Full Throttle Remastered släpps i vår

Medlem
Full Throttle Remastered släpps i vår

When i think of Maureen I think of two things, asphalt.. and trouble!

Medlem

fy fan va jag längtar, älskade detta spelet

Medlem

Jag spelade aldrig Full Throttle. Jag hoppade på Grim Fandango tåget 2-3 år senare men missade FT helt och hållet!
Blir definitivt köp denna gång

Medlem

Helt underbart spel! Och introlåten? Daamn!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Härliga nyheter, det blir ett givet köp. Har bra minnen av FT när jag satt på landet och lirade på sommrarna istället för att vara ute i solen.

MEG
Medlem

Har missat detta så det blir kanske ett köp.......


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ooooo! Detta spelet gjorde ju att man ville skaffa moppe som tonåring! Fy fan vilka nostalgivibbar!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Är man intresserad av spel som tar tid att klara av så kan jag inte rekommendera Full Throttle. Det beror en hel del på att det mer är en film än ett spel, "speldelen" är relativt enkel och ofta är det mer än fråga om att välja ett svar i en konversation än att komma på vad man ska göra för att lyckas ta sig vidare. Spelet innehåller även ett par arkadsekvenser som man kan skippa.

Full Throttle har däremot en intressant story och jag är nog inte ensam om att ha blivit rejält besviken på att det aldrig kom en uppföljare (trots att en sådan var under utveckling).

Medlem

"pc, Mac OS, PS4, PS Vita och Linux"
Så Mac och Linux är inte pc?

PS.
På spelsidan står det bara PC..

Medlem

Hoppas verkligen de har gjort ett bättre jobb än med Grim Fandango.

Redaktör
Skrivet av resoLehT:

"pc, Mac OS, PS4, PS Vita och Linux"
Så Mac och Linux är inte pc?

PS.
På spelsidan står det bara PC..

Pc brukar vara synonymt med Windows, men visst är Mac och Linux också pc. Vi uppdaterar hela FZ inom ett par veckor, såna gamla synder försvinner då.


signatur
Medlem
Skrivet av beersgarden:

Helt underbart spel! Och introlåten? Daamn!

Varsegod

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av resoLehT:

"pc, Mac OS, PS4, PS Vita och Linux"
Så Mac och Linux är inte pc?

PS.
På spelsidan står det bara PC..

Pc brukar vara synonymt med Windows, men visst är Mac och Linux också pc. Vi uppdaterar hela FZ inom ett par veckor, såna gamla synder försvinner då.

Att säga en mac är en PC är som att svära i kyrkan. EN STYGGELSE, DET ÄR VAD DET ÄR!

Redaktör
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av resoLehT:

"pc, Mac OS, PS4, PS Vita och Linux"
Så Mac och Linux är inte pc?

PS.
På spelsidan står det bara PC..

Pc brukar vara synonymt med Windows, men visst är Mac och Linux också pc. Vi uppdaterar hela FZ inom ett par veckor, såna gamla synder försvinner då.

Att säga en mac är en PC är som att svära i kyrkan. EN STYGGELSE, DET ÄR VAD DET ÄR!

Datorreligion - check.


signatur
Medlem

detta spel var/är grymt bra.

Medlem

Fattar inte att jag missade detta spelet på den tiden. Lirade ju Day of the Tentacle men inte detta så det blir ju ett givet köp. Ett kulturarv från gamla skolan...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nostalgi på hög nivå <3 Alla ni som har spelat detta tidigare borde lätt känna igen denna. Good Old Classic <3

Medlem

Jäklar i mig vad kul man hade med detta spel när det begav sig! Sweet!

Medlem
Skrivet av mill:

Hoppas verkligen de har gjort ett bättre jobb än med Grim Fandango.

Vad var det för fel på Grim?

Medlem
Skrivet av resoLehT:
Skrivet av mill:

Hoppas verkligen de har gjort ett bättre jobb än med Grim Fandango.

Vad var det för fel på Grim?

- alla mellansekvenser är samma som i originalet, dvs hårt komprimerade och lågupplösta
- bakgrunderna är inte omgjorda så spelet körs i 4:3 med sorgkanter och är bara uppskalade
- karaktärerna använder samma lågpoly-modeller från originalet
- animationerna är samma som från originalet och känns stela
- samma dåliga inventory-system
- grafikbuggarna är kvar, typ att en hand sticker igenom ngt som den inte borde sticka igenom
- osv..

Alltså spelet i sig är grymt, det är bara det att själva remake-delen suger. Man kan i stort sett spela originalet istället. Med det sagt så är ändå den här versionen den bästa, men att kalla den en remaster är ett hån och känslan av att de var bara ute efter snabba cash är stor.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av resoLehT:
Skrivet av mill:

Hoppas verkligen de har gjort ett bättre jobb än med Grim Fandango.

Vad var det för fel på Grim?

- alla mellansekvenser är samma som i originalet, dvs hårt komprimerade och lågupplösta
- bakgrunderna är inte omgjorda så spelet körs i 4:3 med sorgkanter och är bara uppskalade
- karaktärerna använder samma lågpoly-modeller från originalet
- animationerna är samma som från originalet och känns stela
- samma dåliga inventory-system
- grafikbuggarna är kvar, typ att en hand sticker igenom ngt som den inte borde sticka igenom
- osv..

Alltså spelet i sig är grymt, det är bara det att själva remake-delen suger. Man kan i stort sett spela originalet istället. Med det sagt så är ändå den här versionen den bästa, men att kalla den en remaster är ett hån och känslan av att de var bara ute efter snabba cash är stor.

Det kanske är därför den heter REMASTERED och inte remake?
Det var väl inte så att du råkade ändra till original grafiken?

Medlem

Fel ordval, menade givetvis remastered. Men det innebär väl att de gör det bättre? För det är minimalt bättre.

Medlem

eller valfri gameplay-film, tex

1
Skriv svar