Conan Exiles går med vinst

Medlem
Skrivet av Rion:

Så med andra ord ca 9.6mil USD.
Det blir då en utvecklings kostnad på ca 84mil NOK.

Det var dyrt.

Det är kostnaderna för marknadsföringen också. Och det går liksom inte att multiplicera steam-priset med antalet sålda och ta den siffran som vad dom har tjänat.

Skägg.
10 Chambers

Alternativ rubriker:

"Pungar fyller Funcoms pengapung"
"Pungsuccé - fladdrande barbardasar går hem i stugorna"


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alternativ rubriker:

"Pungar fyller Funcoms pengapung"
"Pungsuccé - fladdrande barbardasar går hem i stugorna"

Inge Karma fiske här...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alternativ rubriker:

"Pungar fyller Funcoms pengapung"
"Pungsuccé - fladdrande barbardasar går hem i stugorna"

Inge Karma fiske här...

Jag kunde ha uppdaterat rubriken i systemet... eller min karma


signatur
Medlem
Skrivet av renod:

Känns som exakt kopia på Rust och Ark, i en "conan värld" Inget nytt.

Observera att jag inte spelat spelet själv. Men sett 2-3h gameplay av det. Både på twitch och YT.

Har spelat det själv och har runt 800 timmar i både Ark och Rust, med lite extra timmar på andra liknande survival spel (DayZ, Miscreated, H1Z1: Just Survive, The Forest etc)

Spelade Conan Exiles i 2 timmar, sen drog jag en återbetalning från steam... Alldeles för mycket likheter, ingenting nytt som jag inte sett förut och alldeles för rubberbandigt i nuläget för att ens kunna spela normalt. Känns även som att dom lagt ner mest fysik på penisar och bröst istället för själva fysiken på hur djur rör sig och så vidare, för allt annat känns väldigt stelt.

Får se om det blir något bättre i framtiden men jag skulle säga om du redan äger ARK och Rust så är det ett väldigt onödigt köp för tillfället.

Medlem
Skrivet av kveldulver:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av renod:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av renod:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av renod:

Känns som exakt kopia på Rust och Ark, i en "conan värld" Inget nytt.

Observera att jag inte spelat spelet själv. Men sett 2-3h gameplay av det. Både på twitch och YT.

Det är ju så genren ser ut, varken Rust eller Ark var först med sina features och är själva 'kopior' men gillar man dem så har man nog lättare att gilla Conan Exiles.

De har flera uppenbara likheter och Conan lånar absolut från de andra spelen men det gör det lättare att komma igång med. Spelet har dock en hel del egna features varav några är helt unika och personligen tycker jag att genren kommer mer till sin rätta i Conan/Hyboria än de andra spelen.

Mmm, tyvärr klassas det som survival när det borde heta "bygga bas och pvp" när man egentligen bara behöver äta och dricka någon gång per timme. Förlåt att jag kanske överdriver lite. Men ja

Project Zomboid är mer survival. Unreal world. Survival. Neo Scavenger? Long dark? Survival. Cataclysm: Dark days ahead? Survival. Jag är väl lite kräsen antar jag.

Conan Exiles kräver att du äter och dricker bra mycket oftare än i Project Zomboid och att maten tillagas först, vilket kräver ytterligare resurser...om du nu undrar. Av de spelen du nämner är några survival (Hälften är ju roguelikes och de är alla primärt singleplayer) men hör inte alls till samma gren som det här spelet.

I CE är byggandet av av samhällen ett stort fokus, det är lite som Fallout 4, där man 'rekryterar' (Förslavar) NPC's till att jobba åt sig och sina vänner.

Faaaast.. projectzomboid behöver du tillaga maten också. Cooked Salmon tex:
Carbohydrates = 0
Proteins = 34.28
Lipids = 10.55
Calories = 270

Du kan och kommer gå upp i vikt i PZ om du äter onyttigt och inte rör på dig.

https://pzwiki.net/wiki/Category:Perishable_Food All mat med vad dom innehåller. Dock är all mat inte .. "innerhållsförtäckt?" klart än.

