Onlinetjänsten till Nintendo Switch får ett pris

Robot
Onlinetjänsten till Nintendo Switch får ett pris

Den lanseras dock inte förrän 2018.

#onlinetjänst, #splatoon-2, #switch


Inaktiv

Alltså. Första kommunikationsgrejen igår som känns lite 2005 och nu planerar de att en "onlinetjänst" fast senare.. vad håller Nintendo på med? För det är väl 2017 nu?

Nintendo i all ära vad det gäller retro, där är de fantastiska, men ibland undrar jag vad de pysslar med.

Medlem

Ser inget om "cloud saving" eller liknande. Främst detta jag skulle betala för då vad jag vet inte finns något sätt att föra över sparfiler etc. Inte så kul om jag tappar bort min Switch alt. den går sönder, då tappar jag mina 60-70h i Zelda

Medlem

Att betala om året för deras online lösning känns inte precis.... rätt speciellt inte med hur horribelt deras online lösning är och speciellt audio lösningen, inte för att jag tror att det finns någon annan lösning på grund av avsaknad av mic o.s.v på enheten.

Vist 20$ är inte mycket men det känns fel.

Skägg.
10 Chambers

Det konstiga är ju, om vi ska snacka om mikrofonlösningen, är ju att DS-serien har ju haft det i åratal, utan att riktigt använda det.


signatur
Medlem

Frågan är ju vad det här betyder för mängden spelare som är online, hur lätt blir det att hitta matcher/race m,m?
Jag hade hoppats på att online fortfarande skulle vara tillgänglig för alla för att säkerställa tillräckligt många spelare, sedan att det man betalade för var kringtjänsterna och voice-chat samt rabatter på butiken.

Medlem

Blir det bra online tjänst så låter det ok. Är rätt less på att klicka på en knapp i smash bros och rörelsen händer 2 sekunder senare. Ville jag kolla på en powerpoint av spelet skulle jag göra det. Antar att dessa online problem inte är exklusiva för smash?

Medlem

Och min skepscism mot Switch fortsätter... :'(


signatur

Nämen!

Medlem

Orsaken är väl, antar jag, att Nintendo aldrig riktigt haft en "riktig onlinetjänst", så de måste ju börja från grunden. Övriga marknaden har ju sedan många år tillbaka haft onlinetjänster som gradvis utvecklats till vad de är idag.

Det bekräftar att jag gjorde rätt val som köpte Switch, spelade igenom Zelda och sedan sålde maskinen. Xbox Scorpio lockar tusenfalt mer.

Inaktiv

På vilket sätt är det "gratis" resten av året om du betalar årsvis?

Medlem

@anon_234443:
Det är inte det de skriver.

De skriver att tjänsten lanseras först 2018, således är det gratis att resten av året.
De går även igenom vad tjänsten som släpps 2018 kommer att kosta och på vilka sätt man kan köpa den, månads/årsvis.

1
Skriv svar