Sätt betyg på The Division

Medlem
Skrivet av Winzi:

Main mission och värld: 4/5
Bara basspelet innan allt annat var riktigt härligt att köra igenom, se hela historien och den trasiga staden som finns kvar med den mörka stängda dark zone väntandes. Massor av side missions och mindre strider mellan JTF och de andra att hjälpa till med. Och att gradvis uppgradera basen, få nya skills och perk och öppna upp bättre items hos nya vendors.

DZ: 1/5
Bra Idé, ett helt klart ok spelläge på papper. Men med det usla anti-cheat med klientside förstörde helt. Det är även en sådan extrem grind där inne med levels och pengar att det skulle ta år att köpa. Rogue systemet som finns gör även att all interaktion med andra spelare är att hålla sig undan och speciellt inte vara i strid med någon npc för då blir man attackerad och dödad. Finns ingen morot för spelare att vara schyssta mot varandra, att vara helt rutten dock vara bara positivt, inte mindre med den senare implementeringen av att man kan springa fram och kapa linan för de som försöker extracta sina hårt införskaffade saker vilket gjorde att efter du hakat på grejerna så får man sitta kvar i stirra på den där linan tills helikoptern åker.

Incursions: 2/5
De så kallade raiderna i spelet. Även där, vi hade riktigt kul och kämpade oss igenom den första ganska fort. Däremot de senare 2 var bara träliga att gå igenom.
Det var inte heller någon vidare ide att skaffa bättre gear för att göra det enklare så vida inte det betydde att alla tog en egen specifik roll i striden och att min/maxa stat, för hela incursion systemet var att skala utmaningen efter det gear ni har, så ju bättre gear ju bättre blir även motståndet.
Det fanns även en taktik att gå ner i gearscore just på grund av hur spelet skalar och hur mycket enklare och billigare det var att min/maxa sämre gear.
Dessutom vid släpp av varje incursion så var det massor av buggar som gjorde att det gick att utnyttja för att klara dem. Det var en massor av glitchande och fuskande som Massive inte kunde fixa. Inte heller blev det någon bestraffning utan alla som fuskade till sig sitt gear och gick in i DZ och förstörde för de få som faktiskt spelade normalt.

Underground: 3/5
Den nya hubben för mini uppdrag på runt 15min per uppdrag.
Fullt ut PVE och de bjöd på varierade svårighetsgrader samt moddar som att ta bort kartan, ammo management eller special ammo för NPC'er. Mycket grind och moddar och antalet uppdrag i följ låg bakom de olika nivåerna man fick xp för där nere. Men i det stora hela var det rätt bra sätt att skaffa nytt gear och vapen, blir lite trist efter ett tag tyvärr.

Survival: 4/5
Definitivt det som spelet har behövt väldigt länge, en uppdelning för en variation som är PvP och en som är strikt PvE, detta kändes som att detta är vad DZ borde ha varit för spelet förutom de ändringar med hur man startar med gear osv.
Men för just detta spelsätt finns det bara 1-2 saker som ger det ett minus.
Det ena är att man delar på precis allt som hittas förutom kläder man hittar i byråer eller skåp, där är det 1 personlig drop var. Dessa är även utseende saker vilket gör att om du råkar plocka upp något du inte behöver men någon annan skulle kunna använda så går det inte att dela med sig som man kan med allt annat utom ammo och crafting saker.

Det andra är att allt som ligger ute i spelvärlden är alltid det samma. Alla lådor och landmarks är det samma varje runda så man vet nästan alltid vart man bör gå när man startar. Borde vara mer randomspawns på de vanliga sakerna förutom det som är länkat till butiker som vissa fabric, electronic.

Dock tyvärr massor av buggar som fortfarande är kvar, inklusive sådana extrema som att man kan fastna på ställen som totalt förstör vissa survivalrundor eller uppdrag.

Division idag är många gånger bättre än vad det var när det släpptes, men det är samtidigt så mycket som fortfarande inte har fixats att jag inte ens idag skulle gett spelet mer än kanske 3,5/5 om DZ inte funnits.

Känns som det är väldigt mycket gnäll på fuskare som du anser fuskar.

Personligen har jag inte stött på en enda fuskare hittills, däremot har jag blivit kallad fuskare hundratals gånger i alla möjliga spel ( främst World of Tanks ) utan att någonsin ha fuskat i ett onlinespel.

