Sök hämnd efter Vietnamkriget i Mafia III:s nya story-DLC

Robot
Sök hämnd efter Vietnamkriget i Mafia III:s nya story-DLC

Lincoln Clay och John Donovan återförenas i tillägget Stones Unturned.

#2K-games, #hangar-13, #mafia-3, #new-bordeaux, #stones-unturned


Medlem
Geeks Gaming

Spelet är fortfarande enformigt... buggit och crashar stup i kvarten.

Medlem

Och där var maffia-känslan helt borta...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

@Jinxswe: Det håller jag inte med om. Det har inte kraschat en gång för mig och flöt väl på helt ok. Någon bug här och där men det finns det ju alltid i day 1 editions.
Kanske är annorlunda i den piratade versionen
Däremot är det ett tråkigt och mediokert spel. Inget ögonbrynshöjande. Synd, det hade stor potential. Men 9/10 med Mafia-spelens charm var semi-realism och de "djupa" berättelserna. Föredrar 1 och 2 delens linjära uppdrag framför Mafia och The godfather 2:s oäkting Mafia III, med all dess enformighet alla dagar i veckan.
"

KoP
Medlem

Glömde bort att jag köpte och installerat detta för 2 dagar sen. Blir till att lira igenom i helgen. Den förra dlc'n (Faster, Baby!) var rätt bra kan jag minnas.

FM-guru
F.d. Sisyr

De tyckte inte att Mafia 3 hade tillräckligt lite med maffian att göra, så de drog det hela ett steg längre...

Geeks Gaming

@zumo: För mig krashar det efter 15-20 min... och inte bara de... extremt dåligt optimerat. Buggit något in åt helvetet. Och nej det är inte piratkopierat... ägt de sedan dag ett.

Och samma uppdrag... om och om och om och om och om och om.... och om igen.

Medlem

Största besvikelsen jag har köpt på flera år!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Största besvikelsen jag har köpt på flera år!

Jag håller med.
Det som gjorde de föregående Mafia-spelen så bra var känslan. För min del förknippad med 30-tal och Italienska gangsters. Hela den kopplingen dog ju när de valde att placera MAfia III i den nya kontexten. Samt en del jävligt tjatiga missions....där man typ måste döda 300 poliser innan man är färdig för nästa mission.....

Hoppas de rycker upp sig rejält om det kommer en 4:a. I mina ögon är detta en serie väl värd att vårda.

Medlem

OT men Vietnamn är inte ett land, eller ett namn. Inte på svenska heller.

Medlem

@Urge Overkill: Gissar på att du säger den Demokratiska folkrepubliken Korea också?

Avstängd

Ångrar att jag ens köpte detta spel. Enformigaste spelet jag spelat någonsin där man gör typ samma sak hela tiden. Storyn var ok men alltså dom som gjort detta spel måste ju vara dumma i huvudet att göra ett så dåligt spel efter 1:an och 2:an.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Jinxswe: Ja, kan ju möjligen vara nån performancerelaterad bugg kopplad till dina specifikationer T ex nått särskilt CPU / GPU som spelet har svårt att drivas med. Vilket förstås är dålig optimering isåfall.
Mitt GTX1080 och i7 6800k / 32 gb ram äter det iallafall.. men de var väl några buggar när jag spelade de första veckan men jag hade inga krascher alls vad jag kan minnas. Så just på den punkten har jag spelat betydligt värre spel. Däremot den oerhört enformiga upplevelsen i gameplay var förödande :P.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Största besvikelsen jag har köpt på flera år!

Ligger på andra plats inom besvikelser efter Sacred 3.

Medlem

Spelet må ha varit dåligt, men storyn är gudomlig och gjorde köpet så värt för mig! Köpt Season Pass nu också för att få mer utav detta!

Medlem

Vietnamnkriget? WTF - korrar ni inte rubrikerna längre?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd
Avstängd
Skrivet av breahl:

Ångrar att jag ens köpte detta spel. Enformigaste spelet jag spelat någonsin där man gör typ samma sak hela tiden. Storyn var ok men alltså dom som gjort detta spel måste ju vara dumma i huvudet att göra ett så dåligt spel efter 1:an och 2:an.

Nej!, dom är kriminella. Du däremot är insiktsfull.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Jinxswe: Det håller jag inte med om. Det har inte kraschat en gång för mig och flöt väl på helt ok. Någon bug här och där men det finns det ju alltid i day 1 editions.
Kanske är annorlunda i den piratade versionen
Däremot är det ett tråkigt och mediokert spel. Inget ögonbrynshöjande. Synd, det hade stor potential. Men 9/10 med Mafia-spelens charm var semi-realism och de "djupa" berättelserna. Föredrar 1 och 2 delens linjära uppdrag framför Mafia och The godfather 2:s oäkting Mafia III, med all dess enformighet alla dagar i veckan.
"

Jag körde på XB1, crashade minst en gång i halvtimmen, ofta precis i slutet på de extremt tråkiga "kör ner i träsket och hämta en lastbil"-sidouppdragen som tog en jävla tid.

Dessutom buggade både sidouppdragen (t.ex. objectives som inte spawnade) och kumpanernas lojalitetsuppdrag så mycket att jag inte kunde avsluta dem korrekt

1
Skriv svar