Därför övergav Epic Games Gears of War

Robot
Ambassadör
Xbox
Därför övergav Epic Games Gears of War

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Medlem

"Du kan inte ana vad som hände sen!"


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Jag är redan på sidan. Jag klickar på precis ALLT. Jag läser varenda liten nyhet och artikel; allt från något konstigt jRPG till 3DS till jag-vet-inte-vad. FZ har trots allt inte särskilt mycket material att vi läsare behöver välja. Clickbaits behövs verkligen inte.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Sicket handviftande, bemöt kritiken istället. FZ har redan en inbiten läsarskara, ni behöver inte sjunka till aftonbladets nivåer med era rubriker.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Sicket handviftande, bemöt kritiken istället. FZ har redan en inbiten läsarskara, ni behöver inte sjunka till aftonbladets nivåer med era rubriker.

Precis, jag påpekade detta förut också. De försvarar användandet av desssa "skojsiga" AB-rubiker att det är i ironiskt syfte. Det var kul första, och kanske andra gången. Nu är man på gränsen att sluta besöka sidan.

k3m
Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Sicket handviftande, bemöt kritiken istället. FZ har redan en inbiten läsarskara, ni behöver inte sjunka till aftonbladets nivåer med era rubriker.

jop

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

"Epic Games sålde varumärket Gears of War (ofta förkortat GoW) till Microsoft därför att produktionskostnaden stigit från 12 miljoner dollar till 60 miljoner dollar" var en alldeles för lång rubrik så de valde att korta ner den.

Medlem

Nej, hade verkligen aldrig gissat att det var en kostnadsfråga...

Medlem

Männen som landsteg på Omaha beach skulle nog inte lyfta ögonbrynen om en rubrik är missvisande. Suck. Världen är på väg utför.

Medlem

Kom med förslag på bättre rubriker än att bara gnälla måhända? Konstruktiv kritik gott folk! Tycker personligen att den förmedlar vad som förväntas av rubriken.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Männen som landsteg på Omaha beach skulle nog inte lyfta ögonbrynen om en rubrik är missvisande. Suck. Världen är på väg utför.

Nä vikingarna som raidade i storbrittanien hade inte heller det. lol...
Ska börja använda sådan retorik på allt.

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Sicket handviftande, bemöt kritiken istället. FZ har redan en inbiten läsarskara, ni behöver inte sjunka till aftonbladets nivåer med era rubriker.

Precis, jag påpekade detta förut också. De försvarar användandet av desssa "skojsiga" AB-rubiker att det är i ironiskt syfte. Det var kul första, och kanske andra gången. Nu är man på gränsen att sluta besöka sidan.

Lite väl extremt om jag får säga det själv - hade nog inte slutat, men jo visst kan det börja bli tjatigt. Skämtrubriker kan uppskattas, men det roliga med Clickbait på FZ har passerat. Dags för något nytt!

Oavsett, angående Epics beslut, fullständigt förståeligt. Synd, men ett naturligt beslut.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Blev jag precis klappad på huvudet? Haha, vad fan.

Skrivet av Jonkan:

Kom med förslag på bättre rubriker än att bara gnälla måhända? Konstruktiv kritik gott folk! Tycker personligen att den förmedlar vad som förväntas av rubriken.

Jag tror inte att du förstod poängen med "gnället".

För att utveckla; den här typen av rubriksättning med vaga formuleringar med löften om smaskigt innehåll med den enda avsikten att locka får till klick associeras vanligtvis med sajter av typen "roliga katt-klipp! Ge oss reklamintäkter!" eller lågkvalitativa journalistiska publikationer i klass med ovan nämnda Metro och kvällstidningar vars nivå sällan är särskilt hög. Ingetdera är särskilt eftersträvansvärt för en sajt som vill bli tagen på allvar och ärligt talat har det motsatt effekt än den avsedda på många läsare, mig inkluderat.


signatur

Jump in.

Medlem

Att folk ens orkar gnälla på rubrikerna..

Medlem

Tycker det var ett bra beslut för att GoW: Judgement var det riktigt dålig klass på. Tror det sålde på GoW namnet mer än spelet i sig.
De hade sin charm med att man kunde välja en modifikation till del delen man var på för enklare eller svårare. Men hela spelet utspelade sig i mini episoder mellan en videosekvens på rättegången. Det kändes segt och det blev inte mycket mer spelade på det än att kampanjen vart avklarad.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Blev jag precis klappad på huvudet? Haha, vad fan.

