Pc-versionen av Sonic Mania blir två veckor försenad

Robot
Pc-versionen av Sonic Mania blir två veckor försenad
Medlem

Är inte mycket för retro stilen och fixar inte pixelspel. Är alldeles för grafik kåt så detta låter jag bli tyvärr. Personligen så önskar jag ett fläskigt Sonic spel med tung grafik, helst i 3d. Men den snubben verkar inte trivas så bra i 3d världar då det går så fort. Så 2d kanske är det som lämpar sig bäst åt Sonic.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Backloggens befriare

Kan vi inte alla sluta gnälla över försenade releaser? Klart det är tråkigt, men föredrar ju det alla dagar i veckan före trasiga eller ofärdiga släpp.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Sonic (liksom Mario och Link) skall vara i 2D.
Detta ser fantastiskt ut och blir det första Sonic jag köper sedan megan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Räven? Vad säger Igelkotten i fråga?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Sonic (liksom Mario och Link) skall vara i 2D.
Detta ser fantastiskt ut och blir det första Sonic jag köper sedan megan.

Samma här. Har till och med köpt spelets soundtrack på vinyl - så mycket ser jag fram emot detta.

Kan också passa på att länka öppningssekvensen för Sonic Mania som släpptes häromdagen:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

@Puscifer: du menar den dom länkat i artikeln?

Medlem
Medlem

Är väl ganska uppenbart att dom är ute efter sales till konsolerna först, då man är rädd för piraterna...... sen fick dom en hel del förköp till PC. Men, så 3 dagar innan release så skjuter man fram datumet 2 veckor.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Puscifer: du menar den dom länkat i artikeln?

Ja, precis. Såg inte den i artikeln tidigare, men kanske missade det på grund av feber.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Sonic (liksom Mario och Link) skall vara i 2D.
Detta ser fantastiskt ut och blir det första Sonic jag köper sedan megan.

Jaså. Ser du inte fram emot spel som Super Mario Odyssey.? Vad tyckte du om Super Mario 64 och Mario Sunshine.? Zelda: Ocarina of Time.? Tycker du bättre om de tidigare 2d versionerna.? Nyfiken hur du tycker. Ha det bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jaså. Ser du inte fram emot spel som Super Mario Odyssey.? Vad tyckte du om Super Mario 64 och Mario Sunshine.? Zelda: Ocarina of Time.? Tycker du bättre om de tidigare 2d versionerna.? Nyfiken hur du tycker. Ha det bra.

Fastnade inte alls för Super Mario 64 och Ocarina of Time ogillade jag rent av.
Favoriterna bland Mario och Zeldaspelen är The Legend of Zelda och Super Mario Bros 2.

Det kanske är för att jag växte upp med dom klassiska spelen i 2D.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Fastnade inte alls för Super Mario 64 och Ocarina of Time ogillade jag rent av.
Favoriterna bland Mario och Zeldaspelen är The Legend of Zelda och Super Mario Bros 2.

Det kanske är för att jag växte upp med dom klassiska spelen i 2D.

Ok. Tack för svaren. Växte också upp med NES "8-Bit" och älskade Super Mario Bros 1-3 men särskilt 2an. Grym musik i det spelet har jag för mig också. Zelda lirade jag inte nå mycket på NES tiden. Fastnade aldrig i RPG spelen förrän The Witcher 3 kom egentligen. Zelda: Ocarina of Time spelade kanske 10 timmar av sedan fastnade jag och återvände inte mera tyvärr. Spelat lite av Zelda: The Wind Waker också.

Men jag fixar inte att återgå till 2D spel när väl 3D spelen blev standard vilket är ett tag sedan. Tycker det blir en så mycket bättre inlevelse för mig i spelen. Nu har dock 2D spel intagit marknaden igen, iaf indie. Särskilt på Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kul! Ser fram emot detta. 2DFTW.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar