Kultfilmen Apocalypse Now blir rollspel!

Robot
Skribent
Kultfilmen Apocalypse Now blir rollspel!

Ja!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Låter ju underbart, blir spännande och se hur det blir.

Medlem

Lika oväntat som jäkligt spännande.
En av mina absoluta filmfavoriter!
(bästa replik när kaptenen säger - a spear..)

Redaktör

Sjuuuuuukt bra film! Såg Redux på bio med typ tio andra i lokalen, det var skillnad mot den där gamla kopierade VHS-kassetten man sett innan. Såg till exempel detaljer som att det låg avhuggna skallar lite överallt i Kurtz by. När eftertexterna rullade satt alla tysta kvar. Magiskt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Sjuuuuuukt bra film! Såg Redux på bio med typ tio andra i lokalen, det var skillnad mot den där gamla kopierade VHS-kassetten man sett innan. Såg till exempel detaljer som att det låg avhuggna skallar lite överallt i Kurtz by. När eftertexterna rullade satt alla tysta kvar. Magiskt.

Håller Apocalypse Now som en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Hade bara sett Redux fram tills jag köpte Bluray-utgåvan som innehöll både Redux och original-versionen. Efter att ha sett originalet måste jag säga att jag uppskattar den mer. Den är tightare och har ett jämnare och bättre tempo. Ta t. ex. scenen på det franska plantaget i Redux; den är visserligen riktigt bra, men känns malplacerad och drar ut tittaren från den annars kvävande och laddade atmosfären.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Sjuuuuuukt bra film! Såg Redux på bio med typ tio andra i lokalen, det var skillnad mot den där gamla kopierade VHS-kassetten man sett innan. Såg till exempel detaljer som att det låg avhuggna skallar lite överallt i Kurtz by. När eftertexterna rullade satt alla tysta kvar. Magiskt.

Redux? Du menar den här?

Redaktör
Skrivet av Rafner:
Skrivet av Tompa:

Sjuuuuuukt bra film! Såg Redux på bio med typ tio andra i lokalen, det var skillnad mot den där gamla kopierade VHS-kassetten man sett innan. Såg till exempel detaljer som att det låg avhuggna skallar lite överallt i Kurtz by. När eftertexterna rullade satt alla tysta kvar. Magiskt.

Håller Apocalypse Now som en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Hade bara sett Redux fram tills jag köpte Bluray-utgåvan som innehöll både Redux och original-versionen. Efter att ha sett originalet måste jag säga att jag uppskattar den mer. Den är tightare och har ett jämnare och bättre tempo. Ta t. ex. scenen på det franska plantaget i Redux; den är visserligen riktigt bra, men känns malplacerad och drar ut tittaren från den annars kvävande och laddade atmosfären.

Helt enig med dig, originalet är bättre. Scenen vid bron som sprängs, när Willard och kompanjonen kommer upp i bunkern - soldaten med granatgeväret där är duktigt trött på livet... Klaustrofobiskt mörker.


signatur
Medlem

Har inte Coppola 9 000 00?

ELF
Medlem

Aldrig hört talas om Redux veesionen. Får ta och glo på den om jag orkar någon gång. Den var ju några minuter längre.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Filmen blir spel?

The Horror, the horror....


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jävligt skeptiskt, väntar tills release istället för att kickstarta det.

Avstängd

Originalet är helt klart bättre. Det har ju också ett annat slut än Redux. Kan nog vara världens bästa film tillsammans med Deer Hunter.

Inaktiv

"Forty years ago, I set out to make a personal art picture that could hopefully influence generations of viewers for years to come."

Oj oj oj dags att kliva av sina höga hästar. De flesta filmer du gjort är skit, Coppola. Another Hobbit doesn't make a Peter Jackson.

Medlem

Best.
Movie.
Ever.

Medlem

Galet bara film! En av världens absolut bästa filmer. Bättre skildring på krig går inte att finna. Finns många episka scener men än av dom bättre är ju helt klart när en kille har tagit lsd och åker in i den där galna byn. Det är en sån grym skildring av nedbrytna psyken i krig. Redux versionen är ett måste!

Hoppas verkligen verkligen verkligen av hela mitt hjärta att spelet blir bra. För en gångs skull har det potential. Pls pls pls!!

Medlem

"I've been watching videogames grow into a meaningful way to tell stories"

Varningsklockorna ringer för fulla halsar >__>
Bra film, men om man missar ludus i spel och enbart tänker på hur "skjysst en film skulle kunna vara som spel" så blir det Uwe Boll åt andra hållet

Redaktör
Skrivet av anon_234443:

"Forty years ago, I set out to make a personal art picture that could hopefully influence generations of viewers for years to come."

Oj oj oj dags att kliva av sina höga hästar. De flesta filmer du gjort är skit, Coppola. Another Hobbit doesn't make a Peter Jackson.

Fast om man gjort The Conversation (också sanslöst bra!), Gudfadern 1 och 2 och Apocalypse Now har man fan ta mig rätt att vara kaxig.


signatur
Medlem

Jag är skeptisk...

1
Skriv svar