Sätt betyg på The Division

Robot
Medlem
Sätt betyg på The Division

Måste säga att jag hade jäkligt kul det första 100 timmarna när det släpptes. Lirade med några andra polare. Helt klart inom top 10 i år.
Däremot gick det fort utför efter 100h och när alla fuskare började komma.
4/5 helt klart.

Medlem

Blev lite långdraget och man tappade snabbt känslan för det. Hade egentligen alla ingredienser för att bli mästerligt men det tog för lång tid att fixa till problem och fuskarna... Dessa fuskare. *suckar*

Om man införskaffat såna där gadgets som ögonavläsare och annat kunde man kanske hållt liv i det mer men... njae, kul som fan men snabbt för enformigt och dog för fort. Synd, verkligen synd.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Förekommer fusket främst på PC eller finns det i Xbone/PS4-versionerna också?

Medlem

Har funderingar på The Division till ps4, men är osäker gällande allt snack om fuskare.

Medlem

Nu är det kul igen efter alla patchar och dlc

Medlem

började spela detta för 2 veckor sen, tycker det känns lite tomt på endgame content och items. men samtidigt är det inte WoW. jävligt mysigt o kul spel att hoppa in o kötta lite då o då. ska snart testa Survival )

Inaktiv

Jag kör det på Xbone utan GWG och skulle ge det 3,5 av 5. Kul men inget mästerverk, mycket downtime på servrarna och frustrerande bossfighter. Älskar dygns- och vädercykeln tho.

Medlem
Skrivet av puban:

Förekommer fusket främst på PC eller finns det i Xbone/PS4-versionerna också?

Bara på pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker faktiskt det har blivit väldigt bra efter de senaste patcharna och DLC. DZ rör jag dock inte med en tång ens.

Medlem

Enformigt i slutändan. Spelet går ut på att ta skydd, skjuta, och skaffa sig loot för att levla upp. That's it.

Fast vägen dit är rolig och spännande, då man bara blir starkare och snyggare ju mer man spelar.

Det är nog det snyggaste Open-world spelet ute på marknaden just nu.

Det är kul att ha på datorn och spela det lite då och då. Jag rekommendera starkt att köpa det billigt!

Skrivet av Evra:

Har funderingar på The Division till ps4, men är osäker gällande allt snack om fuskare.

Jag väntade med att köpa spelet just p.g.a.. av detta som folk sa om fuskare. Men jag köpte det till PC efter patchen och har inte stött på fuskare en enda gång på PC. Jag kan bara anta att detta är p.g.a. att patcherna tar bort fuskarna för en stund, eller att fuskarna har tröttnat på spelet.

Medlem

Första genomspelningen var riktigt kul! Därefter tappade det mycket och multiplayer (pvp) är inte mycket att hänga i julgranen ens efter uppdateringarna.

Men allt som allt så har jag fått en hel del nöje för pengarna och erkänner spelet nånstans mellan 3-4 av 5.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gameplay och design var absolut godkänt, men efter att ha uppnått maxlevel och fixat alla uppdrag gick spelet över till en ultrarepetitiv grind som blev extremt tråkigt väldigt fort. Totalt sett hade jag nog gett spelet 6.5/10

Medlem
Skrivet av Evra:

Har funderingar på The Division till ps4, men är osäker gällande allt snack om fuskare.

Inga fuskare på konsol. Spelet fibns för 179:- lätt värt de du kommer ha kul i många timmar + att dom försöker iaf fixa mycket problem och nytt material

Medlem

Började spela i somras först och har aldrig sett en enda fuskare(spelar på PC), möjligtvis de som fokuserar på att bli rouge men de var ju lätta att undvika om man var försiktig.
Spelade de flesta av mina 140h tillsammans med en kompis, där vi gjorde hela singelplayer delen varvat med DZ för att fixa bättre gear.
Tyvärr så är storyn, eller sp ganska enformig när man tittar tillbaka även om det är skönt med enkla uppdrag. Det började helt okej men slutade riktigt dåligt och visade bristen på innovativ AI och story för att satsa på snygg grafik.

Att man sen får(fick iaf) meningslös exp när man blivit lvl 30, olika buggar och alla olika valutor och allt meckande med att modda "armor" och vapen gjorde att jag lessnade helt, för att inte tala om dessa abilities som kändes poänglösa(eller dåligt beskrivet hur jag ska ta nytta av dom). Uppenbarligen vill de att man ska spela i grupper om 4, ha olika uppgifter men tänk tanken om man bara vill vara 2 spelare, då är det betydligt svårare att ens vilja köpa dlc för man vet inte ens om de är roliga, sätt ner nivån, låt bossarna släppa skitgear men man kan ju iaf köra dem(incursions och liknande). Att de gjorde om det mesta i senaste patchen och nu är ju DZ01 hur svårt som helst när det var relativt lätt förut i DZ06, trevligt att det droppar gröna gear set items nu av allt men inget som man vill ha. Iofs så köpte jag spelet billigt så på det hela så är jag nöjd. Problemet här är att the Division är gjort för att spela på 4 personer där man gillar att modda hela sin utrusting till leda och för konsol, då alla menyer är som skapt för en handkontroll.

