Xbox Phil Spencer vill se mindre exklusivt material

Medlem

Jag tror att om 5-10 år så kommer alla spel kunna spelas över systemgränserna (pc, xb, ps iaf).
Kanske spelpriserna jämnar ut sig lite så det blir dyrare till pc å billigare till konsoll men det kan vi i den pengastarka pcmästarrasen klara av.
Förhoppningsvis kan steam ha tagit över alla plattformar (och kanske världen) vid den tiden. Jag är som regel mot monopol både som brädspel och ekonomisk struktur men steam får gärna ta alla mina pengar bara jag slipper ha fem olika butiker av högst varierande kvalitet.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag tror att om 5-10 år så kommer alla spel kunna spelas över systemgränserna (pc, xb, ps iaf).
Kanske spelpriserna jämnar ut sig lite så det blir dyrare till pc å billigare till konsoll men det kan vi i den pengastarka pcmästarrasen klara av.
Förhoppningsvis kan steam ha tagit över alla plattformar (och kanske världen) vid den tiden. Jag är som regel mot monopol både som brädspel och ekonomisk struktur men steam får gärna ta alla mina pengar bara jag slipper ha fem olika butiker av högst varierande kvalitet.

Du ska nog se det kommer finnas en digital butik till allt tills dess, till filmer/tv m.m

Jävligt illa om detta inte händer.

Avstängd
Skrivet av Ztreek:

Upp till bevis.. Släpp Halo till PC.

Halo 5 Forge kan du köra på PC nu och Halo Wars 2 kommer snart.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Ztreek:

Upp till bevis.. Släpp Halo till PC.

Halo 5 Forge kan du köra på PC nu och Halo Wars 2 kommer snart.

Fast ska de verkligen va upp till bevis ska dom släppa det till PS4...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Ztreek:

Upp till bevis.. Släpp Halo till PC.

Halo 5 Forge kan du köra på PC nu och Halo Wars 2 kommer snart.

Fast ska de verkligen va upp till bevis ska dom släppa det till PS4...

Att spel är exklusiva är inget konstigt, tex Halo som utvecklas av ett MS ägt bolag - varför skulle de dela med sig till konkurrenter när spelet är deras?

PS har väldigt många exklusiva spel, enbart för den konsollen också. Inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Ztreek:

Upp till bevis.. Släpp Halo till PC.

Halo 5 Forge kan du köra på PC nu och Halo Wars 2 kommer snart.

Fast ska de verkligen va upp till bevis ska dom släppa det till PS4...

Att spel är exklusiva är inget konstigt, tex Halo som utvecklas av ett MS ägt bolag - varför skulle de dela med sig till konkurrenter när spelet är deras?

PS har väldigt många exklusiva spel, enbart för den konsollen också. Inga konstigheter.

Håller med helt och hållet. Phil spencer däremot verkar ju tycka att exklusivitet är dåligt. Men under förra konsolgenerationen använde ju sig Microsoft av exakt samma taktik, och dom hade fortsatt om dom inte förlorat det här konsolkriget så hårt som dom gjort. Att dom släpper ett spel till PC betyder ingenting. Folk väljer inte mellan en pc och en xbox. Dom väljer mellan en xbox och en PS4a. I nuläget väljer dom allra flesta ps4a för att det är en något bättre maskin och för att dom har mer attraktivt exklusivt material. Så då går Microsoft ut å lipar i media. Patetiskt.

12
Skriv svar