Tidsresor och mördarrobotar – Fulkultur snackar Terminator!

Robot
Tidsresor och mördarrobotar – Fulkultur snackar Terminator!

FZ:s kollegor Sweclockers och 99mac gräver ner sig i två hyfsat legendariska actionfilmer.

#fulkultur, #geeks, #terminator


Medlem

"There's no fate but what we make for ourselves."


signatur

autograph

Medlem
Medlem
Medlem

Är Robert Patrick (T1000) en duktig skådis?


signatur

autograph

Inaktiv

Terminator 1 är mycket bättre än tvåan. Ett mästerverk. En av 80-talets bästa filmer.
Terminator 2 har såklart mycket bättre effekter men det är värsta barnfilmen, en terminator som inte dödar någon i hela filmen? Löjligt!
Så här ska det se ut:

Framtidsscenerna är riktigt bra också trots låg budget, föredrar dem framför de i tvåan, de är mycket mer atmosfäriska och såklart 100 gånger bättre än krigsscenerna i senare filmer(här är framtidsscenerna från ettan och tvåan):

Sexscenen tycker jag själv är bra och vacker och passar i en annars kolmörk film.

Den andra terminatorn i en av framtidsscenerna i första filmen är Franco Columbo, Arnolds bodybuildingkompis.
Han var barbar med kalufs i öppningsanfallet i Conan the Barbarian också.

Här kan ni höra Giantbomb snacka lite om vilken Terminator som är bäst, rätt skoj, jag håller helt med Jeff!:

"Terminator 1 could fucking happen man"

Medlem

Att kompisen till Sarah har hörlurarna uppochner är för att det fluffiga håret annars blir nertryckt.
Jag har bland andra sett i dokumentär när ABBA-Agnetha också har hörlurarna på samma sätt, av samma orsak.
Inget lustigt eller konstigt med det.


signatur

autograph

Medlem

Trevligt med Terminator snack!! Roliga spekulationer! Själv längtar man fortfarande efter ett bra terminator spel, kanske ett x-com liknande? Eller Rts? Eller friday the 13 the game liknande spel där några är människor en är en terminator som skyddar dom och en är en T 1000!! O_o

Avstängd
Skrivet av Saurfange:

Trevligt med Terminator snack!! Roliga spekulationer! Själv längtar man fortfarande efter ett bra terminator spel, kanske ett x-com liknande? Eller Rts? Eller friday the 13 the game där några är människor en är en terminator som skyddar dom och en är en T 1000!! O_o

Du kan addera Terminators, diverse aliens etc. till Arma (1), något att bygga ett scenario av?, lol!, riktigt coolt faktiskt!

Medlem

@anon_306295:

Tvärt om för mig, T2 är en av tidernas bästa film och ett rent mästerverk. Varenda scen känns genomarbetad och gjord med hjärta. Musiken, ljudet, allt känns så proffsigt det kan bli.

T1 duger endast som intro till handlingen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar