Recension - For Honor

Medlem

Bara spelat betan och inte den färdiga upplevelsen, i mitt tycke var betan 2/5, snyggt var det, ok ljud hade det, men inget som gjorde att jag startade upp det en tredje gång.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av RowsA:
Skrivet av TheConsul:

Om två spelare möts med som är lika duktiga då? Har de köpta sakerna betydelse då? (Geniun fråga inte insatt i såpelet)

Beror på vilka lägen man spelar. I duel lägena, 1v1 eller 2v2 så får du inga stats från gear. Statsen man får från gear gäller bara i 4v4 lägena.

Dessutom så ger alla gear minus i en stat och plus i ett annat.

^ this.

Jag måste säga att jag hatar Ubisoft nuförtiden och jag förväntar mig skit ifrån deras spel. Testade spelet när jag fick en key ifrån fz. Första känslan var "meh" spelade 1v1 sen fick stryk av nobushi "stavning?!" och kände att den var op så jag började spela den gick skit bra tills jag mötte folk som visste hur man spelade. Märkte då att dom med sköld är Fan op! Så gick Jag runt sådär i en cirkel . Märkte då att det helt enkelt var jag som sög och förstod ej hur alla hjältar funkade eller var bra på combat systemet.

Sen att du ej kan låsa upp alla hjältar stämmer inte riktigt. Om du spelar basic tutorial och advanced tutorial får du 4000 steel vilket du då kan köpa 8 st hjältar för. 1 hjälte kostar då 500 steel och just nu finns det 9 st som är låta och 3 st som är redan upplåsta. Så du kan låsa upp alla förutom 1. Denna kan du låsa upp efter att du klarat av 2 st dailies typ. Gear gör inte mycket i spelet. Den har en liten betydelse i 4v4 men ej stor no att man märker någon riktig skillnad. Sen får du gear varje match du spelar typ. Spelet har en market för riktiga pengar men det är inget jag kan se som skulle göra någon bättre än andra i spelet. Då spelet handlar om hur bra du är eller inte.

Det finns 4 buggar jag har stött på som dom måste fixa enligt mig.
1 är att spelet böt i början vilken skärm jag spelade på så den kunde hoppa upp på min sidoskärm.

Ibland när du ska lämna en match kan spelet frysa sig.

Problem med att invitea vänner som bor i närheten och lär samma internetbolag. " detta är dock i fler Ubisoft spel så är någon bugg med uplay".

Syncning problem i matcher.

Sen a några balancing. Typ om du har en 4v4 och den du duellar håller på att dö och blir salty så han lämnar så möter du nu en bott med fullt hp istället även om han har kanske 2mm ifrån död!
Vissa gubbar är för starka exempelvis så hatar jag push till utanför kartan så du dör. Det borde vara en option att stänga av så du ej kan åka utanför kartan då många fokuserar på detta och vissa grabbar kan slänga dig typ halva kartan.

Men spelet är otroligt skillbased och jag älskar spelet. https://clips.twitch.tv/iskys/PleasantFrogFUNgineer

Ett exempel. Han spöar 2st 2v1 och gör det så snyggt. Fattar inte hur han lyckades hålla lugnet. Jag skulle få panik och trycka på alla knappar ^^.

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av jk78ki:
Skrivet av eXile:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av cocona:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Ä

Fighter spel är det ju inte direkt. Det jag menar är att det har stora problem med buggar och Online delen är inte direkt stabil. Då kan man inte direkt ge fullt betyg. Sedan har jag min åsikt och du din, kul att du gillar det, men det är inget för mig.

Buggar? Finns säkert ett par som det gör i alla spel precis vid lansering. Men det är fan inte många då jag har hunnit spela en hel del och inte haft större bekymmer. Och online delen är inte så fruktansvärt ostabil, det har hänt att den failat med matchmaking men inte särskilt ofta och när det händer så är det inte direkt jobbigt att trycka igång det igen.

ALLA spel har ett eller annat bekymmer precis vid lansering, det har bara gått 2 dagar. Är nog inte speciellt lätt att bygga ett spel helt felfritt, det tar tid och testande för att hitta fel,och nu när spelet är lanserat så är det fler som spelar och förhoppningsvis rapporterar fel och buggar. Får en viss känsla att många inte är så duktiga på det och skriver i att rapportera.

Vem är du, Ubisofts VD?

Buggar och annat kan finnas i olika mängd hos olika spelare. En kan ha det helt felfritt, vilket verkar vara din situation, medans andra inte ens kan spela det pga alla olika problem som kan uppstå.

Detta gäller inte bara för det medelmåttiga For Honor heller.

