(Skakigt) hands-on – The Evil Within 2

Robot
(Skakigt) hands-on – The Evil Within 2
Ambassadör
Xbox

Blir intressant det här. Skaffade Evil within med alla DLC för en billig slant nyligen men har inte hunnit spela det.


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker det första var sådär, grafiken var ingen höjdare och vissa kamera vinklar störde mig. Inget jag skulle välja att spela igenom igen. Men kanske tvåan blir bättre ^^

Medlem

Tror jag skrivit det förr i nån nyhet men tåls att sägas igen... Älskade första spelet, det var inte perfekt men en oslipad diamant, hoppas de slipat diamanten till tvåan men behållit det som var bra, t ex stämningen.

Medlem

Ettan var ok, men detta känns som något ettan skulle varit.

Medlem

Älskade miljöerna, temat och karaktärerna i 1an, skulle ge det en 4/5 men som så många andra gånger med Japansk speldesign så är det för många delar som är frustrerande bara för att vara frustrerande. Ett spel kan vara svårt utan att bli frustrerande.

Jag förstår att brist på ammo alltid har varit ett koncept i survival horror, det blev en stapel i genren redan med första RE, men Evil Within va extremt, missar man ett skott så va det mer eller mindre bara att reloada från senaste checkpointen. Andra problemet jag hade va dom billiga trapsen, vissa gick inte att ta sig förbi utan att dö minst 1 gång bara för att få veta att dom ens fanns där.

Med det sagt så älskade jag ändå spelet och tyckte det va en rolig story att ta sig igenom. Hoppas verkligen att Evil Within 2 blir lika bra men att dom gärna drar ner frustrationen en smula.

1
Skriv svar