Steam Awards omröstning är över - här är vinnarna!

Medlem
Steam Awards omröstning är över - här är vinnarna!

ja det var inte så många av dom jag röstade på ialla fall

Medlem

Hmm. Lite fåntrattigt ändå.. ☺️

Medlem

Dark Souls III var välförtjänt IMO.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Inte en enda jag rösta på

Medlem

"Bara 5 minuter till"
CS:GO tar väl mer än fem minuter per runda? Om inte annat borde Civilization VI ha vunnit kan man tycka.

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

"Är det sant!"
Igen, vad är det i Grand Theft Auto V som kan nominera detta spel? Både Bioshock Infinite och Metal Gear Solid V var ju bra mycket mer "Whoooaaaaaaa, dude!" än vad GTA V är. Till och med DOOM känns som en rimligare kandidat enbart för dess soundtrack.

Ja, jag vet att åsikter varierar, och att spelarbasen ofta väger tyngre. Ville bara ventilera mina tankar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Puscifer:

"Bara 5 minuter till"
CS:GO tar väl mer än fem minuter per runda? Om inte annat borde Civilization VI ha vunnit kan man tycka.

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

"Är det sant!"
Igen, vad är det i Grand Theft Auto V som kan nominera detta spel? Både Bioshock Infinite och Metal Gear Solid V var ju bra mycket mer "Whoooaaaaaaa, dude!" än vad GTA V är. Till och med DOOM känns som en rimligare kandidat enbart för dess soundtrack.

Ja, jag vet att åsikter varierar, och att spelarbasen ofta väger tyngre. Ville bara ventilera mina tankar.

Jo, håller ioförsig med dig angående kategorierna du tog upp. Speciellt spel i spelet "borde" ha gått till Witcher 3. Gwent är grymt.

Medlem

"Bara 5 minuter till" skulle gått till Rocket League.

Såklart skulle ju också The Witcher 3 fått ett pris..

Medlem

Skit lista inga bra vinnare same old shit..

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"Bara 5 minuter till"
CS:GO tar väl mer än fem minuter per runda? Om inte annat borde Civilization VI ha vunnit kan man tycka.

Håller helt med!

Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

GTA V's online-läge är det största "spel i spelet" som existerar. Självklar vinnare enligt mig.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"Bara 5 minuter till"
CS:GO tar väl mer än fem minuter per runda? Om inte annat borde Civilization VI ha vunnit kan man tycka.

Tyckte att det var väldigt konstigt att CS vann det priset. Men å andra sidan så har CS en betydligt större fanbase.

Civ VI var det självklara valet för mig i alla fall. We've all been there.

Medlem

"5 minuter till"-kategorin är ju gjord för Rocket League IMO(en match är 5 minuter)..
Men men, så klart spelen med flest spelare vinner.

Medlem
Skrivet av Shadoph:
Skrivet av Puscifer:

"Bara 5 minuter till"
CS:GO tar väl mer än fem minuter per runda? Om inte annat borde Civilization VI ha vunnit kan man tycka.

Håller helt med!

Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

GTA V's online-läge är det största "spel i spelet" som existerar. Självklar vinnare enligt mig.

Men ändå så löjligt, vad gör gta online till ett spel i ett spel? Det är samma spel som innan fast online. Bara för att rockstar har valt att "kalla det" för GTA ONLINE kan man ju fråga sig. Ingen kallade ju GTA IVs onlineläge för GTA IV Online för den delen. Det var inte så att det såldes separat eller något. Nej, Gwent förtjänade det priset faktiskt annars kan man ju se alla onlinelägen som fristående spel.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

Nja, säg inte det. Arcomage blev ett fristående spel fron M&M7.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

Nja, säg inte det. Arcomage blev ett fristående spel fron M&M7.

Jo, acromage var riktigt skoj. Men det var inte på långa vägar så populärt som gwent.

Fattar inte heller hur GTA5 kunde få "game within a game". Men men, att rösta på spel som skulle nomineras var ju helt fritt så..

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen? Witcher 3 är det enda spelet vars minispel blivit så populärt och omtyckt att det släpps som ett fristående spel.

"Är det sant!"
Igen, vad är det i Grand Theft Auto V som kan nominera detta spel? Både Bioshock Infinite och Metal Gear Solid V var ju bra mycket mer "Whoooaaaaaaa, dude!" än vad GTA V är. Till och med DOOM känns som en rimligare kandidat enbart för dess soundtrack.

Ja, jag vet att åsikter varierar, och att spelarbasen ofta väger tyngre. Ville bara ventilera mina tankar.

GTA V's ''Minispel'' är ju t.ex att man kan spela golf, tennis, kasta pil, köra races, hoppa fallskärm, simtävlingar, cykeltävlingar och så mycket mer. Solklar vinnare för ''Spel i spelet'' enligt mig iallafall!

Medlem

Jaha, Står sig genom tiderna, Skyrim..... borde kanske testa det nån gång då.

Medlem

Folk verkar enbart ha röstat på sina favoritspel i vissa kategorier så det känns lite meningslöst.

Medlem

"Jag gråter inte, det kom något i ögat"
Ori and the Blindforest, det fick mitt hjärta att gå i bitar.

Medlem

Tycker Garry's Mod skulle vunnit Spel i ett spel, men förstår att GTA vann eftersom det är så populärt.

Medlem

Rocket League borde definitivt vunnit "bara 5mins till"-kategorin.

Men som med alla den här typen av omröstningar är det spelet med flest fans som vinner, oavsett om det stämmer in bra eller inte.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem
Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen?

Pilkastning. Tennis. Golf. Yoga.

Medlem

GTA är överskattat för min del. Faktiskt. Har det dock till både pc och xbox men nää. Ett nytt Bully hade varit fint

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Puscifer:

"Spel i spelet"
Vad har Grand Theft Auto V för minispel egentligen?

Pilkastning. Tennis. Golf. Yoga.

Ja, just det. Jag spelar de så sällan att jag glömde bort att de fanns.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag kan köpa att dom räknas som spel i spelet. Men tycker samtidigt att i tex GTA är det en så naturlig del av spelet att det nästan inte borde räknas. Arkadspelet i wings of liberty eller doom3 tycker jag är mer av spel i spelet. De är inte naturliga delar av spelet på samma sätt. Vart drar man gränsen i GTA? Är bilåkande ett spel i spelet? Eller är det ett FPS-spel i spelet när man skjuter folk?

1
Skriv svar