Rhianna Pratchett lämnar Tomb Raider-studion
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Terry Pratchetts dotter. Hon har varit med och arbetat på väldigt många speltitlar.
Beyond Divinity (story editor) – Larian Studios (2004)
Stronghold Legends (writer) – Firefly Studios/2K (2006)
Heavenly Sword (co-writer/story) – Ninja Theory/Sony(2007)
Overlord (writer/audio co-director) – Triumph Studios/Codemasters (2007)[11]
Overlord: Raising Hell – expansion pack (2008)
Viking: Battle for Asgard (writer) – The Creative Assembly/Sega (2008)
Mirror's Edge (writer) – DICE/EA (2008)
Prince of Persia (additional writer) – Ubisoft Montreal (2008)
Overlord: Minions (writer) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord: Dark Legend (writer/voice director) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord II (writer/voice director) – Triumph/Codemasters (2009)
Risen (co-writer) – Piranha Bytes/Deep Silver (2009)
CSI: Fatal Conspiracy (writer) – Telltale/Ubisoft (2010)
BioShock Infinite (additional writer) – Irrational Games/2K (2013)
Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2013)
Beat Buddy: Tale of the Guardians (writer) – Threaks (2013)
Thief (story and cinematics) – Eidos Montréal (2014)
Rise of the Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2015)
Overlord: Fellowship of Evil (writer) - Codemasters (2015)
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Hon är en riktigt bra författare som gav Lara sin nya identitet. Förutom arbete med spel har hon jobbat med tv-serier, serietidningar och böcker. Hon har skrivet manus till Wee Free Men som är baserad på en av hennes pappas böcker, och är på väg att bli film.
Hon är riktigt awesome. Synd att Lara Crofts fortsatta utveckling inte kommer skrivas av henne.
Serien har ju inte varit bra sedan Underworld så detta kan bara vara positivt. Eller ja, i alla fall för oss som inte uppskattar självspelande QTE-äventyr med fler stön än Brazzers.
Minns inte att Tomb Raider 2013 var självspelande. Det var ganska bra faktiskt. Mitt enda klagomål är att vissa gånger så blev spelet Gears of War och man döda femhundra snubbar som springer mot ens cover, men förutom det så var det kul. Speciellt när man stealtha och snipa med pilbågen.
Serien har ju inte varit bra sedan Underworld så detta kan bara vara positivt. Eller ja, i alla fall för oss som inte uppskattar självspelande QTE-äventyr med fler stön än Brazzers.
Minns inte att Tomb Raider 2013 var självspelande. Det var ganska bra faktiskt. Mitt enda klagomål är att vissa gånger så blev spelet Gears of War och man döda femhundra snubbar som springer mot ens cover, men förutom det så var det kul. Speciellt när man stealtha och snipa med pilbågen.
Kommer ihåg sektionen, tror det var nånstans mitt i spelet. Och fienderna kom i vågor typ. Annars var det ett underbart skoj spel. Även Rise of the tomb raider.
Anser man att Tomb Raider (2013) eller RotTR var självspelande då har man nog käkat för mycket rolig svamp.
Serien har ju inte varit bra sedan Underworld så detta kan bara vara positivt. Eller ja, i alla fall för oss som inte uppskattar självspelande QTE-äventyr med fler stön än Brazzers.
Minns inte att Tomb Raider 2013 var självspelande. Det var ganska bra faktiskt. Mitt enda klagomål är att vissa gånger så blev spelet Gears of War och man döda femhundra snubbar som springer mot ens cover, men förutom det så var det kul. Speciellt när man stealtha och snipa med pilbågen.
Jag gillade de 2 senaste spelen och inte de äldre. Jag är rätt kräsen vad det gäller story och karaktärutveckling och Rhianna skrev en Lara jag kunde relatera till.
Men det är bara just det hon gjorde, gameplay och spelmekanik hade hon ingenting alls med att göra så på den fronten kommer vi inte se några förändringar, i alla fall inte på grund av att hon slutar.
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Terry Pratchetts dotter. Hon har varit med och arbetat på väldigt många speltitlar.
