Playerunknown's Battlegrounds säljer 1 miljon exemplar

Robot
Playerunknown's Battlegrounds säljer 1 miljon exemplar

Ganska bra för ett spel som inte är färdigt.

#battlegrounds, #dayz, #h1z1, #koth


Medlem

Hur är detta annorlunda mot DayZ, H1Z1?

Medlem

Är helt besatt av detta spelet. All min lediga/fria tid ifrån jobb/flickvän/livet går på PUBG för stunden sedan release. Jag tvekade på att köpa det på grund av att jag tröttnat väldigt fort på tex H1Z1 men även Arma 3 modden Battle Royale, men detta är något extra, trots rubberbanding, trots buggar, trots oerhört dålig optimisering, trots allt, så är detta spel 10/10 för min del.

Utvecklarna är väldigt närgående med oss som spelar spelet, veckovis uppdateringar, vad som kommer, kort och långsiktigt. Är totalt kär i spelet och det kan bara bli bättre, det kommer bli något stort av detta hoppas jag! Redan förbi H1Z1 i current players, så det är på väg!

Medlem

Riktigt roligt och spännande.
Synd bara att man ska vara så jävla dålig bara.

Skulle vara kul om det var natt ibland och man knappt såg varandra utan mörkersikten.

Medlem

Om man tittar på trenden för early access survival spel så undrar jag vilket årtioende detta spel blir klart. För då kan jag tänka mig prova det

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Hur är detta annorlunda mot DayZ, H1Z1?

IMHO så är den största skillnaden att de absolut inte är lika.

H1Z1 är väldigt snabbt och i BG så har du en fördel av att spela mera taktiskt
BG har en uppsjö av tillägg till vapen och vapen
BG kommer med körbar båt
99 spelare i BG gör det "mindre" än H1Z1s 175(?)
BG har regn! - Otroligt kul när man lyckas komma på en sån server.
3 olika levels av armour, hjälmar och väska
Du blöder inte i BG.
BG har inte crafting.
BG är generellt snyggare med presterar sämre (just nu, utvecklarna jobbar på det)
Utvecklarna är också en stor skillnad. H1Z1 utvecklarna har sagt att regn kommer, i snart 2 år. Samt det tog dem 4?5?6?4 månader från "Nu kommer spectator!" till att spectator kom. Rent generellt känns det som att de verkligen fixar saker istället för att skriva i sina patchnotes, på alla rader "Should be fixed"

Såklart glömt mycket. Men det är olika spel som går i olika riktningar men med samma core.
Det är liksom helt olika spel

Jag älskar båda spelen och har många timmar loggade i båda.
Dock gillar jag sneakaspekten mera hos BG.

Skägg.
10 Chambers

Woho! Lyckades precis vinna en runda. Ska försöka klippa ihop något.


signatur

Det är riktigt kul att titta på när andra spelar
Tyvärr klarar jag själv inte av att spela så snabba spel längre, vilket är mycket trist för mig.

Medlem

Visst finns det stor potential, men spelet kräver sinnessjukt mycket optimering.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Riktigt kul/bra, avslutade just dag 3 med det.
Spelat mest duo och squad med några andra samt något ytterst lite solo.
Rekommenderar (som sig bör? ) att kolla lite guider innan man kastar sig in i spelet.

Gillar verkligen dynamiken, strategi/taktik elementen i det som fängslar, i alla fall mig.

Blir väl bättre rulle (något cpu choke nu om jag förstått det rätt som det finns en fix i pipen för) när de väl släpper patchen igen som de drog tillbaka i fredags pga. problem, borde väl komma ett nytt försök rätt snart kan man misstänka.

Man får hoppas att de behåller tempot nu när de fått rätt feta sedelhögar att leka med och inte prioriterar om till Rivieran och party istället för fortsatt produktutveckling

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Jag tror att H1Z1 kommer förlora VÄLDIGT många spelar till pung, jag menar pugb. Mycket roligare och mer polerat.

Medlem
Skrivet av jonis:

Visst finns det stor potential, men spelet kräver sinnessjukt mycket optimering.

Det har väl gått förbi stor potential ganska mycket?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Optimerat och tråkigt som fan.
Tur Steam har refunds.

Medlem

Fantastiskt kul spel! Dock har de en del att jobba på.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det har väl gått förbi stor potential ganska mycket?

Mjae. Det finns på tok för mycket spel i Early Access som aldrig når release. Med tanke på hur uselt spelet är optimerat i nuläget, osläppt, kan man inte gärna prata om annat än olika grader av potential.

Optimeras det rejält och når 1.0 på riktigt pratar vi nog om en extrem framgång ganska på direkten. Absolut inte i nuläget. Folk som gillar genren har kul, men det är långt från färdigt.

Det blev Steam Refund för mig och en polare efter våra första timmar med spelet. Vi får se längre fram hur spelet presterar då!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar