Rykte – Fristående CoD4: Modern Warfare Remastered snart här

Robot
Rykte – Fristående CoD4: Modern Warfare Remastered snart här
Medlem

Man vet att det släpps många remasters när ett spel kan få utmärkelsen "Best remaster of the year".

Avstängd

Det var ju tråkigt att höra!

Medlem

Synd dom inte gjorde så här från dag 1 eller en månad efter... men då hade dom väl förlorat massa försäljning på IW

Medlem
Skrivet av rewoX:

Synd dom inte gjorde så här från dag 1 eller en månad efter... men då hade dom väl förlorat massa försäljning på IW

Ja köpte båda spelen till min Xbox på Siba. Stod inget pris men när jag såg det så tänkte jag att det kostar la 500kr och det kan det vara värt för lite nostalgi. Men i kassan tog de 799kr tyckte det var pinsamt att inte köpa det så tyvärr köpte jag det... Har dock haft rätt kul i 4 splitscreen däremot har jag knappt rört iw.

Visst, kul att det är en remaster, men de kommer få en känga i baklyktan om de vill ha fullpris.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Även jag köpte IW med MWR. Känns som om att jag betalat extra för en beta och isåfall spelet inte släpps först nu..

NuZ
Testpilot

Det tråkiga är att på pc är det inget mod stöd, inga "riktiga" servrar, 200 spelare online nu etc etc. Kunnde bli så bra men de falerar så hårt när de skiter i PC totalt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har inte detta funnits sedan november förra året? :/


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Trevligt :).

En dum fråga för många kanske. Men om man köper CoD: IW på skiva, ingår då hela remastered av 4:an på skivan, eller måste man även köpa till banor som kom till originalet? För att få en komplett upplevelse.

Medlem
Skrivet av mh76:

Trevligt :).

En dum fråga för många kanske. Men om man köper CoD: IW på skiva, ingår då hela remastered av 4:an på skivan, eller måste man även köpa till banor som kom till originalet? För att få en komplett upplevelse.

På framsidan av COD: IW, (Legacy Edition), så står det:
Call of Duty: Modern Warfare - Remastered.
Campaign + 10 MP Maps.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

På framsidan av COD: IW, (Legacy Edition), så står det:
Call of Duty: Modern Warfare - Remastered.
Campaign + 10 MP Maps.

Tack. Såg på Ps Store att det finns fler banor att köpa till. Trodde att samtliga ingick i spelet. Tycker det är en aningens girigt för ett så gammalt spel. Men 4:an är utan tvekan det bästa CoD-spelet någonsin.

Medlem
Skrivet av mh76:

Tack. Såg på Ps Store att det finns fler banor att köpa till. Trodde att samtliga ingick i spelet. Tycker det är en aningens girigt för ett så gammalt spel. Men 4:an är utan tvekan det bästa CoD-spelet någonsin.

Ok. Jaså, jag visste inte att det finns fler banor att köpa. Även för pc?

Ja.

Den info jag skrev var för pc-versionen.
Vet inte om samma gäller för Ps, men jag tror det.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Ja även för pc. Tycker att dessa banor kunde ingå i spelet. Med tanke på hur gammalt det är. Det är banor som tillkom senare när cod4 var på tapeten 2008.

Medlem

@mh76: När dom släppte CodIW med remastered så var det remastered: campaign + 10 maps multiplayer, sen efter några veckor så släppte de dom sista mapsen gratis, som saknades från originalet. Och nu någon månad efter release så kan man köpa DLC paketet för att få 4 kartor till (broadcast, creek osv).

Medlem

@rewoX: Okej tack för informationen. Tycker de kunde ha släppt det dlc gratis.

Medlem

@mh76: Jag håller med, det va gratis förut då COD4 va nytt (2007/2008)

1
Skriv svar