Kolla in Star Citizens nyaste alpha-trailer

eld
Medlem
Skrivet av azynkron:

Med tanke på att 8/10 kickstarter e t c projekt blir löst bajs

Har du statistik på det där?

Skrivet av azynkron:

Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna

Samma motorgrund, det är inte så dramatiskt som det verkar.

Inaktiv

Detta spel behöver absolut ingen mer hype. Kan inte alla bara glömma bort det några år och så får man se vad det blev på releasen.

Det känns som om de visar upp precis allt innehåll i spelet så att det inte finns någonting kvar att upptäcka.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av draco:

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

För det första, du kan ju inte sitta och jämföra RDR med SC. Det förstnämnda utvecklades med R* egna pengar medan SC är crowdfunded. Och det min vän är en jäkla skillnad.
Varför det, frågar du och jag är glad att du tog upp det.
Med tanke på att 8/10 kickstarter e t c projekt blir löst bajs så är det inte konstigt att de som deltar och potentiella spelare är lite skeptiska. Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna, får en hel del varningsklockor att ringa. Jag tycker mig lukta en hel del förseningar igen men jag hoppas jag har fel.
Problemet med crowdfunding är att folk inte är tillräckligt skeptiska i början. De går på all hype och förrenderade bilder för att sedan sitta och gråta i forumen. RSI är ingen skillnad även om de levererat mer material än de flesta. Det är naturligt att om du blandar in allmänheten i utvecklingen så har de också rätt att ifrågasätta hur deras pengar hanteras.
Och det lille vän, är inte att vara dum.
Jag har varit inblandad i flera sådana här projekt, dock inte SC eftersom jag tröttnat på totalt poänglösa krig mellan fanboys som du och de som inte borde ha köpt in sig.

Så "kickstarter" spel behöver mindre tid och pengar än icke-kickstarter spel eller hur menar du?

Jag ser inte ett enda fel som de har gjort, det är helt vanlig spelutveckling på ett stort spel. Det tar massa tid och pengar.

Men folk som tror allt är gratis och magiskt vet inte hur det är att jobba

Jag kallar folk som ifrågasätter mitt jobb när de inte vet ett skit om hur det fungerar för idioter. För det är det dom är.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av draco:

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

För det första, du kan ju inte sitta och jämföra RDR med SC. Det förstnämnda utvecklades med R* egna pengar medan SC är crowdfunded. Och det min vän är en jäkla skillnad.
Varför det, frågar du och jag är glad att du tog upp det.
Med tanke på att 8/10 kickstarter e t c projekt blir löst bajs så är det inte konstigt att de som deltar och potentiella spelare är lite skeptiska. Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna, får en hel del varningsklockor att ringa. Jag tycker mig lukta en hel del förseningar igen men jag hoppas jag har fel.
Problemet med crowdfunding är att folk inte är tillräckligt skeptiska i början. De går på all hype och förrenderade bilder för att sedan sitta och gråta i forumen. RSI är ingen skillnad även om de levererat mer material än de flesta. Det är naturligt att om du blandar in allmänheten i utvecklingen så har de också rätt att ifrågasätta hur deras pengar hanteras.
Och det lille vän, är inte att vara dum.
Jag har varit inblandad i flera sådana här projekt, dock inte SC eftersom jag tröttnat på totalt poänglösa krig mellan fanboys som du och de som inte borde ha köpt in sig.

Tänker inte sitta här och förklara igen, vissa personer förstår sig tydligen inte på spelbranschen..

och om jag är fanboy.. vad är du då? jo.. se första meningen..

SC är inte en aktie där du investerar i, och sen kan ställa krav beroende på hur mycket pengar du har investerat.. kickstarter.. är mer att du skänker bort dina pengar åt någon och hoppas de gör klart projektet som de har lovat..

det roliga är.. vi säger att de hade fått alla dessa pengar som de har fått.. men de gör det dom verkligen lovade från första början.. då hade spelet redan ha varit släppt och de hade haft säkert fett mycket mer pengar över.. men då hade alla börjat gnälla på att de har så mycket pengar men så lite innehåll i spelet..

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Detta spel behöver absolut ingen mer hype. Kan inte alla bara glömma bort det några år och så får man se vad det blev på releasen.

