*Vi spelar Wolfenstein II: "Kontrollerna känns nästan ännu tightare"

Robot
*Vi spelar Wolfenstein II: "Kontrollerna känns nästan ännu tightare"

Erik och Anabelle har spelat The New Colossus – här är deras första intryck av den svenska nazi-mörsaren. *OBS: spoilervarning på storyn förra Wolfenstein.

#e3, #e3-2017, #hands-on, #the-new-colossus, #wolfenstein-ii


Medlem

Låter lovande.

Tack Anabelle och Erik!

Medlem

Sitter och spelar igenom första spelet, något som stör mig är att spelet rent generellt ser bra ut grafiskt samtidigt som det ser jävligt tveksamt ut på flera ställen. Det värsta är väl avsaknaden av bra anti-aliasing och x16 anisitropic filtering. Hoppas inte uppföljaren lider av samma problem.

Medlem

Kunde väl ha chillat liiiiite på att säga hur första spelet avslutades? xD Slänga in en varning, åtminstone! Sitter och spelar det nu.

Medlem

Tänkte knipa första delen på steams sommarea, men känns inte lika kul nu när man vet hur det slutar.

Medlem

Skjuter jag nazister i spel gör jag det inte i kommunismens namn, Bethesda kan behålla sitt pk-nonsens.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Tänkte knipa första delen på steams sommarea, men känns inte lika kul nu när man vet hur det slutar.

Precis, för Wolfenstein spelar man för storyn...
Eller hur var det nu?

Inaktiv
Skrivet av Krejsy:

Precis, för Wolfenstein spelar man för storyn...

Ja delvis? Jag vill då inte få storyn spoilad för mig.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Krejsy:

Precis, för Wolfenstein spelar man för storyn...
Eller hur var det nu?

Det är väl knappast du som avgör varför andra spelar spel.

Medlem

Längtar som fan De senaste två spelen gjorde riktigt bra intryck på mig. Har inte lirat så tighta actionspel på många år. Säg vad man vill om storyn men jag gillade den.

Skrivet av Frolle:

Kunde väl ha chillat liiiiite på att säga hur första spelet avslutades? xD Slänga in en varning, åtminstone! Sitter och spelar det nu.

Skrivet av Elixx:

Tänkte knipa första delen på steams sommarea, men känns inte lika kul nu när man vet hur det slutar.

Skrivet av anon_119148:

Ja delvis? Jag vill då inte få storyn spoilad för mig.

Åh nej, ber om ursäkt! Ska se till att sätta upp spoilervarning!

Medlem

@Anabelle Lancelot: Inga större bekymmer, det finns värre saker att bli upprörd över. Tack för snabb åtgärd!

Medlem

Men iofs, har man inte spelat ett spel som kom ut för 3 år sedan och förväntar sig att inte hitta en spoiler när man pratar om 2a (3dje) delen i serien så vet jag inte när det är fritt att nämna storyn och frågan är ju hur noga man är med storyn när man inte varit så sugen på spelet innan?

Hursomhaver, tack för alla dessa korta snabba intryck allt eftersom ni testar, sån här kort spontan rapportering tycker jag är nästan mer intressant än utannonseringar och "nyheter" man hör kring spelen. Så tack för all god täckning och rapportering från E3, ni gör ett kanonjobb!

Och ser framemot W2, jag gillade New Order och Old Blood som tusan, så mer i samma anda och kanske ännu mera tightare är förmodligen många timmar guld för mig


signatur

Nämen!

@Struggle: Tack så mycket! Väldigt kul att du gillar rapporteringen!

Avstängd

skämmes dock att ni inte kunde namnet på den blonda onda kvinnan som även är med wolfenstein 2 när ni rescenserade och pratade om henne och hennes personlighet

fräulein heter hon, gå till skamvrån

Medlem

Jag har spelat wolfen ett flertal gånger och då har det varit för storyn, miljöerna och karaktärerna. Actionbitarna är ju rätt nice, men jämfört med andra spel så är väl actionbiten inget speciellt! ^^

Som tur var läste jag kommentarerna så såg aldrig klart videon, annars var det nice!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Men iofs, har man inte spelat ett spel som kom ut för 3 år sedan och förväntar sig att inte hitta en spoiler när man pratar om 2a (3dje) delen i serien så vet jag inte när det är fritt att nämna storyn och frågan är ju hur noga man är med storyn när man inte varit så sugen på spelet innan?

Hursomhaver, tack för alla dessa korta snabba intryck allt eftersom ni testar, sån här kort spontan rapportering tycker jag är nästan mer intressant än utannonseringar och "nyheter" man hör kring spelen. Så tack för all god täckning och rapportering från E3, ni gör ett kanonjobb!

Och ser framemot W2, jag gillade New Order och Old Blood som tusan, så mer i samma anda och kanske ännu mera tightare är förmodligen många timmar guld för mig

Nu trodde jag att nyheten handlade om själva gameplayet och inte storyn. Jag spelar just nu igenom kampanjen.

1
Skriv svar