youtube.com/watch?v=EhPmmxZQHe0

Där är anledningen jag säger Front Mission. De är inte identiska, men både mechs samt helicoptrarna/planen är iaf liknande. Samt, det jag menade med setting är mer realismen i alla de spelen. Det har ju aldrig direkt varit Gundam liknande mechs i ett Front Mission spel.

Men igen, det är bara spekulation. Det är Squareenix, och de äger IPn, så det är därför jag hoppar dit (jag vill också väldigt gärna ha ett nytt Front mission).

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Ser ut som Front Mission, eller att det utspelas i samma universum iaf. Om så är fallet är jag helt klart intresserad. Är en jävligt cool setting, oavsett om det är ett TRPG eller ej.

Detta är nu bekräftat att utspela sig i samma universum.

http://gematsu.com/2017/09/left-alive-third-person-shooter-se...

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta är nu bekräftat att utspela sig i samma universum.

http://gematsu.com/2017/09/left-alive-third-person-shooter-se...

Yay! \ o /

1
Skriv svar