Recension – Valkyria Revolution

Robot
Recension – Valkyria Revolution

Vad är motsatsen till en revolution? I det här fallet är det en djup besvikelse.

#valkyria-revolution


Medlem

Tyvärr inte mer än jag förväntat mig efter att ha sett preview videos och läst om storyn. Får väl ta och spela om ettan istället

Medlem

Har ettan till både ps3 och pc men aldrig fått något sug att börja spela. Men någon gång ska man säkert få tummen ur och köra igenom de.

Medlem

Älskar Valkyria Chronicles, just för dess taktiska inslag. Hörde om detta spelet och var hypad till max. Bra att man ej förbokade det Hoppas faktiskt på att det säljer dåligt och de väljer att gå tillbaka till det taktiska gameplay:et.

Medlem

Så himla sorgligt. Valkyria Chronicles är ett otroligt bra spel med bra karaktärer, story och gameplay. De tappade greppet direkt efter första spelet genom att göra 2:an och 3:an till PSP och dessutom inte ens släppa 3:an utanför Japan/Asien. Ett bra exempel på en serie där första spelet är det bästa och uppföljarna är mediokra eller sämre än det.

Redaktör
Ponny

@Map-pen: Exakt. Spelade en bit av tvåan men det var ju inte i närheten av originalets briljans, så jag gav upp.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@Fredrik Eriksson: Tvåan var som en helt avskalad version av första spelet insatt i ett skoldrama, och om jag inte missminner mig så såg en av karaktärerna ut som han hörde hemma i ett Sonic spel. Inte nog att banorna kändes och förmodligen var mindre än första så kändes det extremt segt (PSP's grafiska förmåga är ingen höjdare heller). 3:an såg ju ut att ta spelet tillbaks åt rätt riktning men tråkigt nog fick vi aldrig det här i väst för jag antar att 2:an inte sålde så himla bra (kanske för att det släpptes på PSP som utifrån vad jag vet var nästan ingen som hade).

Redaktör
Ponny

@Map-pen: Ja, trean har jag hört gott om. Om jag fattat det rätt äger det rum samtidigt som originalet, en slags sidostory, och redan där låter det sjukt mycket bättre än det jag såg av tvåan.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar