Atari återvänder in i hårdvarumatchen - planerar ny konsol

Robot
Atari återvänder in i hårdvarumatchen - planerar ny konsol
Medlem

Måste ju bara vara ett sent aprilskämt. Atari den senaste tiden har ju varit ett stort skämt och mest setts som lurendrejare

Medlem

Gick inte Atari i konkurs? Eller är jag helt ute på vilda vatten?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Av det lilla man får se i teasern så lär det vara en reboot av Atari 2600. Har svårt att tro att de kommer släppa en ny konsol av senaste generation.

En annan och lite mer galen teori är att det är en Xbox One X Atari Edition.

Skrivet av Chassimannen:

Gick inte Atari i konkurs? Eller är jag helt ute på vilda vatten?

Jo, helt rätt. Men de har återuppstått nu

Medlem

jag har alltid varit lite av en atari fan boy, men det var 25-30 år sedan dom gjorde något relevant över huvud taget ..känns som dom tror sig kunna leva på sitt namn i all evighet. som att folk ska bli helt till sig av hype bara för att atari loggan visas i slutet av deras teaser.

Medlem

Kanske en Atari 2600 Mini... som ingen är intresserad av öht.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Av det lilla man får se i teasern så lär det vara en reboot av Atari 2600. Har svårt att tro att de kommer släppa en ny konsol av senaste generation.

En annan och lite mer galen teori är att det är en Xbox One X Atari Edition.

Precis det jag också tror. Att Atari skulle släppa en konsol som direkt konkurerar med PS4 och Xbox One är föga troligt å rent idiotiskt om så skulle vara fallet.

Medlem

Tror det blir en PC konsol med Windows 10 i grunden.
Finns stor risk för att det floppar lika hårt som Steam machines och kontrollen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vet inte vad det är, men vill ha! Nostalgin är stark.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Fast Ataris spel har inte åldrats väl.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Kanske en Atari 2600 Mini... som ingen är intresserad av öht.

Man behöver bara äga ett spel till 2600, E.T. the Extra-Terrestrial så man blir påmind om hur illa det kan gå.

Medlem

/me kastar sedelbuntar på monitorn!!!!!!!!!!!!!111111111111111


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Avstängd

Lol!, det var ju en koncis liten reklamfilm. Bra att dom nyproducerar sina gamla spelkonsoler, så vi slipper dom där ruskiga resellers. Nyttjar den fria marknaden som fan läser bibeln! Börja producera spel också, och ge grönt ljus för homebrews, ok!

Medlem

All abord! All abord the hypetrain! Tchuu tchuuu!

Medlem

Darwin har redan gjort ett naturligt urval , ligg kvar i graven Atari för det bli flopp!
F.ö konsolkriget är mellan sony och Ms , nintendo är en nish produkt och saknar konkurrenter ( med risk för både varning och 3'e världskriget och dödshot 😆)

Inaktiv

"Kommentarer har inaktiverats för videoklippet".

Är dom helt dumma i huvudet?

Medlem

Förlåt, det var jag som kissa i byxan lite bara. Vore sjukt kul o se en remake på Atari ST, kan jag spela Bobo och njuta av att skala potatis igen. Ser tyvärr u som Atari 2600 dock :/

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Fast Ataris spel har inte åldrats väl.

Det beror på vilket Atari du talar om, namnet Atari har vandrat mellan flera olika ägare som har producerat vitt skilda produkter. Nuvarande Atari (SA) är i själva verket franska Infogrames som har en helt annan historia än Atari Inc. som verkade fram till 1984.

Mellan dessa två företag var det Atari Corporation/Interactive som producerade Atari ST och en serie modernare konsoller samt spel för dessa plattformar.

Jag tror att Atari SA/Infogrames numera sitter på rättigheterna till en ganska stor mängd klassiska spelvarumärken som de har köpt upp genom åren och det är möjligt att de tänker lansera en konsoll att släppa klassiker till, retrogaming är i tiden och det är exakt vad folk tänker på när de hör namnet Atari.

KoP
Medlem

Av det man får se i klippet så slår det ju an strängar som osökt för tankarna till detaljer på gamla Atari 2600'n. Så det blir säkert någon retromaskin.

@gerald:

Jag håller med! Nintendos spel är lite annorlunda och fokuserar kanske på annat, men framförallt tycker jag de inte levererar tillräckligt många bra spel till Switch, så det motiverar inte ett köp just nu, speciellt för få bra tredjeparts tillverkare.

Medlem

Högoddsar med en gissning på en Atari-stämplad Steam Machine eller liknande med ett rejält Atari-paket med spel "inbyggt".

Medlem

@Espresso_Bengt: själv tycker jag nu efter E3 att Nintendos Switch faktiskt är värt ett köp. Alla titlar jag är sugen på där kommer ut med bra mellanrum , samt att dessa till skillnad från xbox kommer bara där. Xbox anywhere till all ära (jag gillar) men då kommer jag köpa dem till pc. Sony lockar mig men inte tillräckligt då jag missat alldeles för många av de tidigare spelen i deras serier. Det kanske inte gör så mycket för storyn är ny i varje men jag är som jag är.

Kommer bli mycket mp gaming på jobbluncherna och sp hemma varvat med destiny 2 och anthem i höst.

@Winzi:

I see, då har du nog större intresse för övriga Nintendo titlar än jag. De senaste Nintendo konsolerna jag köpt så har jag spelat igenom alla Super Mario spel, Mario Kart samt lite Zelda och kanske Donkey Kong eller nått Yoshi spel, sen tröttnar man känner jag. Då tycker jag PS4 för tillfället levererar mycket mer titlar som tilltalar för tillfället, men som jag skrev i min första kommentar, konsolkriget är mellan Sony och MS, jag ser nog egentligen Nintendo som ett komplement till dessa två konsoler. Nintendo är ju tex kung på handheld marknaden, har för tillfället en 3DS själv.

Vilka Switch-titlar tycker du hägrar mest framöver?

Medlem

@Espresso_Bengt: Av vad som annonserats ut på E3 så Mario+Rabbids, Mario Odyssy, Kirby, Yoshi, Metroid Prime 4, Xenoblades och Sonic Mania om det nu blir lite mer som de traditionella sonic spelen.

@Winzi:

Okey, ska hålla utkik. Det som jag uppskattar med Nintendo spel (japanska överlag kanske) är att de är mycket svårare än många andra spel, man sätts verkligen på prov och jag vet inte hur många gånger jag har varit nära att slänga kontrollen i väggen när jag spelat dem. Man utvecklar verkligen gamer skillz

1
Skriv svar