One punch man

Sida 2 av 2
2019-04-10 12:32

@SaltyApple:

Jadu, jag kan inte hålla med alls. Oväntat? ;p Blev en liten wall of text.

Berserk 2016 är ett skämt. Det är inte att dom har ändrat stil, det är att animeringen är horribel. En sörja blandat mellan CG och 2D, främst CGI. Hur ska jag kunna känna något när dom skippar karaktärsutveckling och alla ser helt livlösa ut.

Regin, klippning,kamerarörelser och koreografi är alla urusla. Sen hjälper det inte att dom har ändrat saker från mangan. Så det är inte enbart animeringen som jag klagar på, det är allt annat också.

Och ljudet ska vi inte prata om - stekpannan Dragonslayer, spelar ingen roll vad han slår på, alltid samma härliga klingande.

Lite positivt: Det fanns scener som såg helt ok ut, dom var oftast i 2D. En del bra musik(främst tack vare Susumu Hirasawa). Bra intro.

Det går att göra snygg CG animering, Berserk 2016 serien har det tyvärr inte. Hade dom bara gjort som Golden Arc-filmerna hade jag varit nöjd. Berserk förtjänar så mycket, mycket mer, mangan är ett mästerverk. Som tur är finns Beserk 97', filmerna och mangan åtminstone. :')

Det var ju lite rykten om att regissören bakom Castlevania på Netflix var sugen på att göra en Berserk serie, vi får väl se vad det blir utav det.

Ne nu går jag och gör mig en kopp kaffe.

2019-04-10 12:50

@Fezk:

Agree to disagree! Jag gillar det skarpt. Föredrar de första säsongerna som sagt

2019-04-16 06:38
Skrivet av Kappa:

Vart kan man se säsong 2 någonstans?

Hulu bara just nu som jag förstår det?

Sida 2 av 2