30-åriga Street Fighter firas med eldfarlig SNES-kassett

Robot
30-åriga Street Fighter firas med eldfarlig SNES-kassett

En brandsläckare i närheten rekommenderas. På allvar.

#nintendo, #sega, #snes, #snes-classic, #street-fighter-ii


Medlem

Låter spännande!

Tänk, har det gått så många år!?


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Låter spännande!

Tänk, har det gått så många år!?

Nää, Street Fighter 2 släpptes 1991. Minns ännu hur jag läste bilagan om och om igen som de bifogat i Super POWER?
Jag bara visste att Guile var den bästa karaktären och definitivt den jag skulle spela.

Street Fighter serien är 30 år gammal nu även om artikeln antyder någonting annat.

Medlem

Om det är dammet man är orolig för så borde man väl bara kunna skruva upp NES:en och blåsa bort det? Möjligtvis att man även spelar på kvällen och öppnar fönstret så höstkylan drar in.

Redaktör

@anon_319742: Jag försökte vara tydlig med att det är SF1 som fyller 30. Men jag glömde att jag skrev rubriken innan jag började tänka så, dumt nog.


signatur
Medlem
Skrivet av Caravaggio:

Om det är dammet man är orolig för så borde man väl bara kunna skruva upp NES:en och blåsa bort det? Möjligtvis att man även spelar på kvällen och öppnar fönstret så höstkylan drar in.

Fast det lär väl inte hjälpa. Spelet är ju till SNES. ;P

Medlem

Menar de att det är extra brandfarligt med den här nya kassetten i gammal konsoll, eller att det är brandfarligt över huvud taget att spela SNES?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Fast det lär väl inte hjälpa. Spelet är ju till SNES. ;P

Jag va skittrött när jag läste nyheten! Läs va jag menar, inte vad jag skriver!

Medlem

as ballt ju!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vet inte vad Nintendo sysslar med egentligen. Vad är det här med att sälja (ibland) löjligt dyra saker i begränsad upplaga? NES Classic mini och dess SNES erbjuder ju iallafall en funktion, det här är om jag förstått saken rätt bara en kassett i en annan färg för omotiverat högt pris, även ifall utgåvan kanske produceras i ett antal som kanske bättre matchar antalet villiga konsumenter en här gången.

1
Skriv svar