Skrivet av Jonkan:

Kom med förslag på bättre rubriker än att bara gnälla måhända? Konstruktiv kritik gott folk! Tycker personligen att den förmedlar vad som förväntas av rubriken.

Jag tror inte att du förstod poängen med "gnället".

För att utveckla; den här typen av rubriksättning med vaga formuleringar med löften om smaskigt innehåll med den enda avsikten att locka får till klick associeras vanligtvis med sajter av typen "roliga katt-klipp! Ge oss reklamintäkter!" eller lågkvalitativa journalistiska publikationer i klass med ovan nämnda Metro och kvällstidningar vars nivå sällan är särskilt hög. Ingetdera är särskilt eftersträvansvärt för en sajt som vill bli tagen på allvar och ärligt talat har det motsatt effekt än den avsedda på många läsare, mig inkluderat.

Dear lord.

Är detta seriöst menat eller är bara ett väldigt pinsamt trolling-attempt?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Arkaith:

Dear lord.

Är detta seriöst menat eller är bara ett väldigt pinsamt trolling-attempt?

Mortaigne framför saklig kritik och du kommer med en patetisk oneliner. Vem var pinsam sa du? Ingen gillar clickbaiting.

KoP
Medlem

Men gud vad vissa ska vara känsliga av sig. Det klagas över clickbait rubriker och bölas över att det minsann gått så långt att det det är på sin plats att man ska sluta besöka FZ pga av detta. :'D

Hur skulle rubriken till denna nyhet annars vara utformad?

"Epic Games övergav Gears of War serien på grund av skenande utvecklingskostnader och lägre intäkter"???

Ser lite löjligt ut när man försöker beskriver en nyhets hela content i en rubrik, eller hur?

Medlem

Jag tyckte det var en bra rubrik, har svårt för att komma på en bättre.

k3m
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Männen som landsteg på Omaha beach skulle nog inte lyfta ögonbrynen om en rubrik är missvisande. Suck. Världen är på väg utför.

man ska så klart vara storsint. dock så tycker jag man får gnälla på småsaker, så länge man inte reagerar för starkt. gnäll är ändå bara gnäll

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av eld:
Skrivet av Mortaigne:

Gillar clickbait-rubriken av typen dålig internetreklam. "Gubbe står i tunna, klicka så får du veta varför". Metro-nivå.

Du kommer inte tro dina ögon när du ser nummer fem!

Visst är det svårt att hålla sig ifrån nyheter med sådana rubriker?

Blev jag precis klappad på huvudet? Haha, vad fan.

Skrivet av Jonkan:

Kom med förslag på bättre rubriker än att bara gnälla måhända? Konstruktiv kritik gott folk! Tycker personligen att den förmedlar vad som förväntas av rubriken.

Jag tror inte att du förstod poängen med "gnället".

För att utveckla; den här typen av rubriksättning med vaga formuleringar med löften om smaskigt innehåll med den enda avsikten att locka får till klick associeras vanligtvis med sajter av typen "roliga katt-klipp! Ge oss reklamintäkter!" eller lågkvalitativa journalistiska publikationer i klass med ovan nämnda Metro och kvällstidningar vars nivå sällan är särskilt hög. Ingetdera är särskilt eftersträvansvärt för en sajt som vill bli tagen på allvar och ärligt talat har det motsatt effekt än den avsedda på många läsare, mig inkluderat.

Clickbait är rubbar som lovar mer än vad det finns täckning för i nyheten. FZ ska inte göra såna, och det är är ingen sån.

Däremot är syftet med såna här rubriker att få folk att klicka in sig i nyheterna istället för att bara läsa rubriken. Förstås. Vi gör det för att klick ger sidvisningar, vilket är ett sätt att få ekonomin att gå runt. Och vi gör det för att det är effektivt; vi har testat.