Beyond Divinity (story editor) – Larian Studios (2004)
Stronghold Legends (writer) – Firefly Studios/2K (2006)
Heavenly Sword (co-writer/story) – Ninja Theory/Sony(2007)
Overlord (writer/audio co-director) – Triumph Studios/Codemasters (2007)[11]
Overlord: Raising Hell – expansion pack (2008)
Viking: Battle for Asgard (writer) – The Creative Assembly/Sega (2008)
Mirror's Edge (writer) – DICE/EA (2008)
Prince of Persia (additional writer) – Ubisoft Montreal (2008)
Overlord: Minions (writer) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord: Dark Legend (writer/voice director) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord II (writer/voice director) – Triumph/Codemasters (2009)
Risen (co-writer) – Piranha Bytes/Deep Silver (2009)
CSI: Fatal Conspiracy (writer) – Telltale/Ubisoft (2010)
BioShock Infinite (additional writer) – Irrational Games/2K (2013)
Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2013)
Beat Buddy: Tale of the Guardians (writer) – Threaks (2013)
Thief (story and cinematics) – Eidos Montréal (2014)
Rise of the Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2015)
Overlord: Fellowship of Evil (writer) - Codemasters (2015)
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Hon är en riktigt bra författare som gav Lara sin nya identitet. Förutom arbete med spel har hon jobbat med tv-serier, serietidningar och böcker. Hon har skrivet manus till Wee Free Men som är baserad på en av hennes pappas böcker, och är på väg att bli film.
Hon är riktigt awesome. Synd att Lara Crofts fortsatta utveckling inte kommer skrivas av henne.
Det jag menar är att de flesta knappast ens har hört hennes namn, oavsett hur duktig hon är och vad hon bidragit till. Och ändå skrivs det som om hon vore en kändis.
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Terry Pratchetts dotter. Hon har varit med och arbetat på väldigt många speltitlar.
Beyond Divinity (story editor) – Larian Studios (2004)
Stronghold Legends (writer) – Firefly Studios/2K (2006)
Heavenly Sword (co-writer/story) – Ninja Theory/Sony(2007)
Overlord (writer/audio co-director) – Triumph Studios/Codemasters (2007)[11]
Overlord: Raising Hell – expansion pack (2008)
Viking: Battle for Asgard (writer) – The Creative Assembly/Sega (2008)
Mirror's Edge (writer) – DICE/EA (2008)
Prince of Persia (additional writer) – Ubisoft Montreal (2008)
Overlord: Minions (writer) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord: Dark Legend (writer/voice director) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord II (writer/voice director) – Triumph/Codemasters (2009)
Risen (co-writer) – Piranha Bytes/Deep Silver (2009)
CSI: Fatal Conspiracy (writer) – Telltale/Ubisoft (2010)
BioShock Infinite (additional writer) – Irrational Games/2K (2013)
Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2013)
Beat Buddy: Tale of the Guardians (writer) – Threaks (2013)
Thief (story and cinematics) – Eidos Montréal (2014)
Rise of the Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2015)
Overlord: Fellowship of Evil (writer) - Codemasters (2015)
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Hon är en riktigt bra författare som gav Lara sin nya identitet. Förutom arbete med spel har hon jobbat med tv-serier, serietidningar och böcker. Hon har skrivet manus till Wee Free Men som är baserad på en av hennes pappas böcker, och är på väg att bli film.
Hon är riktigt awesome. Synd att Lara Crofts fortsatta utveckling inte kommer skrivas av henne.
Det jag menar är att de flesta knappast ens har hört hennes namn, oavsett hur duktig hon är och vad hon bidragit till. Och ändå skrivs det som om hon vore en kändis.
Tala för dig själv. Tror du att Metzen är känd för allmänheten?
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Terry Pratchetts dotter. Hon har varit med och arbetat på väldigt många speltitlar.
Beyond Divinity (story editor) – Larian Studios (2004)
Stronghold Legends (writer) – Firefly Studios/2K (2006)
Heavenly Sword (co-writer/story) – Ninja Theory/Sony(2007)
Overlord (writer/audio co-director) – Triumph Studios/Codemasters (2007)[11]
Overlord: Raising Hell – expansion pack (2008)
Viking: Battle for Asgard (writer) – The Creative Assembly/Sega (2008)
Mirror's Edge (writer) – DICE/EA (2008)
Prince of Persia (additional writer) – Ubisoft Montreal (2008)
Overlord: Minions (writer) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord: Dark Legend (writer/voice director) – Climax/Codemasters (2009)
Overlord II (writer/voice director) – Triumph/Codemasters (2009)
Risen (co-writer) – Piranha Bytes/Deep Silver (2009)
CSI: Fatal Conspiracy (writer) – Telltale/Ubisoft (2010)
BioShock Infinite (additional writer) – Irrational Games/2K (2013)
Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2013)
Beat Buddy: Tale of the Guardians (writer) – Threaks (2013)
Thief (story and cinematics) – Eidos Montréal (2014)
Rise of the Tomb Raider (lead writer) – Crystal Dynamics/SE (2015)
Overlord: Fellowship of Evil (writer) - Codemasters (2015)
Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.