Medlem

Grymt snyggt spel. Hoppas vi snart får se fler spel gjorda med Snowdrop-motorn från Massive Entertainment.

Började spela nyss så kan inte bedöma spelet riktigt än.

Medlem

Jag testade spelet när gratishelgen var för...2 veckor sen? Och det var roligt, men tycker att spelet hade alldeles för oförlåtliga buggar med tanke på att det funnits så länge på marknaden. Det var konstant kolsvart när jag skulle byta appearance bl a. 2 gånger kraschade spelet när jag bjöd in polare till grupp (och jag spelade i 6h totalt..). 3 gånger fastnade nån av oss i en vägg och fick köra fast travel därifrån.

Men om man ska kolla på själva spelet så tyckte jag att det blev tråkigt ganska snabbt, när man står 4 personer och tömmer 3 mag var på en och samma person så känns det bara konstigt. Njae, det blev inget köp trots 50% rea - det var dock pga buggarna. 200-lapp är för dyrt fortfarande.

Som ni förstår har jag inte lirat det alls mycket, men tycker det är förvånande att man har beta-buggar i ett spel som funnits ute på marknaden i 1 år.

Medlem

The Division är och var ett bra spel, det stora problemet var ju att det inte var vad folk förväntade sig.

Medlem

Tycker ändå att det var ett mycket bra spel. Det var riktigt kul i början fick sedan en svacka när det blev obalanserat med nu iom senaste patchen så tycker jag allt att det är ett riktigt bra spel igen.

Det är trots allt inte så många spel som jag lägger ned +300 timmar på.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

Har 500h på spelet och tycker fortfarande det är kul:-)

Utan att prata om själva gameplayet så är världen man byggt upp en av de snyggaste jag har sett. Man har verkligen lyckat med att få new york att både se realistisk ut och kaosartat efter viruset. Jag vet inte hur mycket jag faktiskt bara sprang runt och tittade på alla detaljer man har lagt in överallt.

Medlem

Main mission och värld: 4/5
Bara basspelet innan allt annat var riktigt härligt att köra igenom, se hela historien och den trasiga staden som finns kvar med den mörka stängda dark zone väntandes. Massor av side missions och mindre strider mellan JTF och de andra att hjälpa till med. Och att gradvis uppgradera basen, få nya skills och perk och öppna upp bättre items hos nya vendors.

DZ: 1/5
Bra Idé, ett helt klart ok spelläge på papper. Men med det usla anti-cheat med klientside förstörde helt. Det är även en sådan extrem grind där inne med levels och pengar att det skulle ta år att köpa. Rogue systemet som finns gör även att all interaktion med andra spelare är att hålla sig undan och speciellt inte vara i strid med någon npc för då blir man attackerad och dödad. Finns ingen morot för spelare att vara schyssta mot varandra, att vara helt rutten dock vara bara positivt, inte mindre med den senare implementeringen av att man kan springa fram och kapa linan för de som försöker extracta sina hårt införskaffade saker vilket gjorde att efter du hakat på grejerna så får man sitta kvar i stirra på den där linan tills helikoptern åker.

Incursions: 2/5
De så kallade raiderna i spelet. Även där, vi hade riktigt kul och kämpade oss igenom den första ganska fort. Däremot de senare 2 var bara träliga att gå igenom.
Det var inte heller någon vidare ide att skaffa bättre gear för att göra det enklare så vida inte det betydde att alla tog en egen specifik roll i striden och att min/maxa stat, för hela incursion systemet var att skala utmaningen efter det gear ni har, så ju bättre gear ju bättre blir även motståndet.
Det fanns även en taktik att gå ner i gearscore just på grund av hur spelet skalar och hur mycket enklare och billigare det var att min/maxa sämre gear.
Dessutom vid släpp av varje incursion så var det massor av buggar som gjorde att det gick att utnyttja för att klara dem. Det var en massor av glitchande och fuskande som Massive inte kunde fixa. Inte heller blev det någon bestraffning utan alla som fuskade till sig sitt gear och gick in i DZ och förstörde för de få som faktiskt spelade normalt.

Underground: 3/5
Den nya hubben för mini uppdrag på runt 15min per uppdrag.
Fullt ut PVE och de bjöd på varierade svårighetsgrader samt moddar som att ta bort kartan, ammo management eller special ammo för NPC'er. Mycket grind och moddar och antalet uppdrag i följ låg bakom de olika nivåerna man fick xp för där nere. Men i det stora hela var det rätt bra sätt att skaffa nytt gear och vapen, blir lite trist efter ett tag tyvärr.

