Pillars of Eterinity 2 "officiellt" avtäckt!

Medlem
Pillars of Eterinity 2 "officiellt" avtäckt!

Åh. Trevlig nyhet. Mer och bättre loot än första så är jag mer än nöjd.

Medlem

Inte kört första, är det något att hänga i granen? Ser inte så lockande ut.

Medlem

Ettan var riktigt kul ett tag, men till slut orkade jag bara inte läsa all text längre. Jag vill nog ha ett lite bulkigare och mer uppförstorat interface till mina RPG.

Medlem

Inte Paradox som utgivare längre?

Medlem

Men om det krävs en kickstarter kampanj som måste gå i mål är det ju inte i närheten av officiellt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Inte kört första, är det något att hänga i granen? Ser inte så lockande ut.

Det beror helt på vad du gillar hos RPG. Detta är ju ett kärleksbrev till alla de gamla RPG:erna som Baldurs gate exempelvis. Om du är en sån som älskar lore och själva berättandet är detta ett spel för dig. Personligen läser jag så mycket på jobbet att jag tyckte det var kämpigt att läsa alla dialogerna. Även alla "intryck" eller vad man ska kalla dem som din karaktär känner och uttrycks i textform. Spelet är fantastiskt men skulle nog rekommendera Tyranny före då det är mer straight forward tycker jag. Dock en aning kortare i min mening. Men det är definitivt ett bra CRPG!

Edit: Dina kompanjoner i första spelet är dock lätta att glömma bort, de är inte så bra nu när jag tänker efter. Hoppas Durance är med i nästa, han var nog den skönaste(enda sköna?) snubben i casten!

Medlem

Åh varför ska Tyranny vara kort. Hade tänkt att införskaffa det. Men vill ha det 100timmarslångt

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Inte kört första, är det något att hänga i granen? Ser inte så lockande ut.

När det kommer till rpg, så ser jag mig själv som väldigt kräsen. Spelat igenom POE + expansionerna 3 gånger. Det säger sig själv! Det enda negativa är väl att storyn kan vara något seg.

Medlem

Pillars of Eternity är riktigt bra om man gillar crpg som Baldurs Gate, Icewind Dale osv..

Tycker det är en bra story och inte segt. Men det beror väl på vad man gillar. För mig så ska ett rollspel ta tid och inte avklaras på minuter eller levla för fort.

Är man mer inne på att levla tok fort som många gör i tex WOW så är inte Pillars något för er skulle jag gissa.

Men att 2an är pågång har man vetat ett tag då Obsidian tidigare sagt att man var i planeringsstadiet.

Skrivet av Witchfinder:

Ettan var riktigt kul ett tag, men till slut orkade jag bara inte läsa all text längre. Jag vill nog ha ett lite bulkigare och mer uppförstorat interface till mina RPG.

Vet inte om det är detta du menar, men alla souls du kan läsa tankar på i spelet har inte mycket med storyn att göra, eftersom det är folk som backat spelet som fått skriva lite fria storys om de karaktärerna och kan alltså helt skippas. Läser man alla dom så förstår jag att det blir mycket text. Skippar man dom så tycker jag det är lagom.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Inte kört första, är det något att hänga i granen? Ser inte så lockande ut.

Jag är en gammal RPG räv, älskade Baldrus Gate serien och dylika rollspel från den tiden och framåt. Detta spelet var bara dåligt, imo. Det ständiga behovet att campa för att läka är bedrövligt. (Camping = camping kit = max 7 (har jag för mig) i inventory = kostar pengar som är en bristvara tidigt i spelet, då man behöver campa myckeet för dina karaktärer är kassa...)

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Men om det krävs en kickstarter kampanj som måste gå i mål är det ju inte i närheten av officiellt.

Dom är nog tillräckligt säkra. Eftersom det är en Fig kampanj så handlar det inte bara om vanlig backing heller; utan det går att investera i projektet och få möjlig avkastning på investeringen. Vad jag sett av Fig så lockar det till sig pengar rätt bra jmf med en vanlig typ kickstarter.

Medlem

Hoppas det fixar laddningstiderna blev helt galen av laddning hit och dit. Spelade tyvärr inte färdigt det, på grund av det är såå broken. Satt och letade lösning på reddit alla gnällde över samma sak.

Tyranny va lite bättre utformat men för kort.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Vercadi:

Inte kört första, är det något att hänga i granen? Ser inte så lockande ut.

Jag är en gammal RPG räv, älskade Baldrus Gate serien och dylika rollspel från den tiden och framåt. Detta spelet var bara dåligt, imo. Det ständiga behovet att campa för att läka är bedrövligt. (Camping = camping kit = max 7 (har jag för mig) i inventory = kostar pengar som är en bristvara tidigt i spelet, då man behöver campa myckeet för dina karaktärer är kassa...)

Tar du så mycket stryk att campingen blir en bristvara så gör du väldigt mycket fel. Du ska i princip ha 2 max 3 gubbar som tar stryk och dessa ska tåla rejält med skit. Gör som jag gjorde. Satte en paladin med sköld+1h och till paladin 2hand wep i fronten. Partyt blev en enda stor passiv buffest med två köttklossar i fronten som kunde heala varandra Dom två tog så pass lite stryk att camping "konsumerades" med stooora avstånd! Skyll inte på spelet när det är du som skapar problemet!

Medlem

Jag är en dålig människa.. Lade in 150 USD på direkten :/

1
Skriv svar