Hon är en riktigt bra författare som gav Lara sin nya identitet. Förutom arbete med spel har hon jobbat med tv-serier, serietidningar och böcker. Hon har skrivet manus till Wee Free Men som är baserad på en av hennes pappas böcker, och är på väg att bli film.
Hon är riktigt awesome. Synd att Lara Crofts fortsatta utveckling inte kommer skrivas av henne.
Det jag menar är att de flesta knappast ens har hört hennes namn, oavsett hur duktig hon är och vad hon bidragit till. Och ändå skrivs det som om hon vore en kändis.
Tala för dig själv. Tror du att Metzen är känd för allmänheten?
Nu snackar jag om gamers, inte om allmänheten. Jag kan lova dig att sjukt många fler vet vem han är än den okände Rhianna.
Anser man att Tomb Raider (2013) eller RotTR var självspelande då har man nog käkat för mycket rolig svamp.
Jämför du med nämnda Underworld (där man faktiskt spelade själv) framstår "Spamma Q för att inte dö" som väldigt självspelande.
98% av tiden jag spelade var det inte QTEs så jag vet inte vad du yrar om.
Var tvungen att googla Chris Metzen. PRatchett känner man ju till.
Var inte speciellt intressanta saker Chris hade gjort. Vem bryr sig om WoW liksom
Skulle nog påstå att rätt många bryr sig om Diablo, Starcraft och Warcraft-världarna som han ligger bakom.
Spelar Rise of the Tomb Raider: 20 Year Anniversary just nu på en PS4 Pro.. har hur kul som helst.
Samma här. Har knappt börjat och är i början av sovjetbasen och gillar spelet mycket. Tycker dock första spelet var mer en WoW upplevelse till början.
Anser man att Tomb Raider (2013) eller RotTR var självspelande då har man nog käkat för mycket rolig svamp.
Jämför du med nämnda Underworld (där man faktiskt spelade själv) framstår "Spamma Q för att inte dö" som väldigt självspelande.
Inte mycket QTE även om det finns. Bara kolla på Telltales där 99% är QTE och ofta halvdassig story.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Att tillägga: Hon gillade min tweet idag! vilket påminner mig om när hon gjorde det 2014.
http://purrespratstund.com/tomb-raider-nya-lara/
(längst ner i inlägget)
hihii
Förstår inte varför writers och producers får så mycket cred i film och spelvärlden. Kanske 1% förtjänar det och i stora produktioner är deras bidrag minimalt. En studio släpper ett bra spel/film och en/två personer i ledningen lyfts fram som hjältar när deras framgång i själva verket vilar på ryggarna av 400 "grunts".
Det faktum att hon jobbat på så många spel borde säga något om hur stora hennes bidrag varit i förhållande till resten av teamets. Med tanke på att de flesta spel tar över 2-3 år att göra
Förstår inte varför writers och producers får så mycket cred i film och spelvärlden. Kanske 1% förtjänar det och i stora produktioner är deras bidrag minimalt. En studio släpper ett bra spel/film och en/två personer i ledningen lyfts fram som hjältar när deras framgång i själva verket vilar på ryggarna av 400 "grunts".
Det faktum att hon jobbat på så många spel borde säga något om hur stora hennes bidrag varit i förhållande till resten av teamets. Med tanke på att de flesta spel tar över 2-3 år att göra
Utan manusförfattare så har du haft Atari spel med snyggare grafik.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Förstår inte varför writers och producers får så mycket cred i film och spelvärlden. Kanske 1% förtjänar det och i stora produktioner är deras bidrag minimalt. En studio släpper ett bra spel/film och en/två personer i ledningen lyfts fram som hjältar när deras framgång i själva verket vilar på ryggarna av 400 "grunts".
Det faktum att hon jobbat på så många spel borde säga något om hur stora hennes bidrag varit i förhållande till resten av teamets. Med tanke på att de flesta spel tar över 2-3 år att göra
Det är väl också deras huvuden som rullar när det skiter sig, att ha yttersta ansvarrt för något är både en börda och en ära!
Jag gillade nya Lara i 2013. I detta senaste spelet så var hon mer detsamma, alltså lite ängslig. Det kanske är bra att någon annan får ta över nu, så vi kan få se den mera uppväxta mogna Lara i det nya spelet, och vi kanske kan åter igen åka på nya äventyr, och inte bara stanna kvar på ett ställe som vi har gjort i två spel nu!