Sega vill återuppliva gamla varumärken

Robot
Sega vill återuppliva gamla varumärken

Ett nytt Streets of Rage kanske?

#sega


Medlem

Ett nytt streets of Rage vore guld.
Ettan nötte man tills man kunde plocka det på svåraste med ögonen förbundna.
Tyckte aldrig att uppföljarna var riktigt lika tajta i styrningen dock, kändes lite mera slump om man klarade vissa möten utan att förlora hälsa.

Annars skulle ett nytt Phantasy Star eller Shining Force sitta fint.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jet Set Radio, tack!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"SEGA är inget Nintendo" hmpf! Som en som växte upp med allt från Master System till Dreamcast, håller jag icke med!

Sonic? Phantasy Star? Alex Kidd?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så ge oss Marvel Land, damn it!!

EDIT: Quackshot, ge oss Quackshot också.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Phantasy Star!
Inget jävla online-tjafs tack..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

@jonis: sega ÄR inget nintendo och har aldrig varit det heller,..dom försökte men fick som alla vet ge upp... Sega's era av konsoler är ju sedan länge begraven..

Medlem
Medlem

En återutgivning av Skies of Arcadia vore nice. Samt en uppföljare.

Medlem

Ett nytt Altered Beast vore guld.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett nytt streets of Rage vore guld.
Ettan nötte man tills man kunde plocka det på svåraste med ögonen förbundna.
Tyckte aldrig att uppföljarna var riktigt lika tajta i styrningen dock, kändes lite mera slump om man klarade vissa möten utan att förlora hälsa.

Måste säga emot dig här, 2an va ju det perfekta SoR. dem gjorde allt bättre, musik kontroller grafik m.m
SoR2 är ju legendariskt. 3an va däremot sopor

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Måste säga emot dig här, 2an va ju det perfekta SoR. dem gjorde allt bättre, musik kontroller grafik m.m
SoR2 är ju legendariskt. 3an va däremot sopor

Kan ju bero på att jag hade nött ettan i hundratals (känns det som) timmar innan man testade tvåan, men min känsla kvarstår. Dessutom tyckte jag att karaktärerna hade snyggare poser och animationer i ettan, dom står så bajsnödigt i uppföljarna, särskilt Blaze.
Musiken tycker jag nog är snäppet vassare i ettan också. Särskilt Bossmusiken och Stage 5.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag gillar många av segas spel och många av dom är väldigt bra =). Dom får gärna göra ett Nytt Altred beast med samma form som första.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Kan ju bero på att jag hade nött ettan i hundratals (känns det som) timmar innan man testade tvåan, men min känsla kvarstår. Dessutom tyckte jag att karaktärerna hade snyggare poser och animationer i ettan, dom står så bajsnödigt i uppföljarna, särskilt Blaze.
Musiken tycker jag nog är snäppet vassare i ettan också. Särskilt Bossmusiken och Stage 5.

På tal om go musik spana in SoR remake v5

Medlem
Skrivet av Tsteken:

På tal om go musik spana in SoR remake v5

Cool! Tack för tipset.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Phantasy star, Shining (in the darkness), Streets of rage, Lunar, och light crusader

1
Skriv svar