Köra Forza Motorsport 7 på pc? Här är systemkraven

Robot
Köra Forza Motorsport 7 på pc? Här är systemkraven
Medlem

Riktigt nice det klarar jag med råge.

Avstängd
Skrivet av matnojje:

Riktigt nice det klarar jag med råge.

Känns det bra att kasta bort så mycket pengar på en dator när du bara behöver ge ca 5k för en X-box one X?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Känns det bra att kasta bort så mycket pengar på en dator när du bara behöver ge ca 5k för en X-box one X?

Eller 2390 för en Xbox One S, en konsoll som också kommer köra spelet i stabil framerate, om än med lite sämre grafiska detaljer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Dumlen: lol, stabil framerate.
Sen har jag hört att det är super roligt att spela med handkontroll i ett racing spel
Suck


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Så PC vs konsol kriget börjar här också? Jaha aa jag ställer mig vid PC då. Äger ett ps4 men det finns inget jag inte kan göra på min pc som jag kan göra på min ps4 förutom exclusive spel men det finns en massa saker jag kan göra på min PC som jag inte kan göra på min ps4. Konsoler är bra och jag rekommenderar alla på mitt jobb som frågar mig att köpa en konsol till deras barn istället för en dator när barnen ändå bara är upp mot 8-12 år gammal. Konsolerna har kommit en lång väg i utvecklingen men ni kan inte jämföra dem mot en riktig gaming pc. Ta en "duglig" gaming LAPTOP så kan ni börja jämföra men ställ den bredvid mim 30.000 dator så får ni se på annat. Kostar 6x mer? Aa men jag älskar spel så varför inte?

Redaktör

@Godofcheese: 60 konstanta bilder per sekund är definitionen av stabilt. Det, och seriens fantastiskt välgjorda gamepad-styrning, är seriens signum. Det går strålande att köra med gamepad när man lärt sig.


signatur
Medlem

Haha den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, har alltid velat haft riktiga forza till pc sen motorsport 2 och 3, nice att det äntligen kommer! Blir ett givet köp

Medlem

@breahl: ja faktiskt. Kan man man redigera film och foto på Xbox? Kan jag köra alla spel jag någonsin köpt på en xobox? Kan jag välja om jag vill ha hög FPS eller bra grafik på en 144hz skärm på xbox? Kan jag spela online utan att ha 13 åringar skrikandes på mig på Xbox? Svaret är nej. Dessutom kommer jag ändå ha bättre prestanda än Xbonx ändå. Men som jag ser det handlar gaming inte om någon speciell platform det handlar om att spela spel. Vilken plattform som man föredrar är upp till var och en.

KoP
Medlem

PC vs konsol krigande igen? *suck* Osäkerheten är stark hos många. -_-

Medlem

@Godofcheese: Ja, det är inte några drops alls i vare sig Forza 6 eller i Forza Horizon 3 på xbox one. Forza är som Tomas påpekade känt för sina konstanta 60 fps, något de hållt sedan Forza 2. Något Gran Turismo inte lyckats med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@KoP: I slutändan spelar det ingen roll. En riktig gamer bryr sig om bra spel oavsett platform.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

@Godofcheese: Ja, det är inte några drops alls i vare sig Forza 6 eller i Forza Horizon 3 på xbox one. Forza är som Tomas påpekade känt för sina konstanta 60 fps, något de hållt sedan Forza 2. Något Gran Turismo inte lyckats med.

Det är kanske GT jag tänker på , länge sen jag spelade forza på mitt gamla 360 ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör

@Dumlen: Horizon-spelen körs dock i 30 stadiga fps, bara Motorsport från 2 och framåt som kör 60 fps.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Dumlen: Horizon-spelen körs dock i 30 stadiga fps, bara Motorsport från 2 och framåt som kör 60 fps.

Det vet jag, men det är ju mer utav en spinoff utav forza-serien. Typ vad Need for Speed skulle varit.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av breahl:

Känns det bra att kasta bort så mycket pengar på en dator när du bara behöver ge ca 5k för en X-box one X?

Jag gav 6000:- för mitt GTX 1080, och ja det kändes bra! Tycker du ska ta och lugna ner dig några hekto, man får vad man betalar för. Du kan aldrig jämföra en konsoll med en komplett high-end dator som man kan ha till så många olika saker.
Det är bara fattiglapparna som inte har råd, då får de snällt hålla sig till konsoll

1
Skriv svar