Hursom. Jo jag antar somsagt att jag är småkräsen. Vi får se om det blir Go eller No-go på Conan. Allt hänger på om det lilla gäng jag spelar en hel del med beslutar sig för att införskaffa spelet.

Du kan ärligt talat inte jämföra dina spelexempel med det här, gillar du inte spel som Rust, 7D2D, Subnautica mfl. så kommer du inte gilla Conan Exiles.

Njaaa... Jag gillar inget av spelen du nämner men Conan tycker jag är as bra.
Vet inte riktigt vad det är som gör det, kanske:
-Conan lore
-Anpassningsbart när man kör på egen server med polare
-Designen/spelmekanik
-Upplever fler RPG element mot de spel du nämner

Killen jag svarade jämförde med Project Zomboid och roguelikes, jag tror inte han kommer att hitta det han söker i Conan Exiles.
Jag håller med om att Conan's lore och RPG-elementen gör det speciellt, det är vad som tilltalar mig också.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kveldulver:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av renod:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av renod:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av renod:

Känns som exakt kopia på Rust och Ark, i en "conan värld" Inget nytt.

Observera att jag inte spelat spelet själv. Men sett 2-3h gameplay av det. Både på twitch och YT.

Det är ju så genren ser ut, varken Rust eller Ark var först med sina features och är själva 'kopior' men gillar man dem så har man nog lättare att gilla Conan Exiles.

De har flera uppenbara likheter och Conan lånar absolut från de andra spelen men det gör det lättare att komma igång med. Spelet har dock en hel del egna features varav några är helt unika och personligen tycker jag att genren kommer mer till sin rätta i Conan/Hyboria än de andra spelen.

Mmm, tyvärr klassas det som survival när det borde heta "bygga bas och pvp" när man egentligen bara behöver äta och dricka någon gång per timme. Förlåt att jag kanske överdriver lite. Men ja

Project Zomboid är mer survival. Unreal world. Survival. Neo Scavenger? Long dark? Survival. Cataclysm: Dark days ahead? Survival. Jag är väl lite kräsen antar jag.

Conan Exiles kräver att du äter och dricker bra mycket oftare än i Project Zomboid och att maten tillagas först, vilket kräver ytterligare resurser...om du nu undrar. Av de spelen du nämner är några survival (Hälften är ju roguelikes och de är alla primärt singleplayer) men hör inte alls till samma gren som det här spelet.

I CE är byggandet av av samhällen ett stort fokus, det är lite som Fallout 4, där man 'rekryterar' (Förslavar) NPC's till att jobba åt sig och sina vänner.

Faaaast.. projectzomboid behöver du tillaga maten också. Cooked Salmon tex:
Carbohydrates = 0
Proteins = 34.28
Lipids = 10.55
Calories = 270

Du kan och kommer gå upp i vikt i PZ om du äter onyttigt och inte rör på dig.

https://pzwiki.net/wiki/Category:Perishable_Food All mat med vad dom innehåller. Dock är all mat inte .. "innerhållsförtäckt?" klart än.

Hursom. Jo jag antar somsagt att jag är småkräsen. Vi får se om det blir Go eller No-go på Conan. Allt hänger på om det lilla gäng jag spelar en hel del med beslutar sig för att införskaffa spelet.

Du kan ärligt talat inte jämföra dina spelexempel med det här, gillar du inte spel som Rust, 7D2D, Subnautica mfl. så kommer du inte gilla Conan Exiles.

Njaaa... Jag gillar inget av spelen du nämner men Conan tycker jag är as bra.
Vet inte riktigt vad det är som gör det, kanske:
-Conan lore
-Anpassningsbart när man kör på egen server med polare
-Designen/spelmekanik
-Upplever fler RPG element mot de spel du nämner

Killen jag svarade jämförde med Project Zomboid och roguelikes, jag tror inte han kommer att hitta det han söker i Conan Exiles.
Jag håller med om att Conan's lore och RPG-elementen gör det speciellt, det är vad som tilltalar mig också.

Hoppas verkligen att dem spinner vidare på RPG-elementen. Kanske lite quest's fast inte som i Elder Scrolls där det är utmärkt på kartan och med en waypoint.

12
Skriv svar