Nintendo avtäcker SNES Classic – skeppas med Star Fox 2!

Medlem

Nostalgibomb! Vet inte om jag vill lägga pengar på en konsol jag knappt kommer att spela på, men å andra sidan skulle det vara trevligt att ha den i sommarstugan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, men den såldes som en produkt med bestämt antal spel som inte gick att fylla på.

Fast kvarstår gör ju faktumet att NES Classic faktiskt gick att lägga till fler spel till, även om inte i ursprungs utförande.

Medlem

@Tamazin: Sluta trolla. Det där är ju som att säga att det finns visst inte bara 2000 spel till Playstation, för det finns emulatorer där man kan spela NES, så det finns 10 000 spel till Playstation.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Skämtar du?! Vad i helvete.

Skulle kunna ha varit ett skämt, men tyvärr inte. Deras argument var att den använder samma laddare som tidigare modeller (som de utgår från att alla redan äger) och att de kunde pressa ner priset genom att göra så här. Ligger väl lite sanning i det. Mindre hårdvara = Lägre pris. Men det känns ändå snålt.

När jag köpte min gamla 3DS så fick jag med både laddare och dockstation. Dockningsstation är i stort sett omöjligt att få tag på i Sverige då det verkar som att den har utgått ur sortimentet överallt, så det hade ju inte skadat om de åtminstone hade skickat med en sån med enheten.

Man blir ju dock inte brydd när det kommer till Nintendo. De har alltid designat sina konsoler till att vara beroende utav fristående tillbehör.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

@Tamazin: Sluta trolla. Det där är ju som att säga att det finns visst inte bara 2000 spel till Playstation, för det finns emulatorer där man kan spela NES, så det finns 10 000 spel till Playstation.

Det är ju inte alls samma. FZ.se säger ju inte att det inte går att spela några andra spel än de som släpps med playstationet vid release. Så du kan ju försöka sluta trolla istället.

Att säga att det enbart går att spela de 30 spelen som kom till NES Classic och absolut under inga andra omständigheter spela några andra spel på den är direkt felaktigt. Det går ypperligt och faktiskt väldigt enkelt att spela andra spel på den. Därför den är extra omtyckt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, men den såldes som en produkt med bestämt antal spel som inte gick att fylla på.

Fast det gick ju att fylla på med fler spel. Bara för nintendo inte vill det betyder inte att det går eller folk inte gör det.

Redaktör
Skrivet av Tamazin:

Fast kvarstår gör ju faktumet att NES Classic faktiskt gick att lägga till fler spel till, även om inte i ursprungs utförande.

Åter: den såldes (presenterades, marknadsfördes) som en produkt där 30 spel följde med, och om någon hade frågat Nintendo skulle de ha sagt att det inte gick att fylla på med fler. Och SNES Classic säljs/presenteras/marknadsförs som ett konsol där 21 spel hänger med. Det är vad som avsågs med nyhetstexten. Givetvis har du rätt i att det går att fylla på fler.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Åter: den såldes (presenterades, marknadsfördes) som en produkt där 30 spel följde med, och om någon hade frågat Nintendo skulle de ha sagt att det inte gick att fylla på med fler. Och SNES Classic säljs/presenteras/marknadsförs som ett konsol där 21 spel hänger med. Det är vad som avsågs med nyhetstexten. Givetvis har du rätt i att det går att fylla på fler.

Åter. FZ.se sa att det inte gick att installera fler spel. Det går det.

De sa inget om att "Den såldes med enbart 30 spel och utan att modifiera den går det inte att installera fler spel".

Medlem
Dyr i Sverige

Det jag inte fattar ar varfor den maste vara sa sjukt dyr i Sverige. En bokning pa GAME i UK kostar £50, medan en bokning pa valfri svensk butik ligger pa £135 (haller mig till pund sterling for jamforelsens skull). Det ar helt hutlost!
Jag bor tillfalligt i Skottland for studier, men jag vill ju ha en som funkar hemma i Sverige sa jag hade planerat boka en hemma, men jag kor pa en UK version nu.

egentligen hade jag nog hellre lagt pengarna på att gå ut med en snygg brud .. men tyvärr bor man för långt från Japan.

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tanken är att du ska plugga in den i USB-porten på din TV. Om du vill höra på något som är riktigt snålt av dem så får man inte med någon laddare till New 3DS.

Skrivet av Eight08:

Skämtar du?! Vad i helvete.

Fan vad smart! En pryl mindre i grenuttaget (som alltid är fullt).

Medlem

Det här borde vara öppet mål för Nintendo men med tanke på hur de klantade sig med NES Mini så kan ju vad som helst hända.

12
Skriv svar