Asså ja, jag har inget vettigt svar på den där kommentaren så jag låter nog bli det och fortsätter att skratta istället.

Jaha. Eftersom det jag skrev var så roligt så kanske kära Ubisoft själva skulle kunna berätta hur många buggar och dylikt som finns i spelet?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170216/sa-har-loser-du-de...
Titta på den (långa) listan och kom sedan tillbaka och inse att For Honor inte förtjänar ett högre betyg.

Kritik mot sånt här är BRA, oavsett vilket spel eller företag det gäller. Vill du hellre se att Ubisoft fortsätter kasta ut ofärdiga spel på hyllorna?

Gen
Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Haddock:

Men vänta nu.. Microtransaktionerna skulle ju bara vara för kosmetiska saker.

Har de ändrat på systemet för hur man spelsr hjältarna? I betan kunde man ju spela alla hjältar även om man inte hade köpt dom. Ända skillnaden var ju stt man inte fick loot

Vi blev förvånade och sen misstänksamma när Ubisoft skrev att DLCs skulle vara gratis framöver...nu vet vi varför (mikrotransaktioner = P2W).

P2W, ifall du inte visste det, betyder pay to win. Du får hemskt gärna visa eller länka till det som enbart går att köpa för pengar i for honor och som ger ett betydande övertag i det här spelet...

Jag upprepar bara det som jag läst i media (att man för riktiga pengar kan låsa upp alla klasser mycket kvickare samt kan köpa gear). Stämmer det inte får du gärna rätta mig. Jag har bara spelat Closed Alpha och där fanns ingen shop eller liknande så jag har själv inte sett hur den ser ut. P2W behöver inte betyda att det ger ett "betydande övertag" utan kan även vara "litet övertag". Men kosmetiska saker som i Overwatch ger inget övertag alls vilket gör att Overwatch inte kan klassas som P2W.

Medlem
Skrivet av jk78ki:
Skrivet av eXile:
Skrivet av jk78ki:
Skrivet av eXile:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av cocona:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Ä

Fighter spel är det ju inte direkt. Det jag menar är att det har stora problem med buggar och Online delen är inte direkt stabil. Då kan man inte direkt ge fullt betyg. Sedan har jag min åsikt och du din, kul att du gillar det, men det är inget för mig.

Buggar? Finns säkert ett par som det gör i alla spel precis vid lansering. Men det är fan inte många då jag har hunnit spela en hel del och inte haft större bekymmer. Och online delen är inte så fruktansvärt ostabil, det har hänt att den failat med matchmaking men inte särskilt ofta och när det händer så är det inte direkt jobbigt att trycka igång det igen.

ALLA spel har ett eller annat bekymmer precis vid lansering, det har bara gått 2 dagar. Är nog inte speciellt lätt att bygga ett spel helt felfritt, det tar tid och testande för att hitta fel,och nu när spelet är lanserat så är det fler som spelar och förhoppningsvis rapporterar fel och buggar. Får en viss känsla att många inte är så duktiga på det och skriver i att rapportera.

Vem är du, Ubisofts VD?

Buggar och annat kan finnas i olika mängd hos olika spelare. En kan ha det helt felfritt, vilket verkar vara din situation, medans andra inte ens kan spela det pga alla olika problem som kan uppstå.

Detta gäller inte bara för det medelmåttiga For Honor heller.

Asså ja, jag har inget vettigt svar på den där kommentaren så jag låter nog bli det och fortsätter att skratta istället.

Jaha. Eftersom det jag skrev var så roligt så kanske kära Ubisoft själva skulle kunna berätta hur många buggar och dylikt som finns i spelet?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170216/sa-har-loser-du-de...
Titta på den (långa) listan och kom sedan tillbaka och inse att For Honor inte förtjänar ett högre betyg.

Kritik mot sånt här är BRA, oavsett vilket spel eller företag det gäller. Vill du hellre se att Ubisoft fortsätter kasta ut ofärdiga spel på hyllorna?

Ja men det är klart att det är bra att folk kritiserar så att utvecklarna får lite press på sig, jag tyckte bara din inledning på kommentaren va ganska sarkastisk. Självklart ska de intr bara kasta ut ofärdiga spel.

Och jag är medveten om att spelet möjligtvis flyter på bättre för mig än andra. Den situationen jag beskrev var för mig och mitt spelsystem, däremot kanske jag inte formulerade mig tillräckligt bra att det gällde min upplevelse.

Men min poäng står fast, jag är ingen spelutvecklare men att bygga ett spel är inte direkt som att koka lite pasta. Problem och buggar uppstår, och ofta när man fixa en bugg i en patch så är det inte direkt ovanligt att det blir någon annan bugg.

Och som sagt så släpptes detta spelet i Tisdags, det är nytt och som alltid är det problem i början. Och det är inte unikt för bara UBIsoft. Men för en gångs skull i ett UBIsoft spel så lider inte MITT system utav många buggar

Medlem

Kom för att läsa ett omdöme inte för att se någon Googla sig till en lön.

Skrivet av Joakim Kilman:

Det nämns ju här för att det är ett klagomål från många spelare att matcher hamnar i osynk, eller att man blir kickad.

Nästan lite pinsamt?

Medlem

Då ska vi se. P2W snacket, du kan inte få bättre kvalitet av Gear förrän du levlar upp. Blå Gear prestige 1, lila prestige 3. Och du kan inte köpa levels. Om du inte slösar all din valuta så har du helt lila nästan direkt du når prestige 3.
Gear stats ger inget i 1 mot 1 eller 2 mot 2.

Vissa har sagt det innan, men kör du tutorial och advanced har du råd med alla klasser direkt. Kör du kampanjen har du råd samt massvis över. Spelar du klasser utan att låsa upp dem får du exp och Gear, men du kan ej använda Gear du får. Då måste du låsa upp. Kan alltså använda alla klasser och när du väl låser upp dem, så ligger all Gear du fått och väntar där.

Sådant där borde nämnas istället för chansa som i recension. Har du läst att andra har problem kan du läsa och skriva allt detta också. Eller hur?

Kampanjen är ingen höjdare. Ok men inte bättre än så. Extended tutorial typ. Och egentligen jämförbar med ryse, som nästan enbart var solo kampanj.

Jag är usel på dominion, men jag förstår iaf att om JAG hamnar i 1 mot 4 kanske jag har placerat mig dåligt. Och samtidigt bör mitt lag kunna hålla två zoner hela tiden om de springer runt som fyra. Lite självkritisk går att vara ? Med koll på omgivning så ska du kanske inte hamna i 1 vs 4 i dominion.

Men men, annars helt ok läsning. Content kanske går diskutera, fighting spel har kanske fler klasser men mindre content i övrigt t.ex? Nämner själv att detta ligger nära fighting spel, men drar sedan Inga paralleller.

För mig är det 8/10 cirka. Sjukt intensiva strider och det är detta i sig som också bidrar med variation. Får se när meta sätter sig och hur de förbättrar för folk som faktiskt har problem, något jag inte haft själv trots uruselt 4g nät i väntan på fiber som är på gång. Så något fel kanske ligger hos användare ibland. Jag kanske har tur dock.

Tack för recensionen!

Medlem

Kom ut lite hårt i vissa lägen. Ser ej edit via mobilen. Så ska sägas att vissa grejer hållet jag med till visso eller kan förstå negativa tankar om. Men går se helt andra sidan av hur vissa saker lades fram.

zsm
Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av eXile:

Och alltid sånt tjat om dedikerade servrar, ja klart det är Nice. Men när ni börjar dra in det i era bedömningar om betyg är ju komiskt. BF1 har inte dedikerade servrar men det är inte med i ert minus på ert betyg

Det nämns ju här för att det är ett klagomål från många spelare att matcher hamnar i osynk, eller att man blir kickad. Jag har inte haft jättestora problem själv, men det är värt att nämnas eftersom det uppenbarligen orsakar en del frustration för många spelare.

Det blir också lite småtråkig stämning ibland när folk börjar anklaga varandra i chatten för att vara den som får en match att hacka.

Om det ändå någonsin kunde skrivas något smart om P2P kontra Dedikerat. Som författaren av denna artikel borde du läsa de lite mer informativa trådarna på internet, istället för att luta dig på "FU UBISHIT Y U P2P LOL"-folket som tror att dedikerade servrar är den himmelska lösningen till alla problem. Att använda stabilitet är vanskligt, för när ett multiplayerspel släpps så spelar inte strukturen någon roll för stabiliteten, problem kommer uppstå oavsett. Jag vill minnas BF4:s release. För den var bra... eller?

Om du ska använda P2P som ett minus, ta då upp riskerna för hacking, som t.ex lagswitch och möjligheten att ddosa spelare. Inte stabilitet som knappast är ett egentligt problem eller begränsat till P2P.

Ta och recensera spelet efter din erfarenhet och ditt tyckte, men ta inte med, eller grunda din uppfattning på främmande människors anekdoter, när du inte ens själv upplevt några större problem. Det ser bara ut som att du vill åka lite bandwagon på P2P-domedagssägarna.

12
Skriv svar