Aliens, zombies och sköldpaddor

Medlem
Aliens, zombies och sköldpaddor

Varit dålig på att uppdatera här, men varit desto duktigare på att spela. Drog igenom #Crysis 2 på en dag, trots att spelet kändes närmast oändligt långt, vilket säkert beror på att spelet är väldigt enformigt. Sista delen av spelet sprang jag i stort sett bara igenom osynlig då jag var trött på skjuta samma fiender om och om igen. Fortsatte sen med ett Xbox Live arcade spel jag har vid namn "TMNT 1989 Arcade" som är en slags kort-remake-variant av det klassiska (och ett av mina favoritspel till NES) Turtles 2. Tyvärr finns inte spelet i FZ's speldatabas vad jag kan se.

Sen tog jag till sist mod till mig och fortsatte med min drygt halvår gamla sparning på #Resident Evil Zero, som enligt min mening var det sista riktigt bra i serien. På egentligen flera sätt revolutionerade spelet serien i och med introducering av flera spelbara karaktärer och dessutom ett nytt föremålssystem som i ärlighetens namn borde funnits redan i de äldre spelen i serien. Lösningen med en koffert som finns på flera olika ställen men som innehåller samma saker känns ologiskt, även i ett hus fullt med hungriga zombier. Att kunna lägga saker i stort sett var man vill bjuder in spelaren till mer kreativa lösningar när man springer runt och att man behöver forsla saker fram och tillbaka när man går vidare i spelet känns spännande och ger en känsla av att man mer får planera sitt äventyr. Storyn är kanske inte direkt den bästa i serien, men musiken och grafiken tillsammans med de välgjorda mellansekvenserna (med tyvärr något fåniga röstskådespelare, vilket dock är signifikant för serien i stort) gör att spelet ändå bidrar med den där något ängsliga känslan jag ständigt har när jag tar mig an Resident Evil.

Jag har även som jag lovat tidigare börjat med #Final Fantasy X men har inte kommit särskilt långt än.

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar