Super Mario Run hämtat av 78 miljoner; mobila Animal Crossing dröjer

Robot
Super Mario Run hämtat av 78 miljoner; mobila Animal Crossing dröjer
Medlem
Super Mario Run hämtat av 78 miljoner; mobila Animal Crossing dröjer

Låter inte som en jättebra siffra om bara 5% valt att betala av dessa eller?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Låter inte som en jättebra siffra om bara 5% valt att betala av dessa eller?

5% av 78 miljoner = 3,9 miljoner á 100:- Det låter väl som en utmärkt siffra tycker jag för ett mobilspel på så kort tid, och snart släpps det till Android.

Jag väntar med spänning på Fire Emblem då detta är ett av mina favoritspel genom tiderna. Även switch versionen skall bli nice att spela på språng.

Medlem

5% är faktiskt en ganska bra siffra för F2P.

Dock kommer siffran sjunka ngt när det lanseras på Android.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Låter inte som en jättebra siffra om bara 5% valt att betala av dessa eller?

Skrivet av robbis:
Skrivet av xverminator:

Låter inte som en jättebra siffra om bara 5% valt att betala av dessa eller?

5% av 78 miljoner = 3,9 miljoner á 100:- Det låter väl som en utmärkt siffra tycker jag för ett mobilspel på så kort tid, och snart släpps det till Android.

Jag väntar med spänning på Fire Emblem då detta är ett av mina favoritspel genom tiderna. Även switch versionen skall bli nice att spela på språng.

Jag håller med att det låter som en bra siffra. Alternativet är att dom hade lagt en betalvägg innan man ens kan prova, vilket innebär att man minskar antalet potentiella kunder.

Folk som köper spel på mobilen är vana vid att det finns ett gratis alternativ man kan prova innan man bestämmer sig för att köpa samtidigt som 100kr är också i det högre laget när det gäller mobilspel överlag.

Medlem

Var på en föreläsning om free to play. I mobilvärlden är det väldigt bra att 5% betalar för din f2p-app. Oftast ser man siffror kring 1%, så detta är ju riktigt bra. Speciellt med tanke på det höga priset.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Låter inte som en jättebra siffra om bara 5% valt att betala av dessa eller?

Det är väldigt bra, traditionella casual f2p brukar hamna på mellan 1-3%

1
Skriv svar