Ubisoft presenterar Anno 1800

Robot
Ubisoft presenterar Anno 1800

Tysk strategi från industrialismens storhetstid.

#anno, #anno-1800, #bluebyte, #releaselistan, #ubisoft


Medlem

Intressant! Får hoppas på att det är likt 1503, kom ihåg att jag spelade det en hel del för sisådär 10år sedan.

Inaktiv

Ser riktigt lovande ut! Älskade Anno 1404 tack vare det gamla stuket (det var mycket bättre förr - ingen elektronik). Detta ser ut att vara lika bra. Förhoppningsvis är vattnet lika dynamiskt/interaktivt som i den redan förenämnda titeln.

Medlem

Nice, andra goda nyheten


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dealbreakern är om det stödjer multiplayer eller ej. 2205 gjorde inte det och därför avstod jag ifrån ett köp.

Medlem

@Tivook:
“Anno 1800 combines the best of what the franchise can offer: a rich city-building experience, including a story-based campaign, a highly customisable sandbox mode and the classic Anno multiplayer experience.”

Så ja, multiplayer it is!

Medlem

Blue Byte är kungar på denna typ av bygg-strategi!
Dock känns det som att Ubisoft lagt näsan i blöt för mycket de senaste versionerna. De ska släppa massa DLC och annat, så spelet som ursprungligen släpps känns som 50% färdigt.....

Anno 1701 och 1404 höll en hel evighet från första början medans 2205 inte riktigt höll måttet.

Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEES!

Trodde Ubisoft skulle skippa Anno efter 2205. Var ju inte alls vidare kul, kändes låst och stelt, idéerna var ju intressanta men tror det sket sig lite när allt skulle sättas ihop. Sen, Anno utan öppen skrimish/sandbox. Nja.
Hoppas på 1404/2070-gameplay med lite mer micromanagement, fokus på politik är nice, såg ut som att de uppat byggnaderna en del också. Excited!

eld
Medlem
Citat:

Utvecklingen sköts av Blue Byte

Blue byte Mainz,

Anno spelen har ju gjorts av related designs software de senaste 10 åren men blev förra året helt uppköpt av ubisoft och likt som irrational games blev 2k boston så blev related designs Blue Byte Mainz.

Sååå, för historiska ändamål och för studions identitet så hoppas jag ni på fz gärna hjälper till bevara den identiteten hos utvecklarna bakom en sån anrik spelserie som anno så att inte publishers blir de enda som får credit medans studio efter studio går igenom dess IP'n.

1
Skriv svar