Xbox-chefen: "Varför bryr du dig om 60 fps?"

Medlem

@azynkron:

Alltså behöver jag bara köpa ett nytt grafikkort för att vinna Nice!

Kanske stämmer det i ditt fall, men i verkligheten är alla människor olika och presterar på olika sätt i olika miljöer. Så det är omöjligt för dig att uttala dig om att mina förmågor beror på hur många FPS jag har. Det "Min vän" är fakta.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

@Voorhees:

Wow

När det handlar om 60 fps så för mig så är det inte så att jag inte kan spela annars, men spel handlar ju mycket om att man ska ha kul och njuta av en upplevelse. Därför är så många på för att 60fps ska vara standard, för ett spel är helt klart mer njutbart i 60 fps. Har nyligen spelat Blodborne och det kan ju inte ens hålla stabila 30fps, sänker ju alltid upplevelsen något...

Ja jag märker såklart skillnaden och uppskattar ett stabilt flöde av bildrutor

Medlem

Vi kanske kan komma överens om att vi tycker olika helt enkelt? För mig är det rätt enkelt, 60 FPS ger helt enkelt bättre spelkänsla, vilket är viktigare än grafik vilken dag som helst.

Självklart spelar inte FPS någon större roll i t.ex. Civilization men är det exempelvis racing eller first person så blir det relevant. Jag och grabben spelade rätt mycket Need for Speed: Most wanted på PC för ett tag sen och det flöt på bra. Köpte NFS: Rivals till PS4 och hjälp vad spelkänslan led av den dåliga frame raten. Visst, det var spelbart, men inte alls lika roligt tyvärr.

Hoppas mer spel ger valet mellan hög upplösning vs hög FPS, så kan vi alla välja vad vi föredrar.

Avstängd

Värst vad raggarn var populär.

Medlem

Alltid lika roande med forumtrådar där just bara ens egna åsikt är det rätta och ingen annans. Var kommer detta märkliga beteende ifrån?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

@MEG: så är det. Det gör dock inte det mindre tragiskt

Skriv svar