Survival: 4/5
Definitivt det som spelet har behövt väldigt länge, en uppdelning för en variation som är PvP och en som är strikt PvE, detta kändes som att detta är vad DZ borde ha varit för spelet förutom de ändringar med hur man startar med gear osv.
Men för just detta spelsätt finns det bara 1-2 saker som ger det ett minus.
Det ena är att man delar på precis allt som hittas förutom kläder man hittar i byråer eller skåp, där är det 1 personlig drop var. Dessa är även utseende saker vilket gör att om du råkar plocka upp något du inte behöver men någon annan skulle kunna använda så går det inte att dela med sig som man kan med allt annat utom ammo och crafting saker.

Det andra är att allt som ligger ute i spelvärlden är alltid det samma. Alla lådor och landmarks är det samma varje runda så man vet nästan alltid vart man bör gå när man startar. Borde vara mer randomspawns på de vanliga sakerna förutom det som är länkat till butiker som vissa fabric, electronic.

Dock tyvärr massor av buggar som fortfarande är kvar, inklusive sådana extrema som att man kan fastna på ställen som totalt förstör vissa survivalrundor eller uppdrag.

Division idag är många gånger bättre än vad det var när det släpptes, men det är samtidigt så mycket som fortfarande inte har fixats att jag inte ens idag skulle gett spelet mer än kanske 3,5/5 om DZ inte funnits.

Medlem

Casual gaming och konsoler dödade ett spel som kunde bli legendariskt.

Medlem

snyggt spel men väldigt väldigt väldigt tråkigt, roligare att titta på när färgen torkar när man målat en vägg.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Casual gaming och konsoler dödade ett spel som kunde bli legendariskt.

Håller med. Tragiskt att spel fortfarande designas för att inte en 12-årig konsolbonde skall börja gråta för att det är för svårt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tycker det har lugnat ned sig i DZ , Om man skall vara i DZ , spela i full grupp så får man till (86 %) vara ifred. Spelet har oxå fått en del nytt material att leka med. Set grejor och annat skoj. Tycker dom i alla fall försöker hålla spelet i liv, har gett mig ett antal timmars spelglädje. I det stora hela så är det ett bra spel helt klart.

Medlem

Nu när jag hunnit spela ett tag måste jag säga att jag är mycket positivt överraskad. Väldigt kul spel.

Angående första kommentaren "det var jäkligt kul de första 100 timmarna", är inte det helt ok då? Måste man få ut mer timmar av det? Jag spelar många spel 10-20 timmar och tycker de är grymt bra.

Medlem
Skrivet av Buio:

Nu när jag hunnit spela ett tag måste jag säga att jag är mycket positivt överraskad. Väldigt kul spel.

Angående första kommentaren "det var jäkligt kul de första 100 timmarna", är inte det helt ok då? Måste man få ut mer timmar av det? Jag spelar många spel 10-20 timmar och tycker de är grymt bra.

Både ja och nej skulle man kunna säga. Om man bara ser till kampanjen så är den helt ok, finns massor att göra och är rätt lång. Däremot så var det mycket av samma, vilket fick många att tycka att det var enformigt, plus de många buggar som kom med spelets släpp. Har man startat spela mycket senare var den en annan sak bara där.
Däremot så saknade spelet något att göra när man blev 30 (maxlevel) om man inte dyrkade DZ som hade sina uppenbara problem. Massive själva medgav det, de hade inte förväntat sig att spelare skulle nå maxlevel så fort att de helt enkelt inte hade förberett något endgame så som incursions och det som skulle varit förbättringar till DZ.
Så incursions var även de framstressade vilket resulterade i buggar och glitchar som skapade mycket negativitet för spelet.

Man skulle kunna se det som Diablo 3, nu efter den första expansionen och implementeringen av säsonger och allt annat fix så hade det spelet varit något helt annat än det som släpptes från början. Det som folk ens vägrade se som ett diablo.
Division har blivit mycket bättre än när det startades. men de som spelat från början tar allt i konsideration och gett spelet ett betyg därefter. Dessa personer har ju då spelat en massor och är då samtidigt mer sannolika att tröttna fortare senare även efter en nytändning.
Det var ju ett spel som var menat att hålla bra mycket längre, det skulle bli PC's motsvarighet till Destiny, det skulle vara prackat med innehåll för bra mycket mer än 100 timmar med det inkluderade endgamet.
Istället blev det som World of Warcraft : Warlords of Draenor, mycket snack med fattigt med innehåll och det drog ut på tiden innan man fick starta det riktiga endgamet.

Medlem

@Winzi
Kan förstå det. Jag började spela nyss och spelet är väl mer klart nu och har en lyckad DLC med Survival.

Gillar konceptet, hoppas vi får en uppföljare där de fixar bristerna och kanske lägger till än mer bra saker.

Medlem

Jag kan tillägga att jag äntligen köpte spelet igår på rea och hann spela några timmar på kvällen.

Utan att egentligen ha några egna förväntningar så blev jag positivt överraskad. Kommer nog kunna spendera en god tid med detta innan jag tröttnar!

Jag har naturligtvis hört all kritik spelet mottagit, så jag har ett hum om bristerna. Trots allt trevligt att starta nu i en lite mer polerad version.

12
Skriv svar