Dark Zone är ju för övrigt det roligaste med hela spelet, spänningen med att dra iväg en extraction request med lyspistolen och se andra spelare dyka upp och samtidigt veta att man inte kan lita på någon vilket innebär att man är på helspänn.

Sprang för övrigt runt med 4 polare igår och slaktade folk till höger och vänster vilket var väldigt kul, speciellt när vi kapade 3 andra spelares last och dödade dom.

Du kanske behöver spela ett noob vänligt PVE spel istället för ett hardcore spel där du förlorar dina grejer om du dör?

Medlem
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Winzi:

Main mission och värld: 4/5
Bara basspelet innan allt annat var riktigt härligt att köra igenom, se hela historien och den trasiga staden som finns kvar med den mörka stängda dark zone väntandes. Massor av side missions och mindre strider mellan JTF och de andra att hjälpa till med. Och att gradvis uppgradera basen, få nya skills och perk och öppna upp bättre items hos nya vendors.

DZ: 1/5
Bra Idé, ett helt klart ok spelläge på papper. Men med det usla anti-cheat med klientside förstörde helt. Det är även en sådan extrem grind där inne med levels och pengar att det skulle ta år att köpa. Rogue systemet som finns gör även att all interaktion med andra spelare är att hålla sig undan och speciellt inte vara i strid med någon npc för då blir man attackerad och dödad. Finns ingen morot för spelare att vara schyssta mot varandra, att vara helt rutten dock vara bara positivt, inte mindre med den senare implementeringen av att man kan springa fram och kapa linan för de som försöker extracta sina hårt införskaffade saker vilket gjorde att efter du hakat på grejerna så får man sitta kvar i stirra på den där linan tills helikoptern åker.

Incursions: 2/5
De så kallade raiderna i spelet. Även där, vi hade riktigt kul och kämpade oss igenom den första ganska fort. Däremot de senare 2 var bara träliga att gå igenom.
Det var inte heller någon vidare ide att skaffa bättre gear för att göra det enklare så vida inte det betydde att alla tog en egen specifik roll i striden och att min/maxa stat, för hela incursion systemet var att skala utmaningen efter det gear ni har, så ju bättre gear ju bättre blir även motståndet.
Det fanns även en taktik att gå ner i gearscore just på grund av hur spelet skalar och hur mycket enklare och billigare det var att min/maxa sämre gear.
Dessutom vid släpp av varje incursion så var det massor av buggar som gjorde att det gick att utnyttja för att klara dem. Det var en massor av glitchande och fuskande som Massive inte kunde fixa. Inte heller blev det någon bestraffning utan alla som fuskade till sig sitt gear och gick in i DZ och förstörde för de få som faktiskt spelade normalt.

Underground: 3/5
Den nya hubben för mini uppdrag på runt 15min per uppdrag.
Fullt ut PVE och de bjöd på varierade svårighetsgrader samt moddar som att ta bort kartan, ammo management eller special ammo för NPC'er. Mycket grind och moddar och antalet uppdrag i följ låg bakom de olika nivåerna man fick xp för där nere. Men i det stora hela var det rätt bra sätt att skaffa nytt gear och vapen, blir lite trist efter ett tag tyvärr.

Survival: 4/5
Definitivt det som spelet har behövt väldigt länge, en uppdelning för en variation som är PvP och en som är strikt PvE, detta kändes som att detta är vad DZ borde ha varit för spelet förutom de ändringar med hur man startar med gear osv.
Men för just detta spelsätt finns det bara 1-2 saker som ger det ett minus.
Det ena är att man delar på precis allt som hittas förutom kläder man hittar i byråer eller skåp, där är det 1 personlig drop var. Dessa är även utseende saker vilket gör att om du råkar plocka upp något du inte behöver men någon annan skulle kunna använda så går det inte att dela med sig som man kan med allt annat utom ammo och crafting saker.

Det andra är att allt som ligger ute i spelvärlden är alltid det samma. Alla lådor och landmarks är det samma varje runda så man vet nästan alltid vart man bör gå när man startar. Borde vara mer randomspawns på de vanliga sakerna förutom det som är länkat till butiker som vissa fabric, electronic.

Dock tyvärr massor av buggar som fortfarande är kvar, inklusive sådana extrema som att man kan fastna på ställen som totalt förstör vissa survivalrundor eller uppdrag.

Division idag är många gånger bättre än vad det var när det släpptes, men det är samtidigt så mycket som fortfarande inte har fixats att jag inte ens idag skulle gett spelet mer än kanske 3,5/5 om DZ inte funnits.

Känns som det är väldigt mycket gnäll på fuskare som du anser fuskar.

Personligen har jag inte stött på en enda fuskare hittills, däremot har jag blivit kallad fuskare hundratals gånger i alla möjliga spel ( främst World of Tanks ) utan att någonsin ha fuskat i ett onlinespel.

Dark Zone är ju för övrigt det roligaste med hela spelet, spänningen med att dra iväg en extraction request med lyspistolen och se andra spelare dyka upp och samtidigt veta att man inte kan lita på någon vilket innebär att man är på helspänn.

Sprang för övrigt runt med 4 polare igår och slaktade folk till höger och vänster vilket var väldigt kul, speciellt när vi kapade 3 andra spelares last och dödade dom.

Du kanske behöver spela ett noob vänligt PVE spel istället för ett hardcore spel där du förlorar dina grejer om du dör?

Jag är allt för hardcore spel, älskar rogue och rogue lite, men om du inte vet vad fuskandet är och vilket utbrett problem i spelet det har varit så har du inte spelat med ögonen öppna. Eftersom det hela ligger på klientsidan så är det mycket fusk med HP, RPM på vapen och range du kan skjuta andra spelare på (även igenom hela hus).
Även ett utbrett problem med hoppande mellan servrar i DZ, att du gankar någon i en zon, sedan joinar en annan person så du tar alla saker och hoppar till ny server och förlorar din rogue status. Samt att du som rogue kan clippa och springa in i genom väggar till skyddade zoner där du normalt inta kan komma till, lite som hurt de glitchade genom och stod bakom bossen i första incusionen och använde vanliga explosive skills för att döda utan att kunna bli dödade.

Sedan har jag själv aldrig känt någon speciell "spänning" med att köra extractions... finns så enkla knep att lura de som försöker något, dvs så vida det inte är någon som fuskar som kommer. Att dra 3 headshots, flasha och fortsätta skjuta i en 3v1 och den 1 inte ens tar skada... ja då är det inte mycket man kan göra.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Winzi:

Main mission och värld: 4/5
Bara basspelet innan allt annat var riktigt härligt att köra igenom, se hela historien och den trasiga staden som finns kvar med den mörka stängda dark zone väntandes. Massor av side missions och mindre strider mellan JTF och de andra att hjälpa till med. Och att gradvis uppgradera basen, få nya skills och perk och öppna upp bättre items hos nya vendors.

DZ: 1/5
Bra Idé, ett helt klart ok spelläge på papper. Men med det usla anti-cheat med klientside förstörde helt. Det är även en sådan extrem grind där inne med levels och pengar att det skulle ta år att köpa. Rogue systemet som finns gör även att all interaktion med andra spelare är att hålla sig undan och speciellt inte vara i strid med någon npc för då blir man attackerad och dödad. Finns ingen morot för spelare att vara schyssta mot varandra, att vara helt rutten dock vara bara positivt, inte mindre med den senare implementeringen av att man kan springa fram och kapa linan för de som försöker extracta sina hårt införskaffade saker vilket gjorde att efter du hakat på grejerna så får man sitta kvar i stirra på den där linan tills helikoptern åker.

Incursions: 2/5
De så kallade raiderna i spelet. Även där, vi hade riktigt kul och kämpade oss igenom den första ganska fort. Däremot de senare 2 var bara träliga att gå igenom.
Det var inte heller någon vidare ide att skaffa bättre gear för att göra det enklare så vida inte det betydde att alla tog en egen specifik roll i striden och att min/maxa stat, för hela incursion systemet var att skala utmaningen efter det gear ni har, så ju bättre gear ju bättre blir även motståndet.
Det fanns även en taktik att gå ner i gearscore just på grund av hur spelet skalar och hur mycket enklare och billigare det var att min/maxa sämre gear.
Dessutom vid släpp av varje incursion så var det massor av buggar som gjorde att det gick att utnyttja för att klara dem. Det var en massor av glitchande och fuskande som Massive inte kunde fixa. Inte heller blev det någon bestraffning utan alla som fuskade till sig sitt gear och gick in i DZ och förstörde för de få som faktiskt spelade normalt.

