Precis kollat klart på The Leftovers

Skägg.
10 Chambers
Precis kollat klart på The Leftovers

Jag kan inte säga att jag blev besviken på slutet i Lost, även om jag kanske hade förväntat mig något mer efter att ha kollat på alla sju säsonger (med ett välbehövligt break efter omdiskuterade säsong 3). Nu har jag precis kollat klart på The Leftovers, skapad av Damon Lindelof, och är faktiskt väldigt nöjd med finalen. Det är inte ofta man kan säga det om en serie.

Det känns som det skrivits ganska lite om The Leftovers i Sverige men jag kan varmt rekommendera den. Bli inte avskräckt av den den lite flummiga beskrivningen, att 2 % av jordens befolkning försvinner mitt i steget. Serien försöker inte förklara varför detta hände utan fokuserar istället på hur människor hanterar sorg. Särskilt sorg som inte grundar i samma sorts avslut som efter dödsfall.


signatur
Relik 📜

Kanske får bli min nästa serie.

Och slutet på Lost, jadu. Jag minns bara en känsla av att någon gått på droger, och en enorm propp (?) som skulle sättas i botten på en grotta.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Kanske får bli min nästa serie.

Och slutet på Lost, jadu. Jag minns bara en känsla av att någon gått på droger, och en enorm propp (?) som skulle sättas i botten på en grotta.

En ganska bra sammanfattning! Kolla, är som sagt bara tre säsonger och innehåller max 2-3 avsnitt totalt som var lite "meh".


signatur
Medlem

rekommenderar också.

1
Skriv svar