Jag har full förståelse för att det kan vara irriterande ibland, men det är vad man får betala för att ta del av innehållet på FZ (som ju är helt gratis). Därför är vi väldigt noga med att inte köra just clickbait, att det ska finnas täckning i nyheten för det rubriken lovar. Det är också noga att inte hela löpet består av "Så får du..", "Här är..." och "Därför kostar...", men några såna rubbar per dag får ni leva med.

Fortsätt gärna feedbacka, vi lyssnar och lär och försöker förklara varför.


signatur
Medlem

Är synnerligen emot clickbaits men här är det rätt motiverat. Rubriken formulerar ett intresse och levererar sen också ett svar.

Därtill är det faktiskt så här på Fz att man inte har en 20 sekunders autostartande reklamfilm med ett helvetes ljud och ett par popups och fanstyg när man följer en länk.

Jag kan reta mig på clickbait men det ska sägas att de gånger Fz ligger nära den gränsen så är de ändå bättre än i stort sätt alla andra i sammanhanget.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Arkaith:

Dear lord.

Är detta seriöst menat eller är bara ett väldigt pinsamt trolling-attempt?

Mortaigne framför saklig kritik och du kommer med en patetisk oneliner. Vem var pinsam sa du? Ingen gillar clickbaiting.

Vart är den "saklig kritik" du pratar om? Jag ser bara ett massa poänglöst, pretentiöst dravel om rubriker och jämförelser med annan media.

Medlem

Här är ett förslag på en minst lika spännande artikelrubrik, och som de flesta nog hade klickat:

Därför övergav Epic Games Gears of War
Tim Sweeney om skenande utvecklingskostnader och framtiden för Epic Games.

Eller liknande, mindre yxigt rubrik (jag har trots allt inte detta som sysselsättning )

Medlem
Skrivet av Tompa:

Clickbait är rubbar som lovar mer än vad det finns täckning för i nyheten. FZ ska inte göra såna, och det är är ingen sån.

Däremot är syftet med såna här rubriker att få folk att klicka in sig i nyheterna istället för att bara läsa rubriken. Förstås. Vi gör det för att klick ger sidvisningar, vilket är ett sätt att få ekonomin att gå runt. Och vi gör det för att det är effektivt; vi har testat.

Du definierade precis vad clickbait är, att skapa en spännande/lockande titel för att locka till fler clicks. Sen om innehållet är upp till förväntningarna av den som läser eller inte är lite irrelevant, man har redan uppnått syftet med titeln; att få folk att gå in på artikeln.

Jag klickade in mig på artikeln då den hade en clickbait titel, men det var för att se om någon från FZ har svarat i kommentarerna vad för resonemang man hade till att skapa clickbait på en respektable nyhetssida för gaming?

Ja, klicks genererar intäkter, men hur mycket tjänar man det på långsiktigt om man riskerar att förlora besökare helt och hållet?

Jag surfar in på FZ till och från, men med tanke på hur många konkurrenter som finns så borde man nog värna och ta emot kritiken som läsarna ger, och vad jag har sett så har flertal artiklar på FZ som har lutat sig åt clickbaits fått stor andel kritik om att man ogillar det. Fortsätter det såhär så skulle jag inte bli förvånad om flera kommer surfa mindre alt. sluta helt att besöka FZ och istället leta sig vidare till andra sidor för att hitta nyheter inom gaming.

Just my 2 cents.

Medlem

Tycker det är talande att det diskuteras mer om hur artikeln är skriven än innehållet. Torde betyda att intresset för Gears of War är ganska svalt. Nog fattade Epic rätt beslut ändå.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Däremot är syftet med såna här rubriker att få folk att klicka in sig i nyheterna istället för att bara läsa rubriken. Förstås. Vi gör det för att klick ger sidvisningar, vilket är ett sätt att få ekonomin att gå runt. Och vi gör det för att det är effektivt; vi har testat.

Ett annat sätt att få fler att läsa är att ändra hur ni lägger upp nyheter/artiklar/rec för när man scrolalt nederst till sidan och trycker på fler nyheter så får man INTE fram fler äldra inlägg utan helt plötsligt delas det upp i två kategorier (eller fler). Skiter i ifall ni tycker det är en nyheter eller artikel, låt mig läsa ikapp alla era inlägg som jag missat bara.

Hela eran hemsida och design borde göras om förövrigt.
Går ju inte ens byta lösenord på er sida.

12
Skriv svar