Underground: 3/5
Den nya hubben för mini uppdrag på runt 15min per uppdrag.
Fullt ut PVE och de bjöd på varierade svårighetsgrader samt moddar som att ta bort kartan, ammo management eller special ammo för NPC'er. Mycket grind och moddar och antalet uppdrag i följ låg bakom de olika nivåerna man fick xp för där nere. Men i det stora hela var det rätt bra sätt att skaffa nytt gear och vapen, blir lite trist efter ett tag tyvärr.

Survival: 4/5
Definitivt det som spelet har behövt väldigt länge, en uppdelning för en variation som är PvP och en som är strikt PvE, detta kändes som att detta är vad DZ borde ha varit för spelet förutom de ändringar med hur man startar med gear osv.
Men för just detta spelsätt finns det bara 1-2 saker som ger det ett minus.
Det ena är att man delar på precis allt som hittas förutom kläder man hittar i byråer eller skåp, där är det 1 personlig drop var. Dessa är även utseende saker vilket gör att om du råkar plocka upp något du inte behöver men någon annan skulle kunna använda så går det inte att dela med sig som man kan med allt annat utom ammo och crafting saker.

Det andra är att allt som ligger ute i spelvärlden är alltid det samma. Alla lådor och landmarks är det samma varje runda så man vet nästan alltid vart man bör gå när man startar. Borde vara mer randomspawns på de vanliga sakerna förutom det som är länkat till butiker som vissa fabric, electronic.

Dock tyvärr massor av buggar som fortfarande är kvar, inklusive sådana extrema som att man kan fastna på ställen som totalt förstör vissa survivalrundor eller uppdrag.

Division idag är många gånger bättre än vad det var när det släpptes, men det är samtidigt så mycket som fortfarande inte har fixats att jag inte ens idag skulle gett spelet mer än kanske 3,5/5 om DZ inte funnits.

Känns som det är väldigt mycket gnäll på fuskare som du anser fuskar.

Personligen har jag inte stött på en enda fuskare hittills, däremot har jag blivit kallad fuskare hundratals gånger i alla möjliga spel ( främst World of Tanks ) utan att någonsin ha fuskat i ett onlinespel.

Dark Zone är ju för övrigt det roligaste med hela spelet, spänningen med att dra iväg en extraction request med lyspistolen och se andra spelare dyka upp och samtidigt veta att man inte kan lita på någon vilket innebär att man är på helspänn.

Sprang för övrigt runt med 4 polare igår och slaktade folk till höger och vänster vilket var väldigt kul, speciellt när vi kapade 3 andra spelares last och dödade dom.

Du kanske behöver spela ett noob vänligt PVE spel istället för ett hardcore spel där du förlorar dina grejer om du dör?

Jag är allt för hardcore spel, älskar rogue och rogue lite, men om du inte vet vad fuskandet är och vilket utbrett problem i spelet det har varit så har du inte spelat med ögonen öppna. Eftersom det hela ligger på klientsidan så är det mycket fusk med HP, RPM på vapen och range du kan skjuta andra spelare på (även igenom hela hus).
Även ett utbrett problem med hoppande mellan servrar i DZ, att du gankar någon i en zon, sedan joinar en annan person så du tar alla saker och hoppar till ny server och förlorar din rogue status. Samt att du som rogue kan clippa och springa in i genom väggar till skyddade zoner där du normalt inta kan komma till, lite som hurt de glitchade genom och stod bakom bossen i första incusionen och använde vanliga explosive skills för att döda utan att kunna bli dödade.

Sedan har jag själv aldrig känt någon speciell "spänning" med att köra extractions... finns så enkla knep att lura de som försöker något, dvs så vida det inte är någon som fuskar som kommer. Att dra 3 headshots, flasha och fortsätta skjuta i en 3v1 och den 1 inte ens tar skada... ja då är det inte mycket man kan göra.

Jag håller med dig Winzi.
Hade semester när Division släpptes och spelade det i princip dygnet runt dom första veckorna.
DZ var så jävla sönder av fuskare dom första månaderna så det är inte sant. Vet inte hur många filmer jag skickade till Massive under den tiden.
Kan inte svara på hur det är nu då jag inte varit inne i DZ på flera månader. Den tiden lämnade en bitter eftersmak och känner inget behov av att gå in där igen, trots att jag älskar pvp.

Skägg.
10 Chambers

Kom igen, diskutera gärna men gör det på ett vuxet sätt.


signatur
12
Skriv svar