Blizzard gör Warcraft-spel till mobiler

Robot
Blizzard gör Warcraft-spel till mobiler
Medlem
Medlem

Heartstone Run


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

En upphottad version av peka/klicka-spelet Warcraft Adventures: Lord of the Clans! Det skulle faktiskt kunna fungera ganska bra med touch-kontroll. Episodbaserat á la Telltale också för maximal inkomst.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Warcraft 4 för mobil.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Wow Pet Battles gjort som Pokemon Go kanske?

Medlem

Hade det varit NÅTT annat företag än Blizzard så hade jag sett en titel som kanskeee Clash of War of Warcraft Heroes eller dylikt. Bygg en stad! Det tar längre och längre tid, men du kan ju alltid pynta ut lite riktiga pengar för att snabba på.
Bygg en arme! Men vill du ha en chans i de stora klan-krigen måste du... pumpa in riktiga pengar.

Dom skulla tjäna MULTUM, men jag hoppas vid gudarna att dom INTE gör det.

Medlem

Gissning: Warcraft 4 samt ett Warcraft online-strategispel till mobilen i stil med Clash of Clans eller Game of War, fast bra.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Evilof:

Hade det varit NÅTT annat företag än Blizzard så hade jag sett en titel som kanskeee Clash of War of Warcraft Heroes eller dylikt. Bygg en stad! Det tar längre och längre tid, men du kan ju alltid pynta ut lite riktiga pengar för att snabba på.
Bygg en arme! Men vill du ha en chans i de stora klan-krigen måste du... pumpa in riktiga pengar.

Dom skulla tjäna MULTUM, men jag hoppas vid gudarna att dom INTE gör det.

Jag kan tänka mig att du menar typ som hobbit. Är faktiskt förvånad över att Blizzard inte sett detta ännu, herregud vad folk gör av med pengar i det spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Wow Pet Battles gjort som Pokemon Go kanske?

Det där hade jag gillat. Du använder dina in-game pets med battlar "vilda" pets irl med samma mekaniker. Själva fångandet av Pokemons var ju inte direkt så upphetsande...bara kasta en sketen boll liksom.

Medlem

Intressanta ideer alla har!

Om man tänker enbart på mekaniken så blir det snarare ngt "rondbaserat" som Clash of Clans eller Starcraft som 4x variant.

Vi får väl (snart) se...

Medlem

En schysst tower defense vore ju helt grymt. Alltid fastnat för dom just i wc3.

1
Skriv svar