John Romero avslöjar: Därför var spelaren långsammare i Quake än i Doom

Robot
John Romero avslöjar: Därför var spelaren långsammare i Quake än i Doom

Det fanns en genomtänkt strategi bakom beslutet.

#john-romero, #quake


Medlem

Spelutveckling är konsten att ta så många genvägar man bara kan utan att det märks.

Min personliga favorit är dom platta träden som roterar efter vart spelaren är så att man aldrig ser att dom är platta.

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Spelutveckling är konsten att ta så många genvägar man bara kan utan att det märks.

Min personliga favorit är dom platta träden som roterar efter vart spelaren är så att man aldrig ser att dom är platta.

Just Cause 2 har sån effekt på löven på träden.

Medlem

@jehuty: var det så i quake?
Minns fktiskt inte däremot var det fullt av detta "2d bilder" i 3d vörld i många andra fps före quake


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ändå var Quake ganska snabbt


signatur

Nämen!

Medlem

Ironiskt nog blev quake snabbast i sista ändan när folk upptäckte bunnyjumping.
Saknar fler FPS-spel med riktig fart i, samt bra air control som QW har.

1
Skriv svar