Dawn of War III får öppen beta

Robot

Glömt lösen till mittt Relic-konto, "Forgot password"-funktionen ger "We have encountered an unexpected error check back again later" bla bla.

Dunder.

Medlem
Medlem

"Beta" haha.
Snarare något som blivit väldigt vanligt. "Beta" som promotion strax innan release.
Förr kallades det demo, men det var ofta obegränsat i tid men begränsat på andra sätt. Kan man hitta på ett nytt namn för konceptet kanske. Är det nån som har förslag?

(DoW 3 är helt klart på inköpslistan fortfarande)

Medlem
Skrivet av waeress:

"Beta" haha.
Snarare något som blivit väldigt vanligt. "Beta" som promotion strax innan release.
Förr kallades det demo, men det var ofta obegränsat i tid men begränsat på andra sätt. Kan man hitta på ett nytt namn för konceptet kanske. Är det nån som har förslag?

(DoW 3 är helt klart på inköpslistan fortfarande)

Standardkommentaren varje gång det skrivs om en "beta". Vi har alla hört detta förut. "Förr va beta en beta. Nu borde det vara demo". Hur farligt är det egentligen att det kallas beta trots att det till stor del används som marknadsföring? Jag kan fortfarande sova på nätterna.

Jag håller med dig om att "Betor" inte längre är vad dom brukar vara. Idag är det oerhört mycket marknadsföring bakom en beta. Tror dock att de är lika långt ifrån demon som "riktiga" betor. För det första är de tidsbegränsade. Det var sällan man hade tidsbegränsade demon. För den andra var demon inte något som påverkade utvecklingen av spelet utan snarare "pröva vårat spel". Dagens "demobetor" kan man iaf i teorin göra justeringar utefter och man får även möjligheten att kolla av servrarna och säkerställa att det inte finns några katastrofbuggar som visar sig. På så sätt kan jag tycka det är ok att dom kallar det "beta".

Men visst hade det varit lite förfriskande att kalla dom något annat. Deta? B-mo?

Medlem

Låter mer som ett sent stresstest.

1
Skriv svar