Det känns som om de visar upp precis allt innehåll i spelet så att det inte finns någonting kvar att upptäcka.

Så är det att vara crowdfunded. Investerarna vill ju se vad deras pengar spenderas på.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av brandter:

Gillar rent tekniskt sätt idéen med den här typen av spel. Men de spel jag har provat i den här genren slutar ofta med väldigt mycket dö tid för att resa. X serien är ett bra exempel, gillar spelet men shit vad mycket tid man spenderar att bara resa. Vet inte hur detta kommer bli i den aspekten men avstånd i rymden är rätt extrema så det måste finnas en bra balans mellan realism och nöje :).

Jymden är rätt stor. Jag begriper inte riktigt hur det kunda komma som en överraskning?

Det är ingen överraskning. Det är däremot dötråkigt att sitta timmar i tom rymd. Det är en av de enda sakerna som no mans sky gjorde rätt, rymden kändes stor men du kunde enkelt resa snabbt mellan planeter. När du kör X däremot så fick man ibland sitta i 30-40min i total tystnad utan att någonting händer bara för att eskortera ett skepp.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av draco:

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

För det första, du kan ju inte sitta och jämföra RDR med SC. Det förstnämnda utvecklades med R* egna pengar medan SC är crowdfunded. Och det min vän är en jäkla skillnad.
Varför det, frågar du och jag är glad att du tog upp det.
Med tanke på att 8/10 kickstarter e t c projekt blir löst bajs så är det inte konstigt att de som deltar och potentiella spelare är lite skeptiska. Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna, får en hel del varningsklockor att ringa. Jag tycker mig lukta en hel del förseningar igen men jag hoppas jag har fel.
Problemet med crowdfunding är att folk inte är tillräckligt skeptiska i början. De går på all hype och förrenderade bilder för att sedan sitta och gråta i forumen. RSI är ingen skillnad även om de levererat mer material än de flesta. Det är naturligt att om du blandar in allmänheten i utvecklingen så har de också rätt att ifrågasätta hur deras pengar hanteras.
Och det lille vän, är inte att vara dum.
Jag har varit inblandad i flera sådana här projekt, dock inte SC eftersom jag tröttnat på totalt poänglösa krig mellan fanboys som du och de som inte borde ha köpt in sig.

Tycker du verkar inblandad i allra högsta grad, du sitter ju och debatterar just nu?
Du framstår inte som särskilt påläst om du yttrar oro över bytet till Lumberyard, det är alltså en fork av Cryengine för att knyta an till Amazons servertjänster. Bytet är dessutom redan klart, det är inte som att dom byter från CE till Unity eller U4.

Du säger också att crowdfunding på något sätt utlovar transparans, men det är en tolkningsfråga.
Men ska vi vara petiga, så är SC troligtvis det mest transparanta crowdfunding projekt jag skådat, så det borde inte vara en issue här.

Och hur mycket resonemang och logik du än kan presentera, så kommer åtminsone aldrig jag ta någon på allvar som slänger sig med härskartekniktermer som "lille vän".

Medlem

Förbered er på besvikelse.

Medlem
Skrivet av draco:

The development of Red Dead Redemption began in 2005. Rockstar Games published Red Dead Redemption on May 18, 2010

Red Dead Redemption was delayed numerous times through its four-year development, often attributed to technological problems. The working hours and managerial style of the studio during development was met with public complaints from staff members. Red Dead Redemption was officially announced in 2009; it was heavily promoted and widely anticipated.

Rockstar improved their proprietary Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) to increase its animation and draw distance rendering capabilities.

Production

Preliminary work on Red Dead Redemption began in 2005;[2] full development commenced in 2006, following the formation of a core development team.[3] Rockstar San Diego co-opted a number of other studios owned by parent company Rockstar Games to facilitate development between a full team of over 800.[2] Media analysts estimated the development budget for the game was between US$80 million and US$100 million, making Red Dead Redemption one of the most expensive video games ever made.[4]

https://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Red_Dead_Redempt...

SC har ca 350+ personer som arbetar på det.. vs 800 (RDR) och SC staff var det inte många av då när de startade..

SC140$ miljoner vs US$80 million and US$100 million (RDR) och SC hade inte denna budgeten efter kickstarter.

SC har utvecklats sedan 2011.. RDR utvecklades i ca 5år..

RDR har inte nämnt spelet förens 4 år senare.. efter publicering fick alla vänta på det i ca 1+år.. vs SC som alla fick reda på redan från första början = väntan känns oändlig..

Vi får redan från första modulen börja känna på spelet, fick vi göra det till RDR?

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

Klockrent, förutom det att utvecklingen började i februari 2013 när första kontoret kom på plats =).

Skrivet av azynkron:

Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna, får en hel del varningsklockor att ringa.

Lumberyard är ju CryEngine med lite extra fluff från amazon så sluta få det att låta som att hela projektet är dömt. Det är inte som om de har bytt från CryEngine till Unity direkt.

Skrivet av Prixm:

Har ingen faith som helst i detta spel. Förstår inte hur folk kan ha det. Kommer vara en stor besvikelse, dom har lovat för mycket, det är precis som vanligt med dessa spel.

Med tanke på att detta aldrig gjorts förut i ett liknande kickstarter projekt och med den här omfattningen och i den här genren så blir man ju lite nyfiken på vad du menar med "som vanligt med dessa spel".

Gnällkuk

*grabs popcorn*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Förbered er på besvikelse.

Jag och antagligen de flesta andra köpte spelet för 450 spänn för flera år sedan, en summa som man lätt bränner på ett par myshelger med film framför TV'n och SC ger redan nu valuta för de pengarna, många har ju spelat alfan i åratal.

Jag tror du överskattar hur viktigt det här spelet är för majoriteten av backarna. De som skriker högst och startar debatter är oftast de som inte har köpt spelet.

Medlem

Spelet måste ju komma in i beta snart innan något annat företag kommer in och skapar ett ännu bättre spel. Oculus och Vive är ju ett praktexempel. Oculus blev hypat som fan men Vive kom och körde över Oculus ganska rejält. Alla jag kollar på som hypat Oculus, kör nu med en Vive.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Spelet måste ju komma in i beta snart innan något annat företag kommer in och skapar ett ännu bättre spel. Oculus och Vive är ju ett praktexempel. Oculus blev hypat som fan men Vive kom och körde över Oculus ganska rejält. Alla jag kollar på som hypat Oculus, kör nu med en Vive.

Marknaden är ärligt talat mättad med Elite: Dangerous, Eve Online och efter No Man's sky kommer man passa sig för att komma med en ny Elite-klon.
Beta kommer det inte att bli innan spelet har alla planerade features i ett fungerande skick, betaperioden börjar traditionellt sett först när man slutat lägga till funktioner och lägger fokus på att förbättra och optimera dem.

Inaktiv

Anser fortfarande att Cryengine var ett stort misstag. Spelet känns som ett fps med "rymdgrejer" tillagt. Också brutalt tråkig design, varför all denna realism? Hade hellre sett något i still med No Mans Sky, rent grafiskt.

Nä, detta är ett spel fullt med ambitioner som "aldrig" kommer bli helt klart, och man kommer att ha en specifik spelarbas som "älskar" spelet. De vekar dock inte direkt anstränga sig för att attrahera "vanliga" spelare.

Älskade Freelancer, men det här ser skit ut. Sorry. edit: Skit som i "skittråkigt".

Medlem

Själv tycker jag det är uppfriskande med ett hyperrealistiskt spel i denna "vi orkar inte lägga ner nog med tid på det här så vi kallar det för ett VR-spel" eran.

Vad det gäller grafikmotorbytet så visade Ben Perry från CIG sina artistiska gener när han förklarade hur odramatiskt det var.

Med tanke på FZ:s artiklar om Cryteks bekymmer på senaste tiden var det ju en nobrainer.

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Anser fortfarande att Cryengine var ett stort misstag. Spelet känns som ett fps med "rymdgrejer" tillagt. Också brutalt tråkig design, varför all denna realism? Hade hellre sett något i still med No Mans Sky, rent grafiskt.

När jag flyger runt asteroidbälten och rymdstationer i min snabba 350R eller tunga och långsammare Starfarer, eller några av de andra skeppen, så känns det definitivt inte som något FPS-spel. Tvärtom, det är riktigt bra rymdsim-känsla om du frågar mig.

Vad gäller grafiken är det smaksak. Jag tycker Star Citizen-grafiken är klockren och perfekt för den här typen av rymdsim.

Medlem

Verkar bra men jag avvaktar tills dom har hunnit optimera det (eller jag hittar en trisslott och kan köpa löjligt bra rigg).
Håller mig nog till Elite Dangerous så länge.

Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/Freelancer_(video_game)

Citat:

In 1997, Chris Roberts began work on a vision he had since he first conceived Wing Commander. He wanted to realize a virtual galaxy, whose systems execute their own programs regardless of the players' presence; cities would be bustling with transports and each world's weather changes on its own time. Commodity prices in each star system would fluctuate, according to the activities of the computer controlled traders, who import and export goods. Roberts envisioned thousands of players simultaneously interacting with and influencing this world through a unique and intuitive user interface never seen before in other games. Each player could pursue a quest set up for their character, and join other players to attempt other missions together without needing to exit the game and start a new mode of play. Artificial intelligence would fly the players' spacecraft, letting them concentrate on combat or other tasks. Roberts intended the cutscenes and gameplay visuals to be of equal quality so players would be unable to distinguish between the two

Citat:

Chris Roberts is highly regarded in the field of spaceflight combat simulators due to his successful Wing Commander franchise.[17][51] When the industry learned that he was creating a new spaceflight combat simulator, they paid close attention to it.[10] In its first public showing at E3 1999, Roberts's Freelancer won four Game Critics Awards, including Best Game of the Show.[52] Journalists at one of the game's later showings queued up to 90 minutes to catch a glimpse of a half-hour demonstration. Computer Gaming World, trusting Roberts's vision, named Freelancer as a game that would revolutionize the gaming industry. Shortly after the game was released, IGN called it the Game of the Month.[53] Early in the game's development, the industry was enthusiastic about the prospect of playing in a world that changes without player interaction (a dynamic world), although there was caution over the possibility of such implementation with contemporary technology.[37][54] Delays in the schedule and Microsoft's take over of Digital Anvil gave rise to speculation that Roberts's most promised feature—the dynamic world—would be cut

Freelancer var inget dåligt spel men det var en stor besvikelse och mycket av det berodde på att spelet slopade många intressanta saker som Chris Roberts hade sagt att spelet skulle ha. Star Citizen ser ut att bli det spelet men den här gången är det inte en utgivare som finansierat det, den här gången är det fansen själva. Jag tror inte jag är den enda som vart besviken och det här projektet visar även det som jag misstänkt länge, att det var Microsoft som krävde att Chris släppte spelet trots att det inte var klart. Som tur var verkar merparten av de som backat Star Citizen vara villiga att ge Chris den tid som Microsoft inte ville ge. För det handlar inte längre om pengar, för fansen är det nog mycket viktigare med att spelet är klart när det väl släpps.

Medlem

För två år sedan: "This is a misquote - What was said is that we'll probably have invested at least $100M into the development of Star Citizen by the time it "launches" to the public."
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

För två år sen igen: "We have chosen Google Compute for our initial cloud implementation as we think its the best combination of power, price and flexibility."
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

Efter många om och men, att 2.6 är ute till oss spelare är ett faktum tack vare pengar som aldrig verkar sina, att CIG bakade ihop sin StarEngine med Amazon Lumberyard som är baserad på Cryengine för över ett år sedan är också ett faktum, det verkar fungera så vad är egentligen problemet?
För ambitiösa ambitioner kanske, där Eric Wingman Peterson sade "of course not" om funktioner där Chris Roberts sa "yes, of course Star citizen will have that feature".

http://i.imgur.com/uFeiegA.jpg
Någon som minns Holotable som var placerad i hangaren förut, något Chris vurmade för ett bra tag men till slut så har det bytts ut till något betydligt vettigare(Ship Customization), men så vitt jag vet så har jag inte hört något om denna nya i AtV vilket är märkligt då man förmodligen kommer spendera en del tid där.

Att 2015 under ett halvår säga Soon, weeks och så vidare om när Star Marine ska släppas, sen blir det knäpptyst fram tills för en månad sen, och om man inte hade läst på dessa "negativa" kotaku artiklar så hade man aldrig fått veta att Star Marine skrotades helt förra året på grund av interna kommunikationsproblem. För att sen skapas helt nytt av bla. Frankfurt kontoret, här har några miljoner "backer" pengar slösats bort och folk skyller ovetandes på Illfonic, transparent my ass.

Att CIG dessutom har en Holiday livestream efter 4 år där man gör alla fel man kan göra, och det hade varit ett ypperligt tillfälle att prata om Lumberyard men istället läser man om det på externa sidor före Chris Roberts skriver ett inlägg på forumet, det här faller helt och hållet på CIG och deras inkompetens att kommunicera där det bör kommuniceras.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/363225/f...

Folk säger att det räcker med att bara köpa ett baspaket och sen är allt klart, men frågan är hur CIG drar in så ofantligt mycket pengar. Bla. genom Subscriber pengarna, för funderar man lite noggrannare på vad man får för dessa pengar är det rakt av reklam till stor del, CIG hype'ar en massa funktioner och finesser som någon gång kanske förverkligas, vilket får folk att uppgradera sin Aurora till något betydligt häftigare och bättre, bra marknadsföring

Det jag tycker är ett problem med denna utveckling. Var ärlig med tidsramen istället för att hela tiden låtsas som att inte buggar och feldesignade saker finns.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

För två år sedan: "This is a misquote - What was said is that we'll probably have invested at least $100M into the development of Star Citizen by the time it "launches" to the public."
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

För två år sen igen: "We have chosen Google Compute for our initial cloud implementation as we think its the best combination of power, price and flexibility."
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

Efter många om och men, att 2.6 är ute till oss spelare är ett faktum tack vare pengar som aldrig verkar sina, att CIG bakade ihop sin StarEngine med Amazon Lumberyard som är baserad på Cryengine för över ett år sedan är också ett faktum, det verkar fungera så vad är egentligen problemet?
För ambitiösa ambitioner kanske, där Eric Wingman Peterson sade "of course not" om funktioner där Chris Roberts sa "yes, of course Star citizen will have that feature".

http://i.imgur.com/uFeiegA.jpg
Någon som minns Holotable som var placerad i hangaren förut, något Chris vurmade för ett bra tag men till slut så har det bytts ut till något betydligt vettigare(Ship Customization), men så vitt jag vet så har jag inte hört något om denna nya i AtV vilket är märkligt då man förmodligen kommer spendera en del tid där.

Att 2015 under ett halvår säga Soon, weeks och så vidare om när Star Marine ska släppas, sen blir det knäpptyst fram tills för en månad sen, och om man inte hade läst på dessa "negativa" kotaku artiklar så hade man aldrig fått veta att Star Marine skrotades helt förra året på grund av interna kommunikationsproblem. För att sen skapas helt nytt av bla. Frankfurt kontoret, här har några miljoner "backer" pengar slösats bort och folk skyller ovetandes på Illfonic, transparent my ass.

Att CIG dessutom har en Holiday livestream efter 4 år där man gör alla fel man kan göra, och det hade varit ett ypperligt tillfälle att prata om Lumberyard men istället läser man om det på externa sidor före Chris Roberts skriver ett inlägg på forumet, det här faller helt och hållet på CIG och deras inkompetens att kommunicera där det bör kommuniceras.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/363225/f...

Folk säger att det räcker med att bara köpa ett baspaket och sen är allt klart, men frågan är hur CIG drar in så ofantligt mycket pengar. Bla. genom Subscriber pengarna, för funderar man lite noggrannare på vad man får för dessa pengar är det rakt av reklam till stor del, CIG hype'ar en massa funktioner och finesser som någon gång kanske förverkligas, vilket får folk att uppgradera sin Aurora till något betydligt häftigare och bättre, bra marknadsföring

Det jag tycker är ett problem med denna utveckling. Var ärlig med tidsramen istället för att hela tiden låtsas som att inte buggar och feldesignade saker finns.

Ganska bra summering. Efter det här kanske folk lär sig att inte förboka ofärdiga spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar