Puyo Puyo Tetris är varför ravekommissionen behövs

Robot
Puyo Puyo Tetris är varför ravekommissionen behövs
Medlem
Puyo Puyo Tetris är varför ravekommissionen behövs

Har hört mycket gott om det här spelet, och var nära på att importera från Japan bara för att få spela det. Kul att se ett släpp i västvärlden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nice! Märkligt att det är dyrare till Switch än PS4

Medlem

Har kört demot på Switch och det är väldigt välgjort och toppen att spela två på samma konsol. Priset är dock för högt tycker jag.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Nice! Märkligt att det är dyrare till Switch än PS4

Finns en väldigt rimlig förklaring. Spel som släpps både fysiskt och digitalt till Switch måste ha samma pris enligt Nintendos regler och det är klart dyrare att skapa den fysiska utgåvan än vad det är till andra konsoller pga att spelen ligger på minneskort. Så för att inte tjäna mindre på Switch-utgåvan än på övriga så får de då öka priset på både den fysiska och digitala utgåvan för att täcka upp produktionskostnaden.

Mer info finns på http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-10-why-nintendo-swi... (och tar upp just Puyo Puyo Tetris en bit ner).

/ LordDaimos

Medlem

Svårt att inte tänka på tetrinet

Medlem

Hade varit skitkul, men kan inte pröjsa 400kr för det här. Det är inte rimligt för min plånbok.

eld
Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av ClockWise:

Nice! Märkligt att det är dyrare till Switch än PS4

Finns en väldigt rimlig förklaring. Spel som släpps både fysiskt och digitalt till Switch måste ha samma pris enligt Nintendos regler och det är klart dyrare att skapa den fysiska utgåvan än vad det är till andra konsoller pga att spelen ligger på minneskort. Så för att inte tjäna mindre på Switch-utgåvan än på övriga så får de då öka priset på både den fysiska och digitala utgåvan för att täcka upp produktionskostnaden.

Mer info finns på http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-10-why-nintendo-swi... (och tar upp just Puyo Puyo Tetris en bit ner).

/ LordDaimos

Nja, Det handlar mest om att antal sålda kopior inte kommer vara lika stora som på andra plattformar med fler kunder så måste priset justeras för att det ska gå runt. Kassetterna i sig är inte i ens närheten att kosta så mycket som $10.

Ett bra exempel på en annan platform där priset justeras pga mindre marknad är virtual reality spel.

Personligen så känner jag att det gör mer skada än nytta, risken är ju att kundbasen istället avvaktar om priserna är högre än på andra plattformar. Det tråkiga i det hela är att kundbasen kommer fortsätta växa så utgivaren kan få sina höga försäljningsiffor ändå tillslut, det finns inget behov av att ha högre priser på en ny plattform.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av ClockWise:

Nice! Märkligt att det är dyrare till Switch än PS4

Finns en väldigt rimlig förklaring. Spel som släpps både fysiskt och digitalt till Switch måste ha samma pris enligt Nintendos regler och det är klart dyrare att skapa den fysiska utgåvan än vad det är till andra konsoller pga att spelen ligger på minneskort. Så för att inte tjäna mindre på Switch-utgåvan än på övriga så får de då öka priset på både den fysiska och digitala utgåvan för att täcka upp produktionskostnaden.

Mer info finns på http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-10-why-nintendo-swi... (och tar upp just Puyo Puyo Tetris en bit ner).

/ LordDaimos

Skrivet av eld:

Nja, Det handlar mest om att antal sålda kopior inte kommer vara lika stora som på andra plattformar med fler kunder så måste priset justeras för att det ska gå runt. Kassetterna i sig är inte i ens närheten att kosta så mycket som $10.

Ett bra exempel på en annan platform där priset justeras pga mindre marknad är virtual reality spel.

Personligen så känner jag att det gör mer skada än nytta, risken är ju att kundbasen istället avvaktar om priserna är högre än på andra plattformar. Det tråkiga i det hela är att kundbasen kommer fortsätta växa så utgivaren kan få sina höga försäljningsiffor ändå tillslut, det finns inget behov av att ha högre priser på en ny plattform.

Okej! Tack för info. Tycker det är väldigt märkligt tankesätt. "Inget får kosta annorlunda, så vi får vara dyrast av alla helt enkelt." Jag vill så gärna köpa en Switch, men fan kostnaden samt kostnaden för spelen börjar göra mig mer och mer osäker. Det irriterar mig att de gör en port av ett spel och sen tar ett högt nypris för det. Majoriteten av spelen som finns idag tycker jag de flesta säger är alldeles för högt i förhållande till vad de erbjuder. Bomberman, Mario Kart, Puyo är väl några i denna kategorin. Visst, om kostnaden är dyr för att skapa minneskort så är det en sak, men jag har svårt att tänka mig att den är så jättemycket dyrare än vad en bluray är?

Oavsett så hamnar man i dilemmat att varför ska jag köpa Puyo till NSwitch när jag redan har ett PS4? :< NSwitch vinner på portabiliteten kanske...får se vart det slutar.

Medlem